ورود/ثبت نام

21کتاب آموزش عکاسی

از آنجایی که خواندن کتاب ها تئوری به پیشرفت ما و افزایش دانش ما در آن زمینه کمک  میکند در زمینه آموزش عکاسی نیز مانند هر دانش دیگر نیازمند مطالعه کتب مربوطه میباشد چراکه تمرین کردن عملی آن در یادگیری و آشنایی بیشتر با دوربین و تکنیک ههای نوردهی میباشد و مطالعه باعث گسترش دید هنری شمما و پیدا کردن سبک خود کمک نمیکند ما در این مقاله به 21 کتاب برتر آموزش عکاسی اشاره کرده ایم که میتواند به پیشرفت شما کمک کند چه برای افراد مبتدی وچه افراد حرفه ای

21 کتاب برتر آموزش عکاسی

  • کتاب سرگذشت پیدایش عکاسی
  • کتاب ذن در هنر عکاسی خیابانی
  • كتاب ظهور در عكاسي و سينما
  • کتاب تاریخ نگاری و عکاسی
  • کتاب چهار هنر عکاسی
  • کتاب عکاسی همه چیز را دگرگون می کند
  • كتاب عكاسي مقدماتي
  • کتاب تکنیک عکاسی
  • كتاب تركيب بندي در عكاسي
  • کتاب آموزش عکاسی پرتره
  • کتاب درباره ی عکاسی
  • کتاب ذهن و عکاسی
  • کتاب عکاسی چیست؟
  • کتاب عکاسی بی هوا
  • کتاب درباب فلسفه عکاسی
  • کتاب عکاسی مستند: آموزش، تحلیل و نقد عکاسی مُستند ایران و جهان
  • کتاب عکاسی در سفر
  • کتاب درباره عکاسی مجموعه جستارها، نقدها و یادداشت ها
  • کتاب کلمات عکاسی
  • کتاب دانشنامه عکاسی
  • کتاب عکاسی با گوشی موبایل

1-کتاب سرگذشت پیدایش عکاسی

معرفی کتاب

این کتاب اثری از آندره ژام، با ترجمه ی پیروز سیار از انتشارات سروش منتشر شده است.
عکاسی با این دستمایه و کارایی، دارای تاریخی است که نقاطی از آن مبهم و روشن نشده باقی مانده است. یکی از این نقاط مبهم اصل پیدایش عکاسی در 1839 است. زیرا صرف نظر از نمامی پژهش هایی که از زمان های بسیار دور تا اواسط سده نوزدهم موجبات پیدایش عکاسی را فراهم آوردند، در حول و حوش 1839، که زمان اعلان نخستین شیوه عکاسی است، دست کم چهار نفر به صورت تقریبا همزمان شیوه تصویرنگاری تازه ای را که بعدها ” عکاسی” نام گرفت با تفاوت هایی کشف کردند.

کتاب ” سرگذشت پیدایش عکاسی” به مناسبت صد و پنجاهمین سالگرد پیدایش عکاسی در 1989 به کوشش مرکز ملی عکاسی فرانسه به چاپ رسید. در این اثر نویسنده سعی کرده با دیدی عاری از تعصب و جانبداری ملی و با استفاده از کلیه اسناد و مدارک، حتی نامه ها و یادداشت های شخصی افراد، سهم این چهارتن را در اختراع عکاسی روشن سازد.

هدف از ترجمه کتاب ” سرگذشت پیدایش عکاسی” این نبود که گوشه های مبهمی از حساس ترین مراحل پیدایش عکاسی برای خوانندگان فارسی زبان روشن شود، بلکه مقصود این بود که برای مورخانی که به اسناد تاریخ عکاسی ایران دسترسی دارند و مایلند به تحلیل این تاریخ بپردازند، مأخذی ارائه شود که منشأ اصلی تاریخ مزبور را که نطفه آن در اروپا بسته شد شرح دهد، کیفیت شیوه های اولیه عکاسی را توام با تشریح توالی تاریخی آنها روشن نماید و نمونه هایی از تصاویر حاصل از این شیوه ها را ارائه کند.

t عکاسی و معرفی 21 کتاب برتر آموزش عکاسی

2-کتاب ذن در هنر عکاسی خیابانی

معرفی کتاب

این کتاب اثری از اریک کیم، با ترجمه شاهین غفاری و نیما رجبی از انتشارات تیسا منتشر شده است.کتاب ذن در هنر عکاسی خیابانی با ارائه راهکارهایی به شما یادآوری می‌کند که بیش از تجسم هر هدفی، چه در قالب عکاسی، هنر یا هر نوع فعالیتی، باید خود زندگی را گرامی دانست.

بنابر گفتۀ نویسنده (Zen in the Art of Street Photography)، مجموعه‌ای از مقالات مورد علاقۀ او دربارۀ ذن، تائوئیسم، بودیسم و سایر تفکرات فلسفی‌اش در انطباق با عکاسی خیابانی و جنبه‌های معنوی زندگی و نیز عکاسی به عنوان یک شیوۀ زندگی می‌باشد. اثری که از فسلفه به عنوان بهانه‌ای برای بهبود عکاسی و از آن جهت زندگی بهتر و روشنگری بهره می‌برد.

در این کتاب علاوه بر شناخت بیشتر افکار و فلسفۀ نویسنده و تکمیل روش‌های عکاسی خیابانی، نکات قابل تفکری را می‌خوانید که می‌تواند نگرش شما را به زندگی و فعالیت‌تان، یعنی عکاسی به عنوان بخشی از کار، زندگی و هنر تکمیل نماید. اگر کار و زندگی واقعاً خلاقیت داشته باشد جهت آن از درون به بیرون است؛ زیرا بیان طبیعی خود از درون رخ می‌دهد. آنگاه انسان خواهد توانست به شکلی طبیعی زندگی نماید و با معنویت عمیق درون خود ارتباط برقرار کند. چنین فردی می‌تواند انسانی رشد یافته شود، نه محصول فقط جامعه و تأثیرات بیرون از آن.

این اثر بیشتر شما را با مباحث مقدماتی و نظری عکاسی خیابانی، تمرین‌هایی برای رهایی از ترس از عکاسی در خیابان و برخی روش‌ها و تمرین‌های تکنیکی آشنا می‌کند؛ علاوه بر این بیشتر با نحوۀ به کارگیری جنبه‌های درونی و ذهنی و مباحث نظری، معنوی و فلسفی در عکاسی خیابانی و به طور کلی هر چه در زندگی با آن سر و کار دارید، روبرو خواهید شد. مطالبی که شاید آنچنان پر راز و رمز نیستند ولی قطعاً مؤثر هستند.

با مطالعۀ این کتاب یاد می‌گیرید که چگونه با به کار گرفتن روش‌های متفاوت اجازه ندهید عوامل بیرونی به راحتی آرامش‌تان را از بین نبرند و از طرفی انرژی‌تان را صرف اموری نمایید که در اختیار شما هستند. در این اثر می‌فهمید که نویسنده، فلسفۀ مورد علاقه‌اش را جدی گرفته و بسیار مایل است که این فسلفه را وارد زندگی رومزه‌اش نماید.

فلسفه‌ای که هر فرد برای زندگی‌اش دارد باید متناسب با شخصیت و شرایط خودش انتخاب شود و از جایی که نویسنده از دو نژاد کره‌ای و امریکایی است، دیدگاه شرقی او در انتخاب ذن و تائوئیسم به عنوان فسلفه مورد علاقه‌اش تأثیر بسزایی دارد. فلسفه‌ای که انسان را کنشگری فعال و پرشور می‌شناسد و او را به دل فعالیت‌های اجتماعی می‌برد و این نشان دهندۀ این است که هنگام فعالیت‌های روزانه در آن واحد می‌توان هم بازیگر بود و هم مشاهده‌گر.

به طور کلی ذن برای رسیدن به روشنایی دو راه پیش پای فرد می‌گذارد: یکی لفظی یا زیانی و دیگری عملی. این لفظ‌گرایی با فلسفۀ زبان‌شناسی و دیالکتیک تفاوت دارد، اما به نظر می‌رسد به مرور زمان و با گسترش روزافزون توجه به ذن و ترکیب آن با فلسفه‌های متفاوت، روش‌ها، نگرش‌ها و نحوۀ کاربرد آن نیز گسترش یافته است. در واقع هر کسی از ظن خود شد یار ذن!

بخشی از کتاب:

تجربه به من نشان داده است آرام بودن در عکاسی خیابانی بسیار مهم است. زمانی که هنگام عکاسی عصبی هستم مردم آن را احساس می‌کنند و ارتباط با آن‌ها سخت‌تر می‌شود. در چنین شرایطی بسیاری از موقعیت‌های عکاسی را از دست می‌دهم، چرا که نمی‌گذارم چشم‌هایم بچرخند و کارشان را انجام دهند.

3-كتاب ظهور در عكاسي و سينما

معرفی کتاب

این کتاب اثری از سي آي جاكوبسون، با ترجمه ی اکبر عالمی از انتشارات سروش منتشر شده است.وقتی عکس می گیریم، مقدار معینی نور وارد دوربین می شود و به صفحۀ حساس یا فیلم برخورد می کند. بلافاصله، تصویر بر روی فیلم ثابت می شود. امّا این تصویر نامرئی است و برای دیدن آن باید فیلم گرفته شده را در تاریکی «ظاهر» کرد. کتاب حاضر مراحل فنی و علمی این کار را جزءبه جزء و قدم به قدم برای دانشجویان و علاقه مندان و عکاسان توضیح و آموزش می دهد: ظهور چیست و چه کار می کند؟

حساسیت و درجات خاکستری، ساختمان تصویر، اثر داروی ظهور، اجزای تشکیل دهندۀ ظهور، ساختن داروها، تاریک خانه، ابزارها و روش ها ، فرمول ظهور، افزودن حساسیت، ثبوت، شست وشو و خشک کردن، ظهور لحظه ای، اصلاحات بعد از ظهور، رتوش، فیلم های رنگی، بازسازی و ثبت تصاویر رنگی، ظهور نگاتیو عکس رنگی، ظهور اسلاید و فیلم های ریورسال، چاپ و ظهور عکس رنگی، ریورسال رنگی، کنترل کیفیت و محیط زیست، حفظ و نگهداری نگاتیو، تذکرات تاریک خانه، نواقص و عیوب نگاتیو، سانسیتومتری و ترکیبات شیمیایی، فصل های این کتاب را تشکیل می دهند.

4-کتاب تاریخ نگاری و عکاسی

این کتاب اثری از ویلم فلوسر، با ترجمه ی محمد غفوری توسط انتشارات آگاه منتشر شده است.آن چه عکاسی را بیش از دیگر محصولات فرهنگ دیداری به تاریخ نگاری نزدیک می کند. پیوند نمایه ای عکس با واقعیت است؛ پیوندی که از همان دهه های نخست پیدایش عکاسی مهم ترین امتیاز عکس بر دیگر دست ساخت های دیداری انسان تا آن هنگام – نقاشی، گراوور و … به شمار می آمد.

از این قرار، عکس به مثابه رونوشت و نسخه ای اصیل و مکانیکی از هستی اجتماعی و تاریخی، می توانست منبعی مستقیم و موثق برای دستیابی به بسیاری از واقعیت ها و از جمله واقعیت های گذشته باشد، واقعیت هایی که از دسترس و دایره ی امکانات و توانایی های گفتمان نوشتاری و مشتقات آن به دور بود. این مسئله اکنون در تاریخ نظریه ی عکاسی به مسئله ای کلاسیک بدل شده است. به این معنا که به رغم کهنگی، قدمت و فراوانی متونی که درباره ی عکاسی نوشته شده، هنوز هم موضوع اصلی گمانه زنی های نظری دراین زمینه است.مقاله هایی که در این مجموعه گرداوری و ترجمه شده اند می کوشند پرتوهایی بر این مسئله بیفکنند.

5-کتاب چهار هنر عکاسی

معرفی کتاب

این کتاب اثری از دومینیک مک آیور لوپس ، با ترجمه ی حامد زمانی گندمانی از انتشارات پرگار منتظر شده است.نویسنده یکی از اعضای گروه زیباشناسی یو.بی.سی است که در این کتاب به بررسی عکاسی از نگاه فلسفه پرداخته شده است.

قسمتی ازکتاب :

خود کلارک در مورد ظرفیت عکاسی برای توصیف بدن انسان به عنوان اثری هنری، شک دارد. عکس ها با توصیف عیب های پوست مانند زگیل و خال نمی تواند آن ایده آل عکاسی هنری بدن برهنه را برآورده کنند. بنابراین گرایی عکاسی در دل مفهومی قدیمی از عکاسی نهفته است که طبق آن عکاسی بدون گلچین کردن واقعیت آن را ثبت می کند.

کلارک می نویسد بدن برهنه در عکس تقریبا در همه جزییاتش اصلا به شکلی نیست که دید هنری ما انتظار دارد باشد. تردید کلارک زمانی از میان می رود که نگرشی جدیدی نسبت به عکاسی جایگزین نگرش عکاسی قدیمی می شود. نگرش جدید ویرایش هایی را که راف در خصوص عکس ها اعمال کرده می پذیرد و آنها را کاملا عکس گونه می داند.

درمود کستلو در تفسیری بر کتاب چهار هنر عکاسی، جُستاری فلسفی می‌نویسد: «کتاب حاضر، با مطالب خود، درگیر رابطه متضادی می‌شود که ازنظر شکاکان مابین مزیت شناختی عکاسی و ویژگی هنری آن وجود دارد. بدین طریق، مانع از تأکید بیش از اندازه بر مزیت شناختی عکاسی شده و اجازه نمی‌دهد که تمرکز بر ویژگی شناختی عکاسی روند کلی فلسفه عکاسی را مشخص کند. این کتاب به ما ثابت می‌کند که مزیت شناختی عکاسی به قیمت از دست دادن توانایی‌های هنری تمام نمی‌شود.

6-کتاب عکاسی همه چیز را دگرگون می کند

این کتاب اثری از ماروین هفرمن، با ترجمه ی الهام آقا باباگلی و معصومه آقایی از انتشارات پرگار منتشر شده استکتاب در شش بخش اصلی به تاثیر عکاسی در شاخه‎های گوناگون می‎پردازد. عکاسی آنچه را می‎خواهیم دگرگون می‎کند، عکاسی آنچه را می‎بینیم دگرگون می‎کند، عکاسی کسی را که هستیم که دگرگون می‎کند، عکاسی کاری را که می‎کنیم دگرگون می‎کند، عکاسی جایی را که می‎رویم دگرگون می‎کند، عکاسی چیزی را که به یاد می‎آوریم دگرگون می‎کند، عنوان بخش‎های اصلی این کتاب هستند که در هر کدام با ارائه مقالاتی تاثیر عکاسی را نه به عنوان «عکاسی به خودی خود» بلکه به عنوان «عرصه‎ای برای مطالعه» بررسی می‎کند.

مقدمه

در بخشی از مقدمه به نقل از جان تگ، تاریخ نگار هنر، می‎خوانیم:
«عکاسی به خودی خود هیچ هویتی ندارد. موقعیتش به عنوان تکنولوژی با مناسبات قدرتی که آن را به کار می‎گیرند تغییر می‎کند. سرشتش به عنوان یک کردوکار به نهادها و عاملانی وابسته است که آن را تعریف می‎کنند و به کار می‎اندازند. کارکردش به عنوان یک شیوه تولید فرهنگس با شرایط مشخصی از هستی پیوند دارد و محصولاتش فقط در چارچوب جریان‎های ویژه‎ای که دارند روشن و بامعنایند. تاریخش اصلا یکپارچگی ندارد. عکسی بارقه‎ای در میان عرصه فضاهای نهادی است، این عرصه است که ما باید آن را بررسی کنیم نه عکاسی به خودی خود.»

مری فروستا، نویسنده، در دیباچه کتاب می‎نویسد:
«بذر این کتاب وقتی کاشته شد که بنیاد اسمیتسونین طرحی را شروع کرد تا درباره عکس‌هایی که در موزه‌ها و مراکز تحقیقاتیِ بنیاد قرار داشتند فکری کند. ما، یعنی کسانی که بخشی از این کار بودیم، ورای اینکه تصدیق می‌کردیم صرفاً تصاویر زیادی که در مجموعه‌ها نگهداری می‌شد به اندازه «انسان‌شناسی» یا «جانورشناسی» در ظاهر با هم متفاوت بودند به این پرسش که خودِ عکاسی در بنیادهای چندرشته‌ای مثل اسمیتسونین چه نقشی ایفا می‌کند نیز علاقه‌مند بودیم و مهم‌تر از آن علاقه‌مند بودیم بدانیم این نوع بایگانی‌های تاریخی درباره خودِ فعلی ما چه می‌گویند؟

درواقع بیشترِ میلیاردها عکسی که هر سال با دوربین گرفته می‌شود برای اهدافی تولید می‌شوند که به هنر هیچ ربطی ندارند. آن‌ها به دلایل کاملاً مشخصی تولید می‌شوند که معمولاً به خود عکاسی نیز ربطی ندارند. دانشمندان، مهندسان، جامعه‌شناسان، مورخان، آژانس‌های تبلیغاتی، و طراحان مد از عکس استفاده می‌کنند تا موضوعی را اثبات کنند، بر رفتاری اثر بگذارند، سرشت انسانی را تفسیر کنند، یا لحظه‌ای از زمان را حفظ کنند. سرانجام تصاویرِ آن‌ها سر از بایگانی‌های ویژه یک رشته‌ درمی‌آورند، جایی که این تصاویر انتظار می‌کشند تا نسل‌های بعد آن‌ها را دوباره کشف و تفسیر کنند.

چیزی که در طول تحقیقاتمان فهمیدیم این بود که عکاسی در همه رشته‌ها جای گرفته است و حتی مهم‌تر از آن اینکه این حضورِ همیشگی و تکثر عکاسی بود که به آن معنی فرهنگی ژرفی بخشید.… عکاسی همگام با پیشرفت فناوری جلو می‌رود. امروزه عکس‌ها با امواج واکنش‌های بصری به وضعیت‌ امور، هم عمومی و هم خصوصی، ارزیابی می‌شوند. پویایی شبکه‌های اجتماعی می‌تواند همه نوع ایده‌ای، از سرگرمی تا سیاست، را منتشر کند و با در‌نظر‌گرفتن افزایش استفاده از موبایل‌های دوربین‌دار توسط کسانی که ممکن بود تا قبل از این هرگز عکس نگیرند به نظر می‌رسد مهم‌ترین تأثیری که ممکن است ادامه‌دار باشد یک تأثیر عکاسانه است.

معنی ضمنیِ گردآوریِ تاریخِ چیزها در تصاویر، تصاویری که تاریخ‌های ما را از ابتدای عکاسی ساخته‌اند، قابل‌توجه است. درواقع تاریخ عکاسی برپایه حفظ و به‌اشتراک‌گذاری تصاویر قرار دارد. پرحرفی تصویری موبایل‌ها، زبان تصاویر، و سواد بصریِ متعاقب آن چیز بی‌نظیری است، به‌خودیِ‌خود یک معجزه، اما معنی بایگانیِ همه عکس‌های ممکن در آینده چه خواهد بود؟ ما هنوز اولین تصویر را در دست داریم و این تصویر درحال‌حاضر راه‌های جدیدی برای فکرکردن راجع‌به تأثیر عکاسی روی ما ایجاد می‌کند. اما شاید در آینده اهمیت بایگانی همیشه در زمینه لحظه حاضر باشد. مجموعه تفسیرهای این کتاب راهی برای ادامه‌دادن به این بحث جالب است که چرا عکس همچنان این‌قدر مهم و قدرتمند است.

7-كتاب عكاسي مقدماتي

معرفی کتاب

این کتاب اثری از اسماعیل عباسی ، از انتشارت کتاب پرگار می باشد.این کتاب برای کسانی که علاقه مند به عکاسی هستند برای شروع مفید میباشد.شاخه‌ها و کاردبردهای عکاسی، دوربین عکاسی، عدسی، نورسنجی و نوردهی، رنگ در عکس، فلاش و ترکیب‌بندی و … از جمله مباحثی است که در این کتاب به صورت کامل و با جزئیات مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. همچنین بیان ساده و به دور از پیچیدگی‌های فنی یکی از ویژگی‌های مهم این کتاب به شمار می‌رود.

اسماعیل عباسی، در معرفی این کتاب می‌نویسد: «با تغییر فرایند عکاسی از فیلم به دیجیتال، دوربین‌هایی تولید شد که نسبت به دوره‌یِ عکاسیِ فیلمی، از امکانات و تسهیلات بیشتر برخوردار بود. هرچند بسیاری از این امکانات کار عکاس را آسان کرد اما در مواردی نه تنها گرهی از کار او نگشود بلکه به دلیل پیچیده‌تر شدن کار، غالباً موجب سردرگمی کاربر نیز شد.

برخی از این امکانات، با هدف پیشی گرفتن در بازار رقابت جهانی به دوربین‌ها تحمیل شد. همین گستردگی وو پیچیدگی تنظیم‌ها گاه عکاس را درگیر کرده و کار او را کُند می‌کند. دفترچه‌ی راهنمای دوربین‌ها هم، که هر خریداری باید آن را با دقت بخواند، به هر دلیلی مطالعه نمی‌شود. کتاب حاضر به خواننده کمک می‌کند تا با شناخت ابزارِ کارِ خود، نقش هر یک از آنها را در تولید عکس یاد بگیرد.

کتاب عکاسی مقدماتی کاربُردی و آموزشی است، از این رو کوشیده‌ام از زیاده‌گویی پرهیز شود و لحن و بیانی ساده داشته باشد. برای روشن‌تر شدن موضوع نیز تا حد ممکن، از عکس استفاده کرده‌ام. این عکس‌ها یا از منابع گوناگون گِردآوری شده‌اند یا خود آنها را ساخته‌ام.»

8-کتاب تکنیک عکاسی

معرفی کتاب

این کتاب اثری از آندریاس فی نینگر ، با ترجمه ی نصرالله کسرائیان از انتشارات شباهنگ با آن که حدود ده سال از ترجمه کتاب حاضر می گذرد و با وجود انتشار کتب متعدد در زمینه عکاسی اقدام ناشر برای تجدید چاپ کتاب میتواند نه تنها نشانه رشد عکاسی در جامعه ما بلکه گواه آن باشد که تکنیک عکاسی جای خود را به عنوان اثری پایه حفظ کرده است.

اینک در آستانه چاپ نهم کتاب می بینم که بر این اشاره نمی توانم چیزی اضافه کنم. گفته بودم گرچه ابزار کار و مواد اولیه تغییر کرده اند و باز هم تغییرخواهند کرد اما مباحث مهمی چون دیدن از دریچه دوربین، کیفیت رنگ و نور، نورپردازی، چاپ خلاق عکس و… که در این کتاب مطرح شده اند و به عکاسی به معنای یک شیوه بیان هنری مربوط می شود، همچنان اعتبار خود را حفظ کرده است.

9-كتاب تركيب بندي در عكاسي

معرفی کتاب

این کتاب اثری از اثر دیوید پرکل ، با ترجمه ی احسان قنبری فرد و اسماعیل عباسی از انتشارات کتاب پرگار می باشد.دیوید پراكل در شمال انگلیس متولد و تحصیل كرده است. او اولین دوربین خود را در سن 9 سالگی به دست آورد و عکاسی از آن زمان تاکنون نقش اساسی در زندگی وی داشته است. وی پس از تحصیل روانشناسی در دانشگاه منچستر ، از یک حرفه موفق و متنوع در روزنامه نگاری ، عکاسی و آموزش برخوردار شد.

او یک سال سحرآمیز را در آمریکا گذراند و در کلاس های شبانه و جوانان در روچستر ، نیویورک ، عکاسی را آموزش داد. در بازگشت به انگلستان ، این مبانی را در همه سطوح در دانشگاه ها ، کالج ها ، مدارس ، در مرکز آموزش تصویربرداری معتبر…
هارالد مانته ، یکی از برجسته ترین معلمان هنرهای عکاسی در آلمان و استاد شناخته شده بین المللی در رشته ی عکاسی ، تدریس خود طی بیش از 30 سال به زبان انگلیسی را برای اولین بار برای ما در این کتاب به ارمغان آورده است.

مانته در عکس ها عناصر ضروری را برای دستیابی به بالاترین سطح طراحی بصری توضیح می دهد. در حالی که درک عمیق تکنیک های عکاسی به منظور تسلط بر عکاسی مورد نیاز است اما دانش فنی به تنهایی برای ایجاد تصاویر برجسته کافی نیست فراتر از جنبه های فنی ، محتوای تصویر و سازماندهی آن در قاب تصویر از جمله عناصر مهم دیگری هستند که کیفیت و قدرت یک عکس را تعیین می کنند . اینجاست که “هنر” عکاسی وارد بازی می شود. در حقیقت عکاسی خلاقانه مبتنی بر دانش و تسلط بر طراحی و همچنین شناخت چگونگی درک بیننده از تصاویر است.

عکاس خلاق می تواند از این دانش به شکل دیگری استفاده کند و تصاویری جدید با نگرشی جدید خلق کند.در این کتاب ، مانته به بررسی اصول خط ، شکل ، نقطه ، رنگ ، کنتراست ، ترکیب و طراحی در سطحی بسیار بالاتر از کتاب های دیگر این حوزه می پردازد. او همچنین تعدادی تکنیک برای تقویت بیان در یک عکس و پشتیبانی از اهداف عکاس ارائه می دهد.

این دروس عمیق با بیش از 750 تصویر از نمونه کارهای خود مانته ، از جمله بیش از 160 نمودار به زیبایی نشان داده شده است.ترکیب بندی در عکاسی یک کتاب منحصر به فرد است که مطمئنا برای هر کسی که درگیر عکاسی است – از آماتور گرفته تا حرفه ای ، به یک مرجع ارزشمند تبدیل می شود.

10-کتاب آموزش عکاسی پرتره

معرفی کتاب

این کتاب اثر پیتر تراورز و جیمز چیدل،با ترجمه یسیوا شهباز از انتشارات کتاب پرگار می باشد.تاب آموزش عکاسی پرتره (  دستورالمعل ها و تکنیک های حرفه ای ) نوشته پیتر تراورز و جیمز چیدل با ترجمه سیوا شهباز توسط انتشارات زبان تصویر (کتاب پرگار ) به چاپ رسید.طبق اعلام دست اندرکاران ،چاپ اول این کتاب در۱۶۰ صفحه تمام رنگی، گلاسه و به قیمت ۳۵۰۰۰ تومان روانه بازار نشر شده است.

در مقدمه این کتاب به قلم مترجم آمده است که عکاسی پرتره همواره نگاهی تخصصی تر و حرفه ای تر نسبت به تصویر برداری از انسان داشته و دارد علاوه بر این در کنار فیزیک انسان به عوامل پیرامونی او نیز توجه کرده است، در عکاسی پرتره انسان ها داخل قاب، نام، عنوان، لقب جایگاه وحتی نقش می گیرند تاثیرگذار می شوند سخنرانی می کنند، پیام می دهند و با انسان های بیرون از تصویر ارتباط برقرار می کنند. انسان پرتره، دیگر انسان بدون نام، بدون هویت و بدون شناسنامه در یک اسنپ شات یادگاری نیست.

عکاس با استفاده  از فضای پیرامونی اش رنگ، نور ، عمق میدان و… او را از یک فرم ساده در قابی مربع یا مستطیل خارج و به یک مفهوم شناخته شده و قابل درک بدل می کند این جایست که این انسان بد ظاهر ثابت در قاب،هزاران حرف با بیننده می زند و خود را به مخاطب معرفی می کند. حرف هایی که با زبان عکس و توسط عکاس به بینندگان منتقل می شود.

کتاب «آموزش عکاسی پرتره» بی‌شک یکی از بهترین کتاب‌های آموزش عکاسی پرتره است که با زبانی بسیار شیوا و روشی بسیار کاربردی و آموزشی و با بهره‌گیری از نمودار‌ها و روایت داستان عکاس از عکس گرفته‌شده، مفهوم این ژانر را مشخص و آموزش آن‌ را سهل‌تر می‌کند.

11-کتاب درباره ی عکاسی

معرفی کتاب

کتاب درباره عکاسی، اثری نوشته ی سوزان سونتاگ است که اولین بار در سال 1977 انتشار یافت. این اثر، پژوهشی ارزشمند درباره ی عکس ها و به طور کلی عکاسی است؛ هنری که دائماً تجربه و واقعیت را به هم گره می زند. سونتاگ در این کتاب به مفهوم «شفافیت» می پردازد و بیان می کند در زمانی که از هر چیزی می توان عکس گرفت و عکاسی، چارچوب ها و تعاریف هنر را دگرگون ساخته، بیننده قادر است یک عکس را آزادانه و بدون هیچ توقعی برای کشف معنای آن، از نظر بگذراند.

این اثر که از شش مقاله ی جذاب و آموزنده تشکیل شده (از جمله مقاله ی به یاد ماندنی «در غار افلاطون»)، کاوشی ژرف و هوشمندانه درباره ی چگونگی تأثیرات عکاسی بر جامعه است تلاش او برای تحلیل فرهنگ عامه و همچنین فرهنگ نخبگان، اکنون به عنوان روندی استاندارد در جهان آکادمیک در نظر گرفته می شود.

سوزان سانتاگ با نام اصلی سوزان رزنبلت، زاده ی 16 ژانویه 1933 و درگذشته ی 28 دسامبر 2004، نویسنده، نظریه پرداز ادبی و فعال سیاسی آمریکایی بود.سونتاگ در شهر نیویورک به دنیا آمد. او تحصیلات دانشگاهی خود را در دانشگاه برکلی شروع کرد ولی پس از مدتی به دانشگاه شیکاگو رفت. سونتاگ در دانشگاه های برکلی و شیکاگو در رشته های فلسفه و ادبیات و همچنین رمان نویسی ادامه ی تحصیل داد.او در سال 1950 و تنها زمانی که هفده سال داشت با فیلیپ ریف (معلم و نظریه پرداز اجتماعی) ملاقات و ده روز بعد با او ازدواج کرد.

قسمت هایی از کتاب

 ” عکس گرفتن به معنای اهمیت بخشیدن است. احتمالا هیچ موضوعی وجود ندارد که نتوان آن را زیبا کرد. به علاوه هیچ راهی برای سرکوب گرایش ذاتی تمامی عکس ها به اینکه موضوع خود را از نوعی ارزش برخوردار سازند، وجود ندارد. اما البته معنای ارزش، خود می تواند دگرگون شود. چنانکه در فرهنگ معاصر حاکم بر تصویر عکاسی، که در واقع هجو انجیل ویشمنی است دگرگون شده است.

” در دهه های اخیر عکاسی کم و بیش موفق شده است مطابق با چارچوبی که ویشمن پیشنهاد کرده بود برای همگان نوعی بازنگری در تعریف زشت و زیبا به وجود آورد. اگر (بنا به واژگان ویشمن) هر شی یا موقعیت یا ترکیب یا فرایند خاص نمایان گر نوعی زیبایی است جدا کردن برخی چیزها به عنوان زیبا و کنار گزاردن برخی چیزها به عنوان نازیبا کاری ساختگی است. اگر تمامی اعمال و اندیشه های یک شخص مهم اند، مهم دانستن برخی لحظه های زندگی و پیش پا افتاده شمردن بخش اعظم آن دل بخواهی به نظر می رسد.

” عکس ها، راهی برای زندانی کردن واقعیت هستند… انسان، نه واقعیت، بلکه تصاویر را می تواند در تصرف خود داشته باشد. انسان، نه زمان حال، بلکه گذشته را می تواند در دست داشته باشد.”

12-کتاب ذهن و عکاسی

معرفی کتاب

این کتاب اثری از پل مارتین لستر، باترجمه زانیار بلوری از انتشارات حرفه هنرمند می باشد.مجموعه ای از 100 روایت است که نویسنده در طی یک دوره 25 ساله نوشته است. با ادغام علم عکاسی و مطالعه فلسفه ، فرد یاد می گیرد چگونه از یک دوربین راهی برای ارتباط کامل تر با جهان پیدا کند. در نتیجه ، از یک دوربین به عنوان دیواری بین آنچه دیده می شود و آنچه تجربه می شود استفاده نمی شود ، بلکه ابزاری است برای متحد کردن عکاس با آنچه از طریق فرایند عکاسی تجربه می کند.

ذهن و عکاسی آموزش می دهد که عکاسی بسیار بیشتر از ایستگاه های f ، سرعت شاتر و دیافراگم ، انتخاب فیلم و خرید دوربین است. اگر عکاسی صرفا یک عملیات فنی بود ، روبات ها می توانستند عکس های خوبی بگیرند. یادگیری در مورد آمادگی است. از آنجا که شما یک فرد دوست داشتنی و متفکر هستید که این کتاب را پیدا کرده اید ، می خواهید از این اثر الهام بگیرید تا با استفاده از آن ، لحظاتی را که مشاهده می کنید یاد بگیرید و به دیگران یاد دهید تا در آن لحظه ها حرکت کنند.

این کتاب به شما بسیار کمک می کند .
پل مارتین لستر استاد ارتباطات در دانشگاه ایالتی کالیفرنیا است. پس از گذراندن دوره کارشناسی ارشد رشته روزنامه نگاری از دانشگاه تگزاس در آستین و اشتغال به عنوان روزنامه نگار روزنامه تایمز-پیکایون در نیواورلئان، لستر از دانشگاه مینسوتا مدرک دکتری دریافت کرد. او نویسنده و ویراستار هفت عنوان کتاب است.

 بخش هایی از کتاب:

  1. زندگی پیچیده نیست.ذهن آن را پیچیده می سازد. فلب به ذهن نشان می دهد که زندگی ساده است. ذهن را به سکوت وادار و به قلبت گوش بسپار.
  2.   هر گاه توانستی لذت و شادی را در پنچر شدن چرخی وسط جاده ای متروک خارج از شهر و در شبی طوفانی بیابی به حقیقت نزدیکی.
  3.   بهترین استاد کسی ست که پاسخ نمیدهد. بهترین استاد امکان پرسیدن را سهولت می بخشد
  4.   شاگردی راستین باش و بخت و اقبال را دریاب. در مرز مخاطره زندگی کن و بر طناب بند بازی. اگر افتادی از بادی که بر صورت خندانت می خورد لذت ببر.
  5. تو خود خالق دنیای خویشی. آنچه می بینی پنداری است برای یادگیری تو”

13-کتاب عکاسی چیست؟

معرفی کتاب

این کتاب اثر جیمز اکینز ، با ترجمه گلناز سرکارفرشی از انتشارات چشمه می باشد.
در این کتاب با نقد برّنده و روش بدیع و گاه غریب خود درصدد است تا با رویکردی پدیدارشناسانه کتاب «اتاق روشن» رولان بارت را، که همچنان در فهرست کتاب­های مهمِ رشته­های عکاسی و مطالعات رسانه و مطالعات بصری قرار دارد، به نقد بکشد.
عکاسی چیست؟» با مجموعه ی بسیار متنوعی از تصاویر و نوشتاری با فرم ناآشنا و لحن تند و تیز خود دریچه­های تازه­ای را به روی کتاب بارت می گشاید. از این رو مطلوب آن است که خواننده پیش از به دست گرفتن این کتاب، با فرم و محتوای کتاب بارت آشنایی به هم رسانده باشد.

جِیمز الکینز در عکاسی چیست با همان لحن تحریک کننده و تأثیرگذاری به بررسی قدرت شگفت انگیز و فریبنده ی عکاسی می پردازد که نقاشی رنگ و روغن را در کتاب پُرفروش نقاشی چیست مورد بررسی قرار داده است. الکینز طی گفت و گویی خیالی و طولانی با اتاق روشن رولان بارت چنین بحث می کند که یکی از موضوعات عکاسی بی معنایی ــ ظرفیت ظاهراً نامحدود آن برای نشان دادن چیزهایی که نمی خواهیم یا لازم نیست که ببینیم ــ و همچنین درد است، چرا که تصاویری که قدرت فراوان داشته باشند می توانند برای ابد بر لوح ضمیر آگاه ما حک شوند.

14-کتاب عکاسی بی هوا 

معرفی کتاب

این کتاب اثر توماس لوتارد ، با ترجمه پوریا پرهامی و روزبه ملکی ؛ از انتشارات کتاب پرگار می باشد.کتاب «عکاسی بی‌هوا» توسط شخصی نیمه حرفه‌ای‌ آماتور نوشته شده‌است. توماس لوتارد ادعا دارد که رویکرد او نسبت به عکاسی، رویکردی نامتعارف است. عکاسی بی‌هوا به شکل کلاسیک، معمولاً در طول تاریخ بر روی اشخاص سرشناس تمرکز کرده‌است تا به وسیله آن مخاطب بیشتری را جذب خود کند. اما لوتارد با عکاسی از عوام مردم از این قید خارج شده‌است و تصاویر گرفته شده از رفتارهای روزمره را در دسترس مخاطبان خود، یعنی همان سوژه‌های عکس‌هایش، قرار می‌دهد.

لوتارد برای عکاسی ارزش مادی قائل نیست و به عکس به عنوان یک اثر ستودنی نگاه نمیکند؛ بلکه بیشتر در جست‌و‌جوی روشی برای پایداری ارتباط انسان و حتی برقرارکردن این ارتباط قطع شده، در سطح گسترده است.شاید به این دلیل باشد که او علاوه بر عکس‌هایش تجربیات خود را نیز در دسترس مخاطب قرار می‌دهد.

مخاطبی که با گسترش روزانه عکاسی دیجیتال، توانایی ثبت هر چه دقیق‌تر اطراف خود می‌باشد و آنچه لوتارد از او می‌خواهد نیز همان نمایش دادن و بازگرداندن تصاویر ثبت شده به جامعه است.این کتاب به بهانه عکاسی خیابانی اما با هدف نگاهی مجدد به زندگی و تدبر در آن ترجمه شده است و اینکه انسان‌ها با همه تمایزاتی که برای همدیگر قائل شده‌اند، بیشتر از آنکه قابل تصور باشد به یکدیگر شباهت دارند. به زبان دیگر عکاسی خیابانی روایتگر شباهت‌ها است.

توماس لوتارد در مقدمه این کتاب می‌نویسد:

«بیان مفهوم عکاسی خیابانی چندان راحت نیست. بی‌تردید می‌توان پاسخی سطحی در ویکی‌پدیا یافت. به نظر من این گرایش از عکاسی، مستندسازی زندگی عمومی به روشی ساده ولی تا حدودی مخفیانه می‌باشد که در آن هیچ‌ نوع برنامه‌ای از قبل تعیین نمی‌شود، درخواستی از یک شخص به عنوان مدل صورت نمی‌گیرد و البته این‌که سوژه تکرارنشدنی است. این روش از عکاسی همانند نگه داشتن آینه‌ای در مقابل چشمان جامعه است. عکاسی خیابانی، ثبت یک لحظه قطعی از زندگی انسان‌ها است.

 بروس گیلدن می‌گوید: «اگر بتوانید با دیدن یک عکس، خیابان ثبت شده در آن را احساس کنید، آن عکس یک عکس خیابانی است.» گفته‌ای هوشمندانه و دقیق به نظر می آید. تنها با نشانه رفتن دوربین خود به سمت خیابان نمی‌توانید یک عکس خیابانی بگیرید. موضوع به این راحتی نیست. باید با آن مواجه شوید تا منظورم را متوجه شوید. برخی باور دارند ۹۹ درصد از عکس‌هایی که از آن‌ها به عکس خیابانی یاد می‌شود، اصلاً در این گروه جای نمی‌گیرند.

15-کتاب درباب فلسفه عکاسی

معرفی کتاب

این کتاب اثر ویلم فلوسر، با ترجمه پوپک بایرامی از انتشارات حرفه نویسنده می باشد.
اساس کتاب حاضر، این فرضیه است که از زمان پیداش تاریخ فرهنگ انسان تاکنون دو نقطة عطف مهم را می‌توان در آن بازشناخت. نخستین آن«پیدایش نوشتار خطی» در اواسط هزارة دوم قبل از میلاد و دومین آن «اختراع تصویر فنی» یا «عکاسی» است. فرضیة مزبور، دربرگیرندة این گمان است که ساختار فرهنگ، و در نتیجه هستی، در حال سیر یک تحول اساسی است. نگارنده در این کتاب، سعی در تقویت این گمان دارد و هدف وی از نگارش کتاب، ایفای نقشی فلسفی در وادی مناظرات مربوط به عکاسی است.

مباحث مندرج در کتاب از این قرار است: تصویر متنی، دستگاه عکاسی، عمل عکاسی، پخش عکس، دریافت عکس، جهان عکس، لزوم فلسفة عکاسی و…فیلسوف رسانه ها (مدیا) ، ویلم فلوسر ، یک روش جدید انقلابی برای تفکر در مورد عکاسی ارائه داد. تجزیه و تحلیل رسانه از نظر زیبایی شناسی ، علم و سیاست روشهای جدیدی برای درک هم بحرانهای فرهنگی گذشته و هم شکلهای اجتماعی جدیدی که در درون آنها پدید آمده ، فراهم کرده است.

فلوسر نشان داد که چگونه تبدیل شدن متن به فرهنگ بصری (از خطی بودن تاریخ به دو بعدی بودن سحر و جادو) و نیز تبدیل شدن جامعه ی صنعتی به جامعه پسا صنعتی (از کار به اوقات فراغت) مدام جابه جا می شود و چطور عکاسی به ما اجازه می دهد که این تغییرات را با وضوح خاصی بخوانیم و تفسیر کنیم.

فلاسر با این فرضیه جسورانه آغاز می کند که دو نقطه عطف اساسی در فرهنگ بشر وجود داشته است. اولین اختراع نوشتن خطی و دومین اختراع تصویربرداری فنی ، ابتدا از طریق عکاسی بوده است. فلوسر در کتاب درباب فلسفه ی عکاسی به طور گسترده ای در مورد “دستگاه” دوربین به عنوان ابزار یا آپاراتوسی که “برنامه” خودش را دارد ، که باعث می شود حاکم بر کنترل انسان باشد صحبت می کند. این که عکاسان در حال بازی با یک دوربین هستند ، اما همیشه تحا سیطره ی قوانین برنامه ریزی شده ی دستگاه قرار دارند.

16-کتاب عکاسی مستند: آموزش، تحلیل و نقد عکاسی مُستند ایران و جهان

معرفی کتاب

این کتاب اثر علی اکبر شیرژیان ، از انتشارات شورآفرین می باشد.

این کتاب معطوف به عکاسی مُستند است و در آن تلاش می‌شود تصویری روشن از واقعیات عکاسی مستند در مقوله فراگیری، نقد و تحلیل ارائه گردد. برگزاری کارگاه‌های عکاسی مستند و ارتباط مستقیم با عکاسان، نگارنده را به این مسئله رهنمون نمود که پراکندگی محتویات آموزشی، سدِ محکم در راه تبدیل محتوا به معنا است.

عکاسی مستند در تلاش برای ارائه روش می باشد، روندی که نقطه آغاز تا پایان مرحله عکاسی را به شکل جریان بهم پیوسته ترسیم می‌نماید و این امکان را در اختیار خواننده قرار می‌دهد مقولات ذهن را در روند آن مورد ارزیابی مجدد قرار داده و ضمن این مشارکت از «کجا بودگی» نقاط ضعف و قوت اطمینان حاصل نماید. بسیاری از هنرجویان و دانشجویان در مواجه با عکاسان موفق از آنان وقت ملاقات می‌گیرند تا راجع به آثار خود نظر آنان را جویا شوند

اما سئوال اینجاست:در فقدان یک روند کلی، چطور از کجا بودگی ضعف یا قوت می‌توان اطمینان حاصل کرد؟ در فقدان یک روند کلی، ضعف یا قوت شناخته می‌شود اما رفع یا ترفیع آن لاینحل باقی می‌ماند.بعنوان مثال، فرد در گفتگو با عکاس حرفه‌ای نسبت به ضعف ترکیب بندی به شناخت می‌رسد اما رفع آن تا وقتیکه نتواند نسبت به جایگاه ترکیب‌بندی در روند کلی عکاسی مستند آگاه شود به تأخیر می‌افتد،

چون قبل از تصحیح مقوله ترکیب‌بندی، باید «جای نگاه» عکاس در روند کلی عکاسی مستند لحاظ شود تا بدین وسیله او توسط مابقی مقولات مرتبط که در روند کلی جای مخصوص بخود دارند دست به اصلاح ضعف خویش بزند؛ چنانچه برای رفع ضعفِ ترکیب‌بندی باید به یک سلسله عوامل متصل که ترکیب‌بندی را شکل داده اند از قبیل موضوع عکاسی، انتخاب لنزها، نحوه خوانش تصویری محیط که موضوع در آن قرار دارد، شناخت گونه عکاسی مستند و الفبای تصویری توجه شود که استفاده صحیح از همه این موارد منوط به جهان بینی و تجربه عکاس می باشد.

در حقیقت این کتاب، راهنمای کوچک برای رفتن به دانشگاه واقعی «عکاسی مستند در جهان» است تا خواننده از طریق رفت و آمد میان دانشگاه واقعی و این کتاب راهنما، خود را بارور نماید.

17-کتاب عکاسی در سفر 

معرفی کتاب

این کتاب اثر سرژ تیماشف ، با ترجمه علی تهرانی از انتشارات آوند دانش می باشد.در این کتاب یاد می‌گیرید که دوربین‌های مناسب برای سفر کدام‌اند، چگونه عکس‌های طبیعی بگیرید و با اصول ذخیره‌سازی و مدیریت تصاویر آشنا شوید. در توضیح پشت جلد کتاب آمده است: «پس می‌خواهید خاطرات سفرتان را جاودانه کنید! این کتاب اصول اکسپوژر، ترکیب‌بندی و نحوه‌ی استفاده از دوربین را به شما یاد می‌دهد و سپس نگاهی به مکان‌ها و سوژه‌های جذاب برای عکاسی می‌اندازد که به احتمال قوی همه‌ی مسافران با آن روبه‌رو خواهند شد.

همچنین نکات و ترفندهای کاربردی زیادی درباره‌ی عکاسی را آموزش می‌دهد که یادگیری‌شان آسان است و در هر شرایطی می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. تنظیم دوربین برای سفر ـ روش شارژ و محل قرارگیری باطری، نحوه‌ی اتصال بند و چگونگی اتصال دوربین  به کامپیوتر را بیاموزید. ترفندهای مفید عکاسی ـ با قابلیت‌های مختلف دوربین از جمله عکاسی با تأخیر، برش، کاهش قرمزی  چشم و عکاسی با تک‌پایه و سه‌پایه آشنا شوید.

عکاسی از طبیعت ـ تفاوت‌های عکس‌برداری از گیاهان، حیوانات، ساحل، صحرا، باد، باران، مکان‌های  سرپوشیده و… را درک کنید. ذخیره‌سازی تصاویر ـ با استفاده از لپ‌تاپ، هارد پرتابل، تبلت، تلفن همراه و… عکس‌های خود را ذخیره و  برای به‌اشتراک‌گذاشتن در فضاهای مجازی یا چاپ پردازش کنید.» کتاب حاضر را نشر «آوند دانش» منتشر کرده و در اختیار مخاطبان قرار داده است.

18-کتاب درباره عکاسی مجموعه جستارها، نقدها و یادداشت ها

معرفی کتاب

كتاب درباره عكاسي اثري است از والتر بنيامين به ترجمه ي آيدين رحيمي پورآزاد و چاپ انتشارات حرفه نويسنده می باشد.كتاب حاضر علاوه بر ارائه ي نظرات، جستارها، نقدها و يادداشت هاي ارزشمند فيلسوف و منتقد برجسته آلماني درباره ي عكاسي، دربردارنده ي پيوست هاي “اثر هنري در عصر بازتوليدپذيري تكنيكي اش”، “نامه اي از پاريس” و “استيلاي حضور فراگير” است.

گزیده ای از کتاب

اگر يك چيز قادر به ترسيم مناسبات فعلي بين هنر و عكاسي باشد، همان تنش حل نشده بين آن هاست كه از ميان عكاسي از آثار هنري سر برآورده. بسياري از كساني كه، در مقام عكاسان، چهره حال حاضر اين تكنولوژي را تعيين مي كنند از نقاشي پيش آمده اند. آن ها پس از تلاش براي نزديك كردن اين ابزارِ بيان به يك پيوند زنده و صريح با زندگي معاصر، از نقاشي روبرگرداندند. هر چه فهم و حساسيت شان نسبت به مشخصات زمانه دقيق تر و موشكافانه تر مي شد، نقطه شروع در طول زمان برايشان بغرنج تر بود. بار ديگر، مانند هشتاد سال پيش، عصاي قدرت از نقاشي به دست عكاسي رسيد.

19_ کتاب کلمات عکاسی

معرفی کتاب

این کتاب اثر ژیل مورا با ترجمه حسین خوبدل و کریم متقی از انتشارات حرف نویسنده می باشد
کلمات عکاسی” فراتر از یک کتابچه راهنما است که از زبان و منظر یک فرد اروپایی نوشته شده است. این کتاب، تحلیلی – تاریخی، خوش خوان و کم نظیر است که هم به مباحث و اصطلاحات تکنیکی، از کالوتایپ گرفته تا تصویرسازی دیجیتال، و هم به مفاهیم نظری و زیباشناختی در عرصه عکاسی می پردازد.

20_ کتاب دانشنامه عکاسی

معرفی کتاب

این کتاب اثر مایکل آر.پرس،با ترجمه حامد زمانی گندمانی و علیرضا فاتحی بروجانی ،از انتشارات پرگار می باشد.

21_ کتاب عکاسی با گوشی موبایل

معرفی کتاب

این کتاب اثر آدام برونکورست،با ترجمه صادق طاهری ،از انتشارات پشوتن می باشد
انتشارات پشوتن منتشر کرد: همه ما از موبایل­های خود استفاده می­کنیم تا کارهای روزمره و همچنین برخی اوقات تصاویری شگفت­انگیز را ثبت کنیم. ما از گوشی­ها به عنوان ابزاری برای به­خاطر سپردن جزئیات و عکسبرداری سریغ از چیزهایی که ممکن است بعدا به آن­ها نیاز داشته باشیم. استفاده می­کنیم. در واقع ما یک آتلیه عکاسی کامل در دستان خود داریم. می­توانیم عکس بگیریم.
ویرایشش کنیم و بلافاصله با هرکس دیگری به اشتراکش بگذاریم…حتی اگر در آن سوی دنیا باشد. این بزرگ­ترین انقلابی است که تا به حال در عکاسی روی داده است. همین­طور که موبایل­ها و دوربین­های­شان پیچیده­تر می­شوند. نرم­افزارهای مرتبط با آن­ها نیز امکانات بیش­تری را در اختیار کاربران می­گذارند. این برنامه­ها عملکرد ابتدایی دوربین یک موبایل را بسیار بهبود می­بخشند و می­توانند سطح عکاسی شما را به نقطه هیجان­انگیزی برسانند. هدف این کتاب این است که به شما کمک کند دنیای فوق ­العاده عکاسی با موبایل را از طریق برخی تکنیک­ها و روش­های ساده کشف کنید

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *