ورود/ثبت نام

چه عبارت کلیدی ای را برای صفحه اصلی سایتمان انتخاب کنیم؟

صفحات سایت را میتوان به سه قسمت تقسیم کرد:

  • صفحات اصلی
  • دسته بندی
  • پست پیج ها

سایت ها بر اساس قدرت صفحات به سه قسمت تقسیم میشوند. صفحه اصلی و صفحه دسته بندی به دلیل اینکه تعداد به روز رسانی بیشتری دارند قدرتشون بیشتر است. صفحه اصلی قدرت بیشتری از بقیه صفحات دارد زیرا تعداد دسته بندی های بیشتری دارد و اطلاعات بیشتری نسبت به بقیه صفحات دارد.

استراتژی سئو یا محتوا چیست؟

انتخاب یک صفحه برای عبارت کلیدی بر اساس سختی عبارت کلیدی را استراتژی سئو میگویند.برای عبارت های کلیدی هدف باید صفحه اصلی انتخاب شود زیرا صفحه اصلی چگالی بیشتری دارد.مثل:طراحی سایت و سئو سایت

و همچنین برای کلمه کلیدی هایی مثل :آموزش سئو،طراحی سایت فروشگاهی ویا خرید لوازم جانبی موبایل یا کامپیوتر باید صفحه دسته بندی انتخاب شود.ولی یه سری از صفحات هستند که اصلا نیاز به دسته بندی ندارند و با یک نوشته شما میتوانید با بهترین محتوایی که میتونید تولید کنید رنک خوبی بگیرید.عباراتی مثل:طراحی سایت فروشگاهی و یا آموزش سئوی عنوان که تنها به یک پست احتیاج دارند و نیاز به دسته بندی ندارند زیرا محتوای زیادی نمیشود در مورد این مسائل تولید کرد.

چگونه به قله گوگل برویم؟

  • ثبت سایت در گوگل مپ
  • قراردادن شماره تماس و مپ در صفحه تماس باما
  • قراردادن شماره تماس در فوتر و دردسترس کاربر
  • قرار دادن عکس در گوگل مپ

راه های جلوگیری از کپی شدن محتوا

برای جلوگیری از کپی شدن محتوایی که تولید میکنید. باید سرعت ایندکس سایت رو بالاتر ببرید تا گوگل اول محتوای شما رو ببینه و بعد محتوای کپی شده رو که بقیه از شما کپی کرده اند.

اینکار چند راه حل ساده داره:

  1. استفاده از سایت مپ برای سایت
  2. ساختار محتوا داشتن یعنیURL ها ساختارمند و کوتاه باشند.
  3. انتشار محتوا به صورت مرتب و در زمان های مشخص که باعث میشود گوگل عادت کند که در زمان های مشخصی به سایت ما سربزند

آسان ترین راه یافتن عبارت کلیدی

آسان ترین راه پیداکردن عبارت کلیدی استفاده از خود گوگل است.عبارت کلیدی مورد نظر خود را در گوگل سرچ کنید وگوگل عبارت های کلیدی مکمل و مشابه رو برای شما به نمایش درمی آورد و اگر صفحه ای که میسازیم صفحه جامعی باشد میتوانیم تمام عبارت کلیدی هایی رو که به نمایش در می آید در یک صفحه کار کنیم.پس مسئله ی مهمی که باید بهش دقت کنیم عبارت کلیدی اصلی و عبارت کلیدی های مرتبط است.که البته باید دقت کنیم هدف کاربر از جست و جو چیست و پاسخ گوی آن هدف باشیم.

سرعت بارگذاری وبسایت

این موضوع خیلی اهمیت دارد. البته استثناهایی هم وجود دارد یه سری از سایت ها کسب و کارهایی هستند که خیلی توی سرعت رقابت ندارند و نباید سرعت خیلی زیادی داشته باشند و نباید همیشه زیبایی و فضای سایت رو فدای سرعت سایت بکنند. قطعا رقابت برای سرعت در سایت های خبری با سایت هایی سئو و سایت هایی که برای مد و لباس کار میکنند متفاوت است.

افزایش سرعت سایت:

یکی از راه های افزایش سرعت سایت استفاده از ابزارهای gtmetrix و Google PageSpeed Insights هست که هرکدوم مولفه های خاص خودشونو دارند. کارکردن با gtmetrix راحت تره ولی کسایی که با خود گوگل کار میکنند مهارت بیشتری به دست می آوردند.

راهکارهای افزایش سرعت سایت:

  • یکی از چیزهایی که خیلی مهم هست این است که عکس ها طول و عرض داشته باشند یعنی ابعاد دقیقی داشته باشند.
  • css ها باید در تگ هد سایتتون بارگذاری شوند.
  • js ها را دیفر کنید و بعد از دیفر کردن هر صفحه جی اس خاص خودش باید لود بشه.
  • اگر در صفحه ای فرم ندارید نیاز نیست جی اس فرم تماس با ما در صفحه اصلی هم لود بشه و این ها مسائلی هست که بهش بهینه سازی سورس میگویند و میتونه سرعت سایت شما رو بسیار بالا ببره.

بهترین سایت های دانلود عکس رایگان

هرکسی که در زمینه تولید محتوا وسئو فعالیت می کند، نیاز شدیدی به عکس های باکیفیت و رایگان دارد. چند سایت برای دانلود عکس های مناسب و با کیفیت :

  1. unsplash.com
  2. pixabay.com
  3. picjumbo.com
  4. pexels.com
  5. freemediagoo.com
  6. freephotobank.org

اشتباهات مرگبار سئو سایت

  • محتوای کپی و تکراری
  • استفاده بیش از حد از عبارت کلیدی
  • لینک های شکسته و۴۰۴
  • محتوای با کیفیت پایین
  • موبایل فرندلی نبودن
  • انتخاب عبارت کلیدی اشتباه

استراتژی های اشتباه در روند تولید محتوای سایت:

تعداد محتوای منتشر شده

تعداد محتوای سایت دغدغه اصلی تولید کنندگان محتوا شده است و گاهی اینقدر درگیر این موضوع میشوند که اصل ماجرا رو فراموش می کنند.در این بخش به بررسی استراتژی های اشتباه در روند تولید محتوای سایت می پردازیم:برای سایت روزانه محتوا تولید کنیم یا ماهانه؟تعداد محتوای تولیدی ما چقدر باشد یکی یا دوتا یا سه تا؟حتما این سوال خیلی هاست اما باید گفت که تعداد و مقدار محتوا مهم نیست .شما باید محتوایی که لازم است تولید کنید نه صرفا محتوای بی رویه .مثلا ابتدا باید عبارت های کلیدی هدف خود را انتخاب کنید و سپس برای آنها تولید محتوا کنید.

البته باید محتوایی تولید کنید که به درد کاربر سایتتون بخوره نه صرفا برای معرفی کردن به گوگل! و باید به این نکته توجه کنید که آیا گوگل محتوای شما رو در صفحه اصلی نشون میدهد؟ تعداد محتوا و تولید محتوای جدید در هرروز مهم نیست،حتما نباید هرروز دوتا سه تا یا چهارتا محتوا تولید کنید.گاهی لازم است محتواهای قبلی رو به روزرسانی کنیم.

مثلا اگر شما بیست تا محتوا تولید کردید گاهی لازم است برگردید عقب و این بیست تا محتوا رو به روز رسانی کنید.این بهترین کار است و گوگل عاشق به روز رسانی است.یعنی میتونید با به روز رسانی رنک و اعتبار سایتتون رو افزایش بدید.حتی میتونید بعد ازمشخص شدن تعداد محتوا، تولید محتوا وبه روز رسانی یه سری اطلاعات دیگه رو به صورت داستان پشت صحنه در اینستاگرام خودتون استفاده کنید.و ویدیو هارو کنار هم بچینید و در سایتتون منتشر کنید.

محتوای تکراری

آیا محتوای تکراری به سایت ما آسیب میزند یا خیر؟کپی کارها معمولا توی همه ی بیزنس ها مشخص میشوند.کسی که دست اول نیست و کپی کاره همیشه معلوم است و مشخص میشود که از جایی کپی کرده است .الگو گرفتن با کپی کردن متفاوت است.در الگو گرفتن حتما به منبعی که از آن اقتباس گرفته شده اشاره میشود.کپی یعنی ما حتی عکس های مطلب کپی شده را عوض نکنیم و حتی عکس های انگلیسی ترجمه شده را فارسی نکنیم و یا اینکه از یک سایت ایرانی دیگه عکس هارو کپی کنیم . مطالب کپی در گوگل رنک نمیگیرند و معمولا آن ها را دوست ندارد و به کاربر ها کمتر نشان میدهد.

استراتژی سئو سایت

استراتژی های سئو سایتی که مشکل دارد:سئو سایتی که قبلا روش کار کردیم رو چیکار کنیم؟اگر یک سایت قدیمی داریم که سئوی آن مشکل دارد.باید چیکارکنیم؟باید یک سایت جدید بزنیم یا همان قبلی را اصلاح کنیم؟بهترین کار اصلاح و جبران اشتباهات قبلی است. یعنی سایت جدید رو اصلاح کنیم .ارور های سرچ کنسول را برطرف کنیم.محتوایی را که نیاز به به روز رسانی دارد به روز کنیم و محتوای کپی و تکراری را پاک کنیم و یه سری ایرادادت اینچنینی را اصلاح کنیم.اگر سایت قدیمی ما رنک خوبی در گوگل دارد نباید سایت جدید بزنیم .

زیرا بعد از زدن سایت جدید دوباره باید همان روند را از اول انجام بدهیم یعنی تولید محتوا و سئو انجام بدهیم تا دوباره رنک بگیریم. پس بهترین کار همان اصلاح سایت قبلی است.یعنی اصلاح و هدفمند کردن ورودی ها.صفحات قبلی را هم نباید حذف کنیم اگر در صفحات قبلی یه سری عبارت داریم که برامون مهمه فقط باید آنها را اصلاح کنیم و حتی اگر صفحاتی هستند که عبارت هدف ما نیستند ولی برای سایت ورودی دارند باید آنها را نگه داریم زیرا رتبه سایت مارا بهتر میکنند.

نوشتن تیتر

چگونه جذاب ترین عنوان در محتوا را تولید کنیم؟روش های نوشتن عنوان جذاب چیست؟عنوان محتوا باعث افزایش نرخ کلیک صفحات سایت شما می شوند.

سه روش نوشتن تیترهای جذاب

  1. قبل از نوشتن مطلب تیتر بنویسید.ازنوشتن تیتر های عجیب و غریب نترسید.حتی چیزهای زرد و احمقانه ای را هم که به ذهنتان میرسد بنویسید.
  • مثلا سوال کنید :چرا دکتر حسابی از قورباغه ها میترسید؟چرا دهه شصتی ها پولدار نمیشوند؟
  • وعده بدهید:روشی که شما را در خواب هم لاغر میکند/درآمد عجیب یک نصاب ماهواره!
  1. از اعداد استفاده کنید.اعداد میتوانند نرخ کلیک هر پست را چندبرابر کنند.مثلا:چگونه با این سه کلمه همه را عاصی کنیم؟/ده ویژگی شگفت انگیز مغز دهه هفتادی ها
  1. قبل از انتشار هر تیتر این سوال ها را از خودمان بپرسیم:آیا خواننده را ترغیب میکند پست مارا باز کند؟/آیا علاوه بر خودمان برای خواننده هم قابل فهم وجذاب است؟آیا موضوع و محتوای اصلی پست را نشان میدهد؟

صفحات صفحه بندی رو ایندکس کنیم؟

صفحات صفحه بندی رو ایندکس کنیم یا نه؟یکی از سوالاتی که همیشه پرسیده میشود این است که مثلا من یه سایت فروشگاهی دارم و دسته بندی هنذفری من صفحه بندی دارد.صفحه ۱٫۲٫۳آیا صفحه ۲ و یا ۳ من هم باید ایندکس شود؟

پاسخ این است که صفحات صفحه بندی اصلا محتوای ارزشمندی ندارندو فقط برای افزایش سرعت بارگذاری سایت این صفحات گذاشته شده و اگر ما بخواهیم این صفحات را ایندکس کنیم تعداد صفحات بالایی را به گوگل میدهیم که ارزش محتوایی ندارند.همیشه صفحه اول باید به روز رسانی شود زیرا جدیدترین محصولات همیشه در صفحه اول است وباعث به روز شدن دسته بندی میشود که این به روز رسانی از نظر گوگل برای کاربر خیلی خوب است.

تکنیک های سئو فروشگاهی و افزایش نرخ تبدیل

بسیاری از فروشگاه های اینترنتی در مدت کوتاهی، با شکست مواجه می شوند
علت این است که نمی دانند چطور سایت خود را بهینه سازی کنند

۱۵ تکنیک بهینه سازی سایت های فروشگاهی برای افزایش نرخ تبدیل کاربر به مشتری

  1. سایت شما باید به شکل شگفت انگیزی پرسرعت باشد.
  2. ساید بار وpop-up هارا حذف کنید.
  3. ایجاد یک navigationروان و یک طراحی جذاب
  4. لینک ها و بخش های قابل کلیک بایدfinger-friendlyباشند.یعنی کاربر بتواند بدون مشکلی آنها را لمس کند.
  5. لینک خرید باید بسیار نزدیک به محتوا باشد.
  6. تصاویر و طرح های گرافیکی باید مثل یک ویترین جذاب باشند.
  7. توضیحات محصولات باید مختصر و واضح باشند.
  8. ماهیت برند خودتان را به کاربران معرفی کنید.
  9. پیشنهاد کاربرد های مناسبتی یک محصول،مثلا بیان کنید که از این محصول میتوان به عنوان هدیه تولد استفاده کرد.
  10. ثبت سفارش برای کاربران باید بدون دردسر باشد.
  11. ویرایش سفارش ثبت شده باید بدون هیچ مشکلی امکان پذیر باشد.
  12. از طرح ها و قالبهای ساده استفاده کنید.
  13. امتیاز های ویژه متنوعی را به هنگام پرداخت هزینه به کاربر پیشنهاد دهید.
  14. ثبت گواهیsslبرای سایت خود
  15. ارائه مشخصات و نشانه های برندتان به کاربران برای جلب اعتماد آنها

زامبی های سایت ورد پرسی

زامبی پیج ورد پرسی همون تگ ها و برچسب های ورد پرس هستندکه تاثیر مخربی روی سئوی سایت دارند و برای ازبین بردن این اثر مخرب باید با استفاده از افزونه yoast و یا هر افزونه دیگر مربوط به سئو سایت که استفاده میکنیم تنظیم کنیم که تگ های ورد پرس هیچکدام ایندکس نشوند.

اثر مخرب این تگ ها این است که وقتی ما یک صفحه ای داریم که عنوان آن طراحی سایت است و یک تگ طراحی سایت هم داشته باشیم باعث میشود که گوگل سردرگم شود که کدام صفحه از سایت رنک بگیرد.و باعث میشود که گوگل هیچ موقع آن صفحه تگ رو نیاورد چون محتوا و ارزش خاصی ندارد و صفحه دوم را می آورد که آن هم رنک خوبی نمیگیرد زیرا دو تا صفحه به گوگل معرفی کرده ایم.

۳۰ عبارتی که مخاطب را کنجکاو میکند

برای عنوان وتیترها ی مقاله ها باید از کلماتی استفاده کنیم که جذاب باشد و توجه کاربر را جلب کند.در جدول زیر میتوانید ۳۰نمونه از این کلمات را ببینید و از آنها برای عنوان پست ها و مقاله های خود استفاده کنید.

عجیبممنوعخارق العادهاولین باشیدپشت صحنه
فهرست سیاهویژهسانسورظرفیت تکمیلدسته بندی
مخفیاعترافاتپنهانمحرمانهبحث برانگیز
دیوانه کنندهشایستهفراریمبهمفراموشی
سری شوخیباورنکردنیعجیب غریباحمقانه
راز جالبکلید محدودناشناخته

ریدایرکت ۳۰۱ چیست و چه کاربردی دارد؟

ریدایرکت ۳۰۱ به معنای تغییر مسیر است که علاوه بر تغییر مسیر بازدید کنندگان موتورهای جست و جو گر نیز آنرا به عنوان ریدایرکت دائمی در نظر میگیرند و اعتبار صفحه قدیمی را به صفحه جدید منتقل میکنند.هنگامی که قصد تغییرURL ویا دامنه را داریم برای انتقال اعتبار صفحات قدیمی به صفحات جدید به ریدایرکت۳۰۱ احتیاج داریم که یکی از مباحث سئوی داخلی نیز هست. در ریدایرکت ۳۰۱ ممکن است تغییرات به صورت زیر باشد:

  • تغییر URL در یک سایت – برای مثال ریدایرکت از صفحه A به B
  • تغییر پروتکل یک سایت – ریدایرکت از http به https و بالعکس
  • تغییر مسیر از صفحه یک سایت به صفحه سایت دیگر
  • جمع یا ترکیبی از موارد فوق

و معمولااز ریدایرکت۳۰۱ برای موارد زیر استفاده میشود:

  • نصب گواهی امنیتی SSL و یا حذف آن
  • تغییر آدرس و ساختار صفحات سایت
  • تغییر آدرس یک سایت به آدرس دیگر
  • انتقال صفحات قدیمی و بلااستفاده به صفحات جدید و باکیفیت

تاثیر ریدایرکت۳۰۱ در سئوی سایت

استفاده نکردن از ریدایرکت ۳۰۱باعث میشود سایت شما به هیچ وجه رنک خوبی در گوگل نگیرد. به عبارتی استفاده نکردن از ریدایرکت باعث میشود شما دو یا چند سایت داشته باشید با یک محتوای تکراری که حتی اگرسایت شما رنک بگیرد مقدار خیلی کمی رنک میگیرد.پس باید از ریدایرکت ۳۰۱ استفاده کنید که اگر مخاطب سایت شما رو باwww یا بدون دبلیو باhttpیا بدونhttps باز کرد بره روی https و باعث میشود شما یک سایت واحد داشته باشید با یک محتوا .

با صفحات اضافی و پیش فرض ایندکس شده وردپرس چیکارکنیم؟

گاهی پیش میاد که شما یک سایتی رو راه اندازی میکنید و گوگل بدون اینکه شما کاری انجام بدهید صفحات اضافی سایت شما رو ایندکس میکند.ابتدا باید به این نکته اشاره کنیم که شما قبل از ایندکس کردن باید سایتتون تمیز باشد یعنی باید صفحات اضافی قوانین که محتوای تکراری دارد و در همه قالب ها یکسان است را باید پاک و یا ادیت کنید و محتوای خودتون رو در آن صفحه بگذارید.

صفحاتی مثل شرایط خرید حتما احتیاج به ایندکس ندارند و فقط باید در سایت وجود داشته باشند.پس ابتدا باید این صفحات را تغییر بدهید و بعد سایتتون رو ایندکس کنید. و اگر سایت شما به اشتباه ایندکس شده باید از ابزار سرچ کنسول برای پاک کردن صفحات اضافی ایندکس شده استفاده کرد.حتما به این نکته نیز توجه کنید که این صفحات را اول باید از سایت و سپس از گوگل پاک کرد.

۷دلیل خرید نکردن بازدیدکنندگان از سایت

وقتی که شما یک سایت فروشگاهی را راه اندازی میکنید و بازدید کنندگان به سایت شما مراجعه میکنند ولی از شما خرید نمیکنند حتما یک جای کار شما ایراد دارد.ما در این قسمت ۷ دلیل خرید نکردن بازدید کنندگان از سایت را به شما میگوییم:

  • بازدید کنندگان در هنگام سفارش احساس امنیت نمیکنند:شما باید به مشتریان یادآوری کنید که سیستم پرداخت شما کاملا امن است و اطلاعات انها در معرض خطر قرار نخواهد گرفت.همچنین به آنها این اطمینان را بدهید که ایمیل و مشخصات شخصی آنها در اختیار دیگران قرار نخواهد گرفت.
  • صفحه ی فروش شما به اندازه کافی جذاب نیست:صفحه ی تبلیغاتی شما به جای ذکر مزایای محصول برای مشتری،به تعریف از شما و یا ذکر مشخصات محصول پرداخته است.عنوان صفحه محصول برای مشتریان بازار هدف جذاب نیست.و یا در صفحه محصول نظرات مشتریان راضی را ننوشته اید و یا گارانتی معتبری ارائه نکرده اید.
  • به بازدیدکنندگان دلیلی برای بازدید دوباره سایت ارائه نکرده اید:معمولا بازدید کنندگان در بازدید اول سایت از شما خرید نمیکنند و حداقل باید چندین بار به سایت شما سر بزنند تا راضی به خرید شوند.بهترین راه برای تشویق کاربران به بازدید دوباره ارائه خبرنامه رایگان برای کسب و کارتان است.
  • به بازدیدکنندگان اطلاعات کافی درباره ی کسب و کار خود نداده اید:آنها در صورت شناختن شما و کسب و کارتان راحت تر خرید خواهند کرد.در سایت خود حتما بخشی به نام درباره ما داشته باشید و در آن قسمت مختصری از تاریخچه شرکت،اطلاعات تماس و آدرس پستی خود را قرار دهید.
  • گزینه های کافی برای پرداخت ندارید:برای موفقیت باید تقریبا تمامی روش های پرداخت را پشتیبانی کنید.روش های پرداخت مرسوم،پرداخت آنلاین توسط کارت های بانکی عضو شتاب،خرید پستی،سفارش تلفنی و واریز به حساب هستند.
  • وبسایت شما حرفه ای به نظر نمیرسد:بهترین حالت آن است که پسوند سایت.comباشد.مراجعه به قسمت های مختلف سایت باید حرفه ای و وابسته به موضوع سایت شماباشد.
  • سایت شما برای افراد بازار هدف جذاب نیست:بازار هدف کسانی هستند که علاقه مند به خرید محصول مورد نظر هستند.برای کسب اطلاعات دقیق از علایق بازدیدکنندگان از رای گیری استفاده کنید.مثلا در صفحه ی اول سایت از آنها بپرسید که به دنبال چه نوع اطلاعاتی هستند.(اگر سایت شما کفش فوتبال میفروشد و مطالب سایت شما طوری باشد که علاقه مندان به تماشای فوتبال را جذب کند،هیچگاه فروش موفقی نخواهید داشت.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *