ورود/ثبت نام

کاهو یکی از سبزیجات برگدار محبوب است. برگ های سبز آن حاوی مواد مغذی بسیاری برای سلامتی هستند. کاهو هم به مانند اکثر سبزیجات و میوه ها انواع مختلفی دارد اما در ادامه قصد داریم به فواید مصرف کاهو بپردازیم.

۱_ میزان کالری کاهو بسیار پایین است: ۱۰۰ گرم کاهو تنها ۱۵ کالری دارد.

۲_ کاهو سرشار از ویتامین است، ویتامین هایی همچون ویتامین آ و بتاکاروتن. ویتامین آ برای داشتن پوستی سالم و همچنین دید بهتر مفید است. مصرف میوه ها و سبزیجات طبیعی سرشار از فلاونوئیدها به محافظت بدن در برابر سرطان های ریه و حفره دهان کمک می کنند.

۳_ کاهو منبع غنی ای از ویتامین کا است. ویتامین کا نقش مهمی در متابولیسم استخوان دارد و از پوکی استخوان جلوگیری می کند. این ویتامین همچنین با محدود کردن آسیب های عصبی مغز، به تسهیل بیماری آلزایمر کمک می کند.

۴_ برگ های تازه ی کاهو حاوی مقادیر خوبی از اسید فولیک و ویتامین سی هستند. اسید فولیک مزایای بسیاری مخصوصا در حین بارداری دارد و ویتامین سی در برابر عفونت و التهاب مقاومت ایجاد می کند.

۵_ زاگزانتین، یک کاروتنوئید مهم در رژیم عذایی است که از ابتلا به تباهی لکه زرد در بزرگسالان جلوگیری می کند.

کاهو همچنین حاوی مقادیری از مواد معدنی همچون آهن، کلسیم، منیزیم و پتاسیم است که برای متابولیسم بدن بسیار ضروری هستند. پتاسیم یکی از اجزای مهم مایعات سلولی است که به کنترل ضربان قلب و فشار خون کمک می کند. آهن هم برای تولید گلبول های قرمز ضروری است.

گنجاندن منظم کاهو در رژیم غذایی باعث جلوگیری از پوکی استخوان، کم خونی ناشی از فقر آهن، بیماری های قلبی-عروقی، تباهی لکه زرد، آلزایمر و سرطان می شود.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *