ورود/ثبت نام

تبلیغات چیست؟

امروزه تبلیغات به یکی از ارکان اساسی کسب و کارهای کوچک و بزرگ تبدیل شده اند . بدون تبلیغات تمام زحماتی که برای کارتان کشیده اید بدون فایده هستند چون هر کسب و کاری نیاز به مشتری دارد تا بتواند گردش مالی خوبی را تجربه کند و همچنین رشد خود را تضمین کند ، در کل کسب و کار ها بدون مشتری هیچ رشد و قدمتی نخواهند داشت و مهمترین امر در هر کسب وکاری مشتری آن کسب و کار هست .

با این حال ، تنها وسیله دستیابی به مشتری و جذب مشتری های بیشتر تبلیغات است. به همین دلیل تبلیغات برای یک تجارت مهم است و نقش بالایی در جذب مخاطب ، فروش بیشتر ، موفقیت بیشتر در کسب و کار ها را دارا میباشد .امروز در مجله سبزشمال جامع ترین مقاله درباره ی تبلیغات را برای شما آماده کرده ایم تا هرچزی که نیاز است در مورد تبلیغات بدانید را در اختیار شما بذاریم . با ما همراه باشید.


تبلیغات هدفمندتبلیغات اینترنتیتعریف تبلیغاتتبلیغات خلاقانه
  • تبلیغات چیست؟
  • هدف از تبلیغات چیست؟؟
  • انواع تبلیغات چیست؟؟
  • مزایا و فواید تبلیغات
  • معایب و مضرات تبلیغات
  • مدل ها و روش های تبلیغات
  • تفاوت تبلیغات و بازاریابی چیست؟
  • چرا باید تبلیغ کنید؟
  • برای تبلیغات باید از کجا شروع کنم؟
  • چگونه در تبلیغ مخاطب را تحت تأثیر قرار دهم؟؟
  • انواع مشتریان خود را با مدل سبک زندگی والس (VALS) بشناسید
  • کمپین‌های تبلیغاتی چه هستند؟
  • وظایف آژانس تبلیغات چیست؟

تبلیغات چیست؟

تبلیغات یعنی ابلاغ یک پیام از طریق یک رسانه به گروهی معین، با صرف هزینه و در یک رابطه غیر شخصی.

  1. ابلاغ یک پیام: ممکن است تجاری (مثلا محصول من را بخر، با برند من آشنا شو و…)، سیاسی (از حزب الف دفاع کنید، در انتخابات شرکت کنید و…)، فرهنگی (شهر ما خانه ماست، بین خطوط برانید و…) و یا در دسته‌های دیگر باشد.
  2. از طریق یک رسانه: تلوزیون، یک کانال پربازدید تلگرام، وب سایت‌های پرمخاطب، جشن ها، نمایشگاه‌ها و…
  3. به گروهی معین: با چه سنی، چه جنسیتی، چه سطح درآمدی، در کدام شهر یا کشوری و…
  4. با صرف هزینه: تبلیغات هزینه دارد و غالبا زیاد است!!
  5. در یک رابطه غیر شخصی: این که من در چشمان شما نگاه کنم و بگویم “نوشابه کوکا کولا خوب است و حتما استفاده کن! ” تبلیغ نیست! بلکه نوع دیگری از ترویج است.
    از نظر علم تبلیغات، پیام باید در یک رابطه غیر شخصی باشد؛ مثلا تبلیغ در بیلبورد یا یک کانال پربازدید تلگرام در یک رابطه غیر شخصی‌ست، اما تماس تلفنی با مشتریان بالقوه این طور نیست!

هر کدام از این ۵ مورد را که حذف کنید، کار شما دیگر “تبلیغات” نیست. تبلیغات یک نوع ارتباط است.تقریبا هر نوع ارتباطی که میشناسیم (من جمله تبلیغات) از یک الگوی مشخص پیروی میکند
فرستنده ← پیام ← رسانه ← گیرنده ← دریافت ← درک ← پاسخ

برای مثال ؛کوکاکولا (فرستنده)، میگوید نوشابه من خوشمزه ترین است (پیام)، و این پیام را در تلوزیون (رسانه) پخش میکند و مخاطبان تلویزیون (گیرنده) آن آگهی را میبینند (دریافت)، به آن توجه میکنند (درک) و میروند تا از یک فروشگاه نوشابه کوکا کولا بخرند (پاسخ)


تبلیغات هدفمندتبلیغات اینترنتیتعریف تبلیغاتتبلیغات خلاقانه

هدف از تبلیغات چیست؟؟


اهداف تبلیغات را میتوان در سه دسته مجزا تقسیم بندی کرد

اطلاع رسانی

آگاه کردن مشتری از محصول جدید
آگاهی به مشتری درباره طرز کار محصول
آگاه کردن مشتری از قیمتهای جدید محصول
توصیف و تشریح خدمات موجود برای محصول
تصحیح برداشتهای غلط مشتریان
پیشنهاد استفاده جدید از محصول فعلی (موارد استفاده جدید یک کالا)
کاهش ترس مشتریان
ایجاد تصویر مناسب برای شرکت

ترغیبی

ایجاد ترجیحات نسبت محصولات و خدمات شرکت در نزد مشتریان
تشویق و ترغیب مشتری برای خرید محصولات شرکت به جای رقبا
تغییر و تصحیح ادراک مشتری نسبت به ویژگی های محصول
تشویق مشتری برای اتخاذ تصمیمات فوری در خرید محصول
تشویق مشتری برای برقراری تماس تلفنی با بخش فروش و بازاریابی شرکت

یادآوری کننده

یادآوری کردن به مشتری نسبت به اینکه ممکن است محصول و خدمات در آینده مورد نیاز باشد.
یادآوری کردن مشتری نسبت به اینکه محصولات و خدمات را باید از کجا خریداری نماید.
یادآوری کردن محصول در ذهن مشتری در زمانی که محصول خارج از فصل استفاده باشد.
حفظ و نگهداری جایگاه محصول در ذهن مشتری
از اهداف مهم دیگر تبلیغات میتوان به برندسازی و فروش محصولات یا ارائه خدمات هم اشاره کرد.

انواع تبلیغات چیست؟؟

تبلیغات چاپی

تبلیغات چاپی یکی از قدیمی ترین و پرکاربردترین شکل تبلیغات بوده و در انواع مختلفی نظیر تبلیغات روزنامه ها، مجلات، آگهی های تبلیغاتی، بروشورها و کاغذهای کوچک ارائه میشوند. همچنین این شکل از انواع تبلیغ به عنوان منبع مهم درآمد برای ناشران روزنامه ها و مجله ها نیز به شمار می آیند. همانطور که اشاره شد، انواع تبلیغ چاپی به چند گروه مختلف دسته بندی میشوند که در ادامه رایج ترین آنها را ذکر میکنیم:

  • روزنامه ها :رایجترین شکل تبلیغات رسانه های چاپی روزنامه ها هستند. در حقیقت، روزنامه ها از مخاطبان بالایی برخوردار هستند و به نوعی تبلیغات کارآمد محسوب میشوند.
  • مجلات :این مورد از تبلیغات نرخ تبدیل (تبدیل مخاطبین به مشتریان وفادار) بالایی دارند و برای ارائه تبلیغات به گروه خاصی از مخاطبین در زمینهای خاص، مناسب هستند. با این حال، تبلیغات در مجلات بسته به کیفیت کاری مجله مورد نظر و زمینه فعالیت آن میتواند هزینه بالایی داشته باشد.
  • بروشور :این ابزار معمولا با هدف فراهم کردن شناختی عمیق درباره محصول یا سرویسی است که مورد تبلیغ قرار میگیرد.
  • کاغذهای کوچک تبلیغاتی :این روش تبلیغاتی شامل برگه های کوچک تبلیغ هستند که در مکانهای خاص به دست عموم مردم داده میشوند. در حقیقت، این روش، امکان رسیدن پیامکسبوکار مربوطه به دست مخاطبین را بالا برده و برای بازاریابی کسبوکارهای محلی مفید هستند.
  • تبلیغات خبرنامه :خبرنامه ها مجله هایی هستند که از طریق پست یا ایمیل به علاقمندان ارسال میشوند. بازاریابی از طریق خبرنامه، به دلیل هزینه کم و دسترسی کارآمد، راهی عالی برای جذب گروه مخاطبین هدف است.

محیطی

تبلیغات محیطی به احتمال زیاد یکی از اقتصادی ترین روش ها و بهترین استراتژی های تبلیغاتی برای بازاریابی کسب وکار مربوطه هستند. در حقیقت، این روش از انواع تبلیغ ، البته در صورت استفاده صحیح، خلاقیت بالا و انتخاب مکان مناسب، میتواند اثربخشی بالایی در جذب مخاطب داشته باشد. در واقع، تبلیغات محیطی شامل نصب تبلیغی ثابت در مکانهایی است که به صورت مداوم در معرض دید مخاطب بوده و احتمال جذب گروه مشتریان هدف بالایی دارند. دسته بندی های رایج برای تبلیغات محیطی شامل موارد زیر هستند:

  • بنرها و بیلبوردها :این روش تبلیغات معمو لا برای جذب مخاطبین هدف و افزایش فروش در مکانهای پر رفت وآمد و در سطح شهر نصب میشوند که تأثیرگذاری بالایی روی مخاطبین داشته و احتمال جذب مخاطب را بالا میبرند.
  • وسایل نقلیه :در این روش پوسترهای تبلیغاتی روی وسایل نقلیه عمومی مانند تاکسی، اتوبوس و دوچرخه به شکل های خلاقانه ای نصب میشوند.
  • پایانه های نمایشگر الکتریکی :در این مورد نیز میتوان با کاهش هزینه مربوط به چاپ تبلیغات بنری و بیلبوردها، اقدام به نمایش پیام تبلیغاتی کسب وکار مربوطه به گروه مخاطبین هدف کرد.
  • رویدادها و تبلیغات اسپانسری :تبلیغات اسپانسری به روشی اشاره دارد که در آن شرکت مورد نظر در ازای پرداخت هزینه های یک برنامه اقدام به تبلیغ محصول، سرویس و نام خود میکند. به علاوه، نکته مهم در ارتباط با تبلیغات اسپانسری این است که روش تبلیغ مذکور هم در تبلیغات اینترنتی دیده میشود و هم در دسته بندی تبلیغات محیطی جای میگیرد.
  • استراتژی های بازاریابی چریکی (پارتیزانی) تبلیغات چریکی یکی از روشهای کم هزینه بازاریابی است که در آن بازاریابان با استفاده از تکنیکهای خلاقانه، در عین حال غیرمتعارف و همچنین بدون نیاز به بودجه های هنگفت، به هدف مورد نظر خود دست پیدا میکنند.انواع تبلیغ چریکی را میتوان به دو دسته بازاریابی ویروسی و بازاریابی دهان به دهان تقسیم کرد.
  • بازاریابی ویروسی یا وایرال مارکتینگ :یک استراتژی مفید برای بازاریابی بوده که در آن، مخاطبین به انتقال پیام مارکتینگ کسب وکار مورد نظر تشویق میشوند.
  • بازاریابی دهان به دهان :در این روش افراد با دیدن بیلبوردهای تبلیغاتی جذاب و خنده دار آن را برای فردی دیگر تعریف میکنند. در نتیجه کنجکاوی مخاطب و سرچ و نمایش برند مورد نظر، موجب میشود تا به طور ناخودآگاه محصول مربوطه مورد تبلیغ قرار گیرد.همچنین از جمله دیگر تبلیغات محیطی رایج میتوان به مواردی نظیر استندهای تبلیغاتی، لمپوست بنرها (سازه ساختن برای تبلیغ)، استرابوردهای تبلیغاتی، تلویزیون های تبلیغاتی شهری، تبلیغات پلهای هوایی، عابر پیاده، دیوارنویسی، دستگیره های تبلیغاتی، استیکرهای سه بعدی تبلیغات و سایر ابزارهای خلاقانه و نامتعارف اشاره کرد.

دیجیتالی

تبلیغات دیجیتال در عصر حاضر یکی از متداول ترین روش های تبلیغاتی به شمار میروند. به عبارتی، امکان برقراری ارتباط با مشتریان از طریق تلفن های هوشمند، لپتاپ ها و سایر ابزارهای دیجیتال مورد استفاده آنان به سادگی فراهم شده است. از همین روی، یک کمپین مناسب دیجیتال مارکتینگ برای کسب وکار مورد نظر میتواند از جانب تعداد نامحدودی از کاربران مورد توجه قرار گرفته و از سوی دیگرمحدودیت های فیزیکی، مکانی و زمانی ندارد. همچنین این روش به خوبی میتواند گروه مخاطبین هدف را جذب کرده و به روش کارآمدی، پیام مارکتینگ مورد نظر را به آنان منتقل کند.

اینترنتی :تبلیغات اینترنتی روشهای مختلفی داشته و با انتقال پیام مارکتینگ کسب وکار مورد نظر از طریق اینترنت منجر به جذب مخاطب میشوند. به طور کلی، انواع تبلیغ اینترنتی در چند دسته بندی رایج، در کانال ها و رسانه های گوناگون اجرا میشوند. در ادامه با هر یک از آنها آشنا میشویم:

  • بنری :بنرهای تبلیغاتی معمولا برای انتقال پیام مارکتینگ کسب وکار در سایت های پُربازدید و در حاشیه های اطراف آن مورد استفاده قرار میگیرند که با طراحی های جذاب توجه کاربررا به خود جلب میکنند. به عبارتی، در روش تبلیغات بنری تصویر یا مطلبی از کسب وکار مورد نظر برای یک مدت زمان محدود در سایتی درج شده و هزینه آن نیز بر اساس تعرفه های سایت مبدأ تعیین میشود.
  • متنی :این نوع تبلیغ متشکل از کلماتی است که به شکل هایپرلینک به وبسایت شرکت تبلیغ کننده متصل میشوند و با کلیک روی آنها کاربر به وبسایت مورد نظر هدایت میشود. این پایینی داشته و امکان جذب سریع و آسان مخاطب را فراهم میآورد. همچنین تبلیغات متنی بسیار انعطافپذیر هستند و نمایش آنها در بسترهای مختلف بدون نیاز به تغییر ممکن روش هزینه نسبتاً است. با این حال، تبلیغات متنی نسبت به تبلیغات تصویری از جذابیت و تأثیرگذاری کمتری برخوردار هستند. به عنوان یک مثال از تبلیغات متنی رایج میتوان به تبلیغ در موتورهای جستجو اشاره کرد:
  • تبلیغ در موتورهای جستجو:در این روش تبلیغ مورد نظر در موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو، بینگ و غیره بر اساس کلمات کلیدی نمایش داده میشود. به عبارت دیگر، هنگامی که کاربر عبارت خاصی را جستجو میکند، لینکهای تبلیغاتی در بالا، پایین یا کنار لیست نتایج جستجو ظاهر میشوند. از سوی دیگر، تبلیغ در موتورهای جستجو به سفارش دهندگان تبلیغ این امکان را میدهد تا محصولات یا خدمات خود را در معرض دید کاربرانی بگذارند که در موتورهای جستجو به دنبال آن میگردند. یک نمونه از این تبلیغات، تبلیغ با استفاده از سرویس گوگل ادوردز است
  • ویدئویی :این نوع از تبلیغات در فضای آنلاین، از نظر دیداری و شنیداری جذابیت بیشتری برای مخاطبین دارند؛ چراکه ویدیو از المانهای سمعی و بصری بسیاری برخوردار بوده و نسبت به متن اطلاعات زیادی را در مدت زمان کمتری منتقل میکند.
  • ایمیل :در ایمیل مارکتینگ یا تبلیغات ایمیلی، محصول کسبوکار مورد نظر یا سایر مطالب مرتبط با آن، از طریق ایمیل با کاربران هدف به اشتراک گذاشته میشود. به علاوه، این کار به دو روش انجام میشود؛ روش اول بدین صورت است که ایمیلها از طریق پایگاه داده کسب وکار به افراد ارسال میشوند. در روش دوم هم پیام های تبلیغاتی به کاربرانی ارسال میشوند که در خبرنامه وبسایت کسبوکار مورد نظر عضو شدهاند.
  • شبکه های اجتماعی :تبلیغات از طریق شبکه های اجتماعی نیز به دو روش انجام میشوند. در روش اول کسب وکار مورد نظر یک پیج تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، تلگرام،یوتیوب و … ایجاد کرده و پیام مارکتینگ خود را از این طریق به گوش مخاطبین هدف میرساند. روش دوم اینفلوئنسر مارکتینگ یا بازاریابی توسط افراد تأثیرگذار است که در سالهای اخیر و در شبکه های اجتماعی به شدت رواج پیدا کرده است. در این روش کسب وکارهای مختلف به کمک افراد محبوب و مورد اعتماد مردم مثل هنرمندان، ورزشکاران، چهره های مشهور و … پیام تبلیغاتی خود را به مخاطبین منتقل میکنند.
  • همکاری مشارکتی Marketing Affiliate: یا بازاریابی به روش همکاری مشارکتی نوع دیگری از تبلیغات اینترنتی است که در آن برای انتقال پیام تبلیغاتی از مشارکت دیگران کمک گرفته میشود. در واقع، این نوع از بازاریابی معمو ًلا بدین ترتیب انجام میشود که ابتدا فرد علاقمند به همکاری در سیستم بازاریابی مشارکتی ثبتنام میکند. سپس لینکی اختصاصی دریافت میکند که با استفاده ی کاربران از آن و جذب ترافیک به وبسایت مقصد، مبلغ مشخصی عاید وی میشود. به علاوه، درآمد فرد مشارکت کننده نیز معمو ًلا بر مبنای انجام یک عمل مشخص و سودآور مانند خرید یا پُر کردن فرمی از سوی کاربر محاسبه میشود
  • رپورتاژ خبری :رپورتاژ خبری روشی غیرمستقیم برای تبلیغات به کمک یک گزارش یا مقاله آموزشی است. در این روش با لحنی بیطرفانه درباره مزایای محصول یا سرویس کسب وکار مورد نظر صحبت شده، مخاطب متوجه تبلیغاتی بودن آن نمیشود و از این طریق اعتماد او نیز جلب میگردد. در نتیجه، با انتشار یک رپورتاژ خبری خوب در سایتهای معتبر، نه تنها آگاهی کاربران نسبت به کسب وکارتان بیشتر میشود، بلکه بک لینک هایی دریافت میکنید که در افزایش رتبه گوگل و بهبود سئوی سایتتان تأثیر چشمگیری خواهد داشت.
  • تبلیغات همسان :تبلیغات همسان یا Ads Native نوعی از تبلیغات بنری است که مشابه محتوا یا سایر مطالب میزبان است. در واقع، در این روش سایت میزبان تبلیغ مورد نظر را درکنار دیگر مطالب سایتش و یکپارچه با قالب خود قرار میدهد و این امر موجب میشود تا کاربر اعتماد بیشتری به مطالب تبلیغ داشته باشد و آن را نادیده نگیرد. در نتیجه، کاربر با کلیک بر روی تبلیغ، مستقیم به صفحه اصلی سایت مقصد یا سایر لینکهای مورد نظر هدایت میشود.
  • تبلیغات اپلیکیشن :در این روش، گروه مارکتینگ کسب وکار مورد نظر از یک اپلیکیشن خاص میخواهند تا در برنامه خود پیام تبلیغاتی آنها را نمایش دهد. حال بسته به نوع تبلیغات کسب وکار مورد نظر، هزینه آن بر اساس کلیک یا بر اساس درج هر مورد تبلیغاتی محاسبه میشود.
  • نوتیفیکیشن :روش تبلیغات با استفاده از نوتیفیکیشن در دنیای وب بسیار رایج است و تحت عنوان پوش نوتیفیکیشن نیز شناخته میشود. برای مثال، فرض کنید که وارد یک سایت یا فروشگاه اینترنتی شده، از مطالب آن بهره گرفته اید و در هنگام خروج در قسمت بالای صفحه پیامی برای شما نمایش داده میشود، مبنی بر اینکه آیا تمایل به اطلاع از مطالب یا محصولات جدید این وبسایت دارید؟ در چنین شرایطی، اگر به سؤال مذکور پاسخی مثبت دهید، از این پس روی سیستم شما نوتیفیکیشن محصولات یا مطالب جدید نمایش داده میشود.
  • پادکست :در این روش محتوای تبلیغاتی در قالب صدایی به صورت پادکست در پلتفرم مورد نظر منتشر شده و به ازای هر مورد تبلیغاتی یا هدایت کاربر به سایت مورد نظر نیز مبلغی به مسئولین و صاحبان پلتفرم مبدأ پرداخت میشود.
  • موبایلی :در تبلیغات یا بازاریابی موبایلی، تبلیغ محصولات یا خدمات کسبوکار مورد نظر در دستگاههای مختلف قابل حمل یا همراه مانند موبایل و تبلت انجام میشوند.بنابراین تبلیغات موبایلی را میتوان به عنوان یک روش مقرون به صرفه برای ارسال تبلیغات فوری و هدفمندی در نظر گرفت که در اسرع وقت به دست مخاطبین هدف تبلیغات موبایلی به دو روش تبلیغ از طریق پیامهای متنی یا تبلیغات درون برنامهای اپهای موبایل انجام میشوند. مزیت آشکار تبلیغات موبایلی برای کسبوکارها، استفاده مداوم کاربران از دستگاه میرسند. به علاوه، فناوریهای جدید مانند تبلیغات موقعیت محور نیز امکان ارسال پیامهایی متناسب با مکان حضور مخاطبین را فراهم میآورند.
  • جا دادن محصول :این روش از انواع تبلیغ به گونهای انجام میشود که در آن هیچ گونه اشاره مستقیمی به محصول یا سرویس مورد تبلیغ نمیشود. در حقیقت، در این روش محصول یا سرویس مورد نظر به صورت غیرمستقیم در متن، محتوا یا در میان ویدئویی گنجانده میشود که در معرض دید کاربران است. به عنوان مثال، نمایش محصول در حین پخش فیلم یکی از روشهای تبلیغ به صورت جا دادن محصول در آن است.

تبلیغات هدفمندتبلیغات اینترنتیتعریف تبلیغاتتبلیغات خلاقانه

تبلیغات وسیع

تبلیغات وسیع از طریق کانال هایی مانند تلویزیون، رادیو و … انجام میشود و روشی مؤثر برای تبلیغ است؛ چراکه امکان انتقال پیامهای تبلیغاتی را از طریق کلیپ های صوتی، تصویری یا حتی تصاویرثابت برای کسب وکار مورد نظر فراهم میکند. با این حال، این روش تبلیغاتی هزینه های بالایی داشته و در سالهای اخیر با ظهور تبلیغات در دنیای دیجیتال تا حدودی تضعیف شده است. همانطور که اشاره شد، رایج ترین شیوه تبلیغات وسیع استفاده از تلویزیون و رادیو است:

  • تلویزیون :این روش در ایجاد آگاهی از برند و تصویر برندی قدرتمند کارایی بالایی دارد. همچنین در مواردی که کاربر قادر به خواندن تبلیغات مورد نظر نیست، میتوان آن را درقالب متنی در صفحه تلویزیون نمایش داد.
  • رادیو :با انتخاب کانال رادیویی مناسب برای تبلیغات، میتوان مخاطبین خود را بسته به هدف کسبوکار مورد نظر جذب کرد.

تجاری

در این روش تبلیغات با هدف معرفی بیزینس و کسب وکار مورد نظر به مشتریان هدف انجام میشوند. به علاوه، مهمترین موضوع در این روش آشنایی صاحبان کسب وکار با روشهای تبلیغ است. به عبارتی،شما به عنوان مدیر یک کسب وکار برای ارائه هر چه بهتر محصول یا سرویس خود باید بدانید که برای مثال چه متنی برای تبلیغ کسب وکارتان (تبلیغات فیزیکی یا تحت وب) مناسب است؛ به طوری که مخاطب به راحتی با محصولتان آشنا شده و با آنها ارتباط برقرار کند. به طور کلی، تبلیغات تجاری به دو روش انجام میشوند که عبارتند از:

  • مستقیم یا صریح :در این نوع تبلیغ، آگهی دهنده پیام تبلیغاتی خود را به صورت مستقیم و صریح به اطلاع مخاطبان رسانده و مشتریان از تبلیغ بودن آن اطلاع کامل مییابند. برای مثال،میتوان آگاهی های تجاری در رادیو و تلویزیون را نام برد.
  • غیرمستقیم یا ضمنی :در این شیوه از تبلیغات آگهی دهنده می کوشد تا پیام خود را ضمن یک فرصت یا فعالیت غیر تبلیغاتی به اطلاع مخاطبان برساند، به گونه ای که تمام یا اغلب مخاطبان از اشکال و قانونمندی های مشخص تبلیغ در آن استفاده نمیشود؛ بلکه از فرصت های پیش آمده به صورت زیرکانه و متوجه تبلیغاتی بودن پیام نشوند. به علاوه، ویژگی تبلیغ ضمنی این است که لزوماً در جهت هدف تبلیغاتی مورد نظر استفاده میشود. به طور مثال، در یک فیلم سینمایی یک محصول از برندی خاص و در چند صحنه نمایش داده میشود.

شخصی

تبلیغات شخصی روشی است که در آن افراد روی خودشان سرمایه گذاری میکنند! به عبارت دیگر، در این روش افراد برند خودشان را تبلیغ میکنند. همچنین تبلیغات در این روش یا توسط خود فرد انجام میشود یا تیمی از افراد مجرب، با هدف معرفی فرد مورد نظر اقدام به تبلیغ برند شخصی او میکنند. به علاوه، این روش در صورت استفاده مناسب میتواند تأثیراتی به مراتب بیشتر از تبلیغات در فضای مجازی داشته باشد. از سوی دیگر، بیلبوردهایی که در خیابان ها زده میشوند، به دلیل رفت وآمد زیاد برای تبلیغ برند شخصی بسیار تأثیرگذار هستند.

ادغام برند و محصول

در این روش از انواع تبلیغ، برند کسب وکار مورد نظر با محتوای بخش سرگرمی یا سایر بخش هایی ادغام میشود که مورد استقبال کاربران هستند. در حقیقت، با استفاده از این روش، برند، محصول یاسرویس مورد نظر به همراه بخش هایی که مخاطبین بسیار دارند، در معرض دید کاربر قرار گرفته و به آنها ارائه میشوند. به عبارت ساده تر، تبلیغ به روش ادغام برند و محصول نوعی داستان پردازی معتبر است که با توجه به ترندهای روز، نیازها و خواسته های مصرف کنندگان و برند هر کسب وکار توسعه داده میشود.


تبلیغات هدفمندتبلیغات اینترنتیتعریف تبلیغاتتبلیغات خلاقانه

مزایا و فواید تبلیغات

  1. بزرگترین مزیت تبلیغات این است که به کسب وکارها کمک میکند تا از محصولات و خدمات شرکت اطلاعات به دست آورند، زیرا چگونه مردم بدانند چه کالایی یا خدمتی را که میفروشید مگر اینکه در مورد آن تبلیغات انجام بدهید. بدون گریه کردن حتی مادران نیز نوزادان کوچک خود را تغذیه نمیکنند ، به همین ترتیب شرکتها برای ایجاد آگاهی در مورد محصول و خدمات خود در ذهن مشتریان باید سر و صداهایی را ایجاد کنند و تبلیغات دقیقاً همین کار را انجام میدهد
  2. تبلیغات به شرکتها کمک میکند تا در ساخت تصویر برند از اهمیت بسیاری برخوردار باشد ، تا آنجا که از دیدگاه بلند مدت کسب وکار مربوط میشود و همه ما میدانیم که برندها یکشبه ایجاد نمیشوند، و تبلیغات یکی از ستون های اساسی است که در آن تصویر برند ساخته میشود و بدین ترتیب تبلیغات در ایجاد تصویرماندگار از شرکت، به شرکتها کمک میکند.
  3. به گسترش کسب وکار ها و شرکت ها و به بازارهای جهانی کمک میکند و خود را محدود به بازار محلی نمیکند، به دلیل تبلیغات است که شرکت هایی مانندApple ،Nestle ،BMWدر سراسر جهان شناخته شده اند و میزان دسترسی آنها به کشوری خاص محدود نمیشود.این نیز برای مشتری فایده دارد زیرا مشتری میتواند از محصولات مختلف انتخاب کند، زیرا تبلیغات باعث میشود مشتری از محصولات آگاه شود و به آن اعتمادکند و از این رو گزینه جایگزین زیادی برای مشتری در همان مجموعه از محصولات قرار دهد که در پایان منجر به انتخاب مشتری میشود. بهترین محصولات موجود از بازار با کمترین قیمت ممکن.

معایب و مضرات تبلیغات

  1. تبلیغات باعث افزایش هزینه های شرکت میشود زیرا کلیه شیوه های تبلیغاتی مانند رادیو ، تلویزیون و اینترنت پرهزینه میباشند و تبلیغات یک پارمتر نیست که بتوان آن را یک شبه اندازه گیری کرد، بلکه فرایندی مداوم است که شرکت باید هرسال آن را در فرایندهای کاری خود قرار بدهد. تبلیغات به نوبه خود منجر به فشار بر سود شرکت میشود. از این رو اگر تبلیغات نتواند به افزایش مطلوب در میزان فروش شرکت منجر شود ، این یک هزینه غیرضروری برای شرکت است.
  2. تبلیغات میتواند گمراه کننده نیز باشد و همه محصولات یا خدماتی که تبلیغ میشوند خوب نیستند، و از این رو تبلیغات به طرز اشتباهی در ذهن مصرف کنندگان ایجاد میشود و آنها را به سمت خرید سوق نمیدهد.
  3. محدودیت دیگر تبلیغات این است که شرکتهای بزرگ از داشتن بودجه بیشتر برای تبلیغات دارای مزیتهای ناعادلانه ای هستند، در حالی که تولیدکنندگان محلی یا شرکت ها و کسب وکار های کوچک بودجه بسیار کمتری را دارند و درنتیجه شرکته ای بزرگتر تبلیغات و فروش محصولاتی را انجام میدهند که ازکیفیت پایینتری نسبت به تولیدکنندگان محلی برخوردار میباشند. محصولات و از این رو به نوعی تبلیغات رقابت را از بین میبرد و به شرکت های بزرگتر مزیت ناعادلانه ای نسبت به شرکت های کوچکتر میدهد.
  4. هزینه های تبلیغات در قیمت کالایی که شرکت به مشتریان خود میفروشد تاثیرگذاری مستقیم دارد، و در پایان این مشتری است که مجبور است قیمت بالاتری رابرای محصول بپردازد ، از این رو به نوعی تبلیغات منجر به قیمت بالاتر برای یک محصول میشود.همانطور که گفته شد میتوان دریافت که تبلیغات دارای مزایا و فواید و همچنین محدودیت و معایب هایی است ، از این رو به راحتی میتوان گفت که تبلیغات مانند شمشیر دو لبه است که باید با استفاده دقیق از آن در استراتژیهای بازاریابی از آن استفاده کرد

مدل ها و روش های تبلیغات

مدل AIDA برای تبلیغات:هرکس که خرید و فروش (به خصوص فروش) را انجام میدهد باید با AIDAآشنا باشد AIDAیک مدل ساده تبلیغات است که عبارت است از:

  • جلب توجه(Attention)
  • جذابیت(Interest)
  • میل و اشتیاق(Desire)
  • عمل خرید(Action)

این مدل پیشنهاد می کند که:
آگهی شما باید در وهله اول توجه مشتری را جلب کند،سپس با تحریک او، میل و اشتیاق او را برای خرید کالا برانگیزد و در نهایت عمل او را در جهت خرید کالا، تحریک کند.


تبلیغات هدفمندتبلیغات اینترنتیتعریف تبلیغاتتبلیغات خلاقانه

تفاوت تبلیغات و بازاریابی چیست؟

در واقع تبلیغات زیر شاخه ای از بازاریابی است و بازاریابی امری لازم برای وجود تبلیغات به حساب میاید و تبلیغات مستقل از آن عمل نمی کند. تبلیغات بخش
مشخصی از محصولات و یا خدمات شما را به نمایش می گذارد. اینکه هدف هر دوی آن ها یکسان است (افزایش مشتری و فروش محصولات) شکی نیست اما در عمل
این دو بطور کلی باهم متفاوتند . تبلیغات و یا Advertising ، به اقداماتی که با صرف هزینه همراه است و توسط شرکت ها و یا ارگان های دیگر به منظور معرفی و
نمایش محصولات و بیان عرضه خدمات به مشتریان فعال انجام میگیرد گفته می شود.

اما بازاریابی ویا Marketing
فعالیت هایی برای آموزش و تشویق کاربران به استفاده از محصولات و بهره مند شدن از خدمات شما و انتخاب شما از میان سایر رقبا است که فعالیت هایی از قبیل
شناخت مشتریان، پشتیبانی و جلب رضایت مشتری برای سوق دادن استفاده مجدد از محصولات و همچنین حفظ رضایت مشتریان را شامل می شود .فروش کالا و یا خدمات در عصر کنونی راز و رمزهای خاص خود را دارد، و باید بدانیم عصر بازاریابی سنتی پایان یافته و این حقیقتی است که باید آن را بپذیریم.

جهان در حال تغییر است و نمی توان در مقابل آن ایستاد باید آن را پذیرفت و یا با آن هماهنگ شد. سازمان هایی که خود را با تغییرات وفق بدهند موفق تر هستند و
شانس بیشتری برای بهره مندی از فرصت ها می یابند، فرصت ها هیچ وقت از بین نمی روند بلکه اگر سهل انگاری کنیم به دیگری واگذار می شود

چرا باید تبلیغ کنید؟؟؟؟

برای رسیدن به مشتریان جدید باید تبلیغ کنید:

بازار به طور مداوم تغییر می کند. خانواده ها مکان زندگی خود را تغییر میدهند، فرهنگ های مردم تغییر میکند. سطح درآمد مشتریان نیز به طور مداوم در حال تغییر است. این به معنی تغییر در سبک زندگی، نیازها و عادات خرید است.به این نکته نیز توجه کنید که همراه با تغییراتی که در مخاطبانتان ایجاد میشود، شما نیز باید کمپین های تبلیغاتی جدیدی را شروع کنید.

تبلیغات باید به ادامه دار باشند:

آمارها نشان میدهد در گذشته خریداران بیشتری تبدیل به مشتری وفادار میشدند. در دهه های اخیر در خریدهای آفلاین به خاطر قدرتی که انسان ها از ماشین گرفته اند امکان انتخاب بهتری پیدا کرده اند. همچنین افزایش فروشگاه های اینترنتی تخصصی نیز باعث افزایش قدرت انتخاب خریداران آنلاین شده است. با توجه به کاهش نرخ وفاداری در مشتریان، فروشگاه ها باید برای جذب مشتری های قبلی و بازگشت مشتریان جدید، بیش از پیش تبلیغات آنلاین را ادامه دهند. یکی از فواید تبلیغات اینترنتی این است که تاثیر بسزایی بر تمامی مشتریان خواهید گذاشت.

باید برای تاثیرگذاری در خریداران در طی چرخه خرید، تبلیغ کنید:

مردم اغلب با مقایسه قیمت ها، کیفیت و خدمات، از فروشگاهی به فروشگاه دیگر و از وبسایتی به وبسایت دیگر میروند. تبلیغات باید در تمام بخشهای فرایند تصمیم گیری تداوم داشته باشد. به عنوان مثال، میانگین خرید ماشین جدید یک چرخه ۱۳ هفته ای است. بایستی تا زمانی که مشتری تصمیم نهایی برای خرید را میگیرد، نام شما در ذهن او بماند.

تاثیر تبلیغات در بلند مدت مشخص میشود:

امروز کاربران زیادی تبلیغات شما را میبینند، اما ممکن است در حال حاضر پولی برای سفارش خدمات/محصول شما نداشته باشند. یا اینکه در حال حاضر نیازی به محصول یا خدمات شما نداشته باشند. با تبلیغات مداوم محصول یا نام تجاری شما در ذهن مخاطب میماند.

تبلیغات آنلاین – بهترین راه برای جذب ترافیک بیشتر

ترافیک مداوم اولین قدم برای افزایش فروش و گسترش تعداد خریداران شما است. به ازای هر ۱۰۰ خریدی که خریداران داشتند، حداقل ۳۰ خرید ”غیرقابل پیش بینی“ انجام میشود. این مورد هم درمورد تبلیغات آنلاین صدق میکند هم تبلیغات آفلاینی که مثلا برای مغازه تان انجام میدهید. یکی از بهترین روش ها برای جذب ترافیک بیشتر و تبدیل کاربران به مشتری تبلیغات آنلاین است و امروزه نقش مهمی در کسب و کارها ایفا می کند


تبلیغات هدفمندتبلیغات اینترنتیتعریف تبلیغاتتبلیغات خلاقانه
Creative agency banner. Creative strategy of digital design for promotion and advertising company in social media. Vector landing page with isometric working people, computer and smartphone

اگر میخواهید چرخ کسب و کارتان همیشه بچرخد، باید تبلیغ کنید

تا زمانی که کسب و کارتان فعال است، برای یافتن مشتریان جدید و کسب سود از آنها باید تبلیغات خود را ادامه دهید. تبلیغات باعث ایجاد مشتری برای حال و آینده میشود. پس اگر هنوز تصمیمی برای متوقف کردن کسب و کار خود نگرفته اید، تبلیغاتتان را متوقف نکنید. اطمینان داشته باشید که اگر استراتژی مناسبی برای فضای تبلیغاتی خود ایجاد کرده باشید، حتما تاثیر آن را در کسب و کار خود میبینید

برای حفظ تصویر مثبتی از برند، باید تبلیغ کنید

در بازار رقابتی امروز ، شایعات و اخبار بد به سرعت گسترش می یابند. تبلیغات، شایعات گمراه کننده و تکه خبرهای بد را تصحیح میکند. تبلیغاتی که قدرتمند و مثبت باشد میتواند خریداران را در هر شرایط اقتصادی به سمت کسب وکار شما بکشاند. اگر باعث رقم خوردن چنین اتفاقی نشود، برند شما را در ذهن مخاطب ایجاد کرده و آن فرد در صورت نیاز به خرید یا استفاده از خدمات به کسب و کار شما فکر می کند

تاثیر تبلیغات بر روحیه تیم فروش!

هنگامی که تبلیغاتتان به طور ناگهانی متوقف یا لغو شوند، احتمال این وجود دارد که روحیه فروشندگانتان تضعیف شده و دچار اضطراب و استرس شوند. تبلیغات هدفمند و پایدار به تیم
فروش شما روحیه میدهد. همچنین آینده شغلی آنها را در حاشیه امنیت قرار می دهد و آنها با اضطراب کمتری فعالیت خود را ادامه می دهند. بنابراین تبلیغات علاوه بر ایجاد وفاداری بیشتر تیم فروش، به رشد کسب و کار نیز کمک می کند.

شما باید تبلیغ کنید زیرا رقبای شما تبلیغ میکنند.مشتریان احتمالی بسیاری هستند که باید آنها را به خود وفادار کنید. شما باید برای حفظ سهم خود از مشتریان تبلیغ کنید. عدم تبلیغات بدین معنی است که مشتریان خود را دو دستی در اختیار رقبایتان قرار دهید! مطمئن باشید که اگر تبلیغاتی انجام ندهید، رقیب شما از این برتری استفاده کرده و مشتریان بیشتری را جذب می کند.

برای تبلیغات از کجا شروع کنم؟

همیشه یادتان باشد که قبل از هر اقدام عملی در تبلیغات باید این ۶ پرسش مهم را از خودتان بپرسید و بر اساس جواب های آن برای تبلیغاتتان برنامه بریزید این ۶ سوال یکی از یکی از رایج ترین و معروف ترین متدها در برنامه ریزی اولیه برای تبلیغات است.

۱ . مخاطب من چه کسی ست؟(Who)
2 . مخاطب من کجاست؟(Where)
3 . چه پیامی را باید به او انتقال دهم؟(What)
4 . چرا باید این پیام را به او انتقال بدهم؟(Why)
5 . از طریق کدام رسانه باید به او پیام بدهم؟(Which)
6 . چه وقت باید با او ارتباط برقرار کنم؟(when)

چگونه در تبلیغ مخاطب را تحت تأثیر قرار دهیم؟

در این قسمت از مقاله به بررسی ایده های روانشناسانه و تکنیک های تبلیغات میپردازیم که میتواند در تبلیغ به کار گرفته شود و تأثیراتی روی افراد داشته باشد:

محتوای احساسی و تأثیرگذار تولید کنید

تحقیقات نشان داده است که افراد، بیشتر تحت تأثیر محتواهایی که احساسات آنها را برانگیزد قرار میگیرند تا محتواهایی که منطقی و عقلانی باشند. آمار نشان
میدهد که از بین تبلیغاتی که حاوی پیامهای احساساتی بوده است؛ ٣١ درصد آنها تأثیرگذار و موفق بوده، درصورتیکه تبلیغاتی که دارای محتوای منطقی تری بوده به ١۶ درصد موفقیت دست پیداکرده است.

احساساتی ازجمله غرور، عشق، موفقیت، همدلی انسانها، دوستی، تنهایی، خاطره و… میتواند بهترین عملکرد را در تبلیغ داشته باشد. تبلیغی که افراد را از نظرگاه عاطفی تحت تأثیر قرار میدهد، آنها را بیشتر به خرید محصولات ترغیب میکند.

رنگها را فراموش نکنید

همه ما میدانیم که رنگ ها تأثیر فوق العاده ای در برانگیختن احساسات ما دارند؛ به همین دلیل استفاده از رنگها به شدت در بازاریابی و فروش پیشنهاد میشود.برای مثال اگر شما قصد دارید که مشتری دکمه خرید یا تماس را فشار دهد، باید بدانید که رنگ سبز میتواند تأثیرگذار باشد. همچنین وجود مرزهای رنگی دراطراف تصاویر میتواند نرخ کلیک را دو برابر کند. تحقیقات نشان داده است که رنگهای متضاد دو پیوند در یک تصویر واحد، میتواند نرخ تبدیل را ۶٠ درصد افزایش دهد.

تصاویر را در سمت چپ تبلیغ قرار دهید

ازلحاظ روانشناسی ثابت شده است که اگر تصاویر در سمت چپ تبلیغ شما قرار داشته باشد، مغز آن را با سرعت بیشتری هضم میکند و درنتیجه مخاطب ارزیابی مطلوبتری نسبت به آن انجام میدهد

محصولات خود را در تبلیغ ترسیم کنید

در حالت کلی اگر تصاویری در تبلیغ و آگهی شما وجود داشته باشد تأثیر بیشتری بر روی مخاطب و ترغیب او برای خرید خواهد داشت. در ترسیم تصاویر در
تبلیغ خود به نکات زیر توجه داشته باشید:

ویژگی های مختلف محصولتان را ذکر کنید اما از آنها استفاده نکنید. (فقط نام ببرید)
ترجیح اکثر مردم محصولاتی است که از ویژگیهای زیادی برخوردار باشد. از دید آنها محصولاتی که ویژگیهای بیشتری دارند ارزشمندتر هستند.

نام برند خود را در سمت راست قرار دهید و آن را بزرگ بنویسید.ازلحاظ روانشناسی و با بررسی مغز انسان، اگر شما نام برند را در سمت راست تبلیغ خود قرار دهید، تأثیر بیشتر و عمیقتری بر مخاطب خود خواهید گذاشت.

برای منتقل کردن زیبایی از فونتهای باریک استفاده کنید
تحقیقات نشان داده است که افراد، فونتهای باریک را بسیار زیباتر و جذابتر میبینند. در حالت کلی هر انسانی تصوری از زیبایی دارد. مثلا اکثر انسانها، افراد قدبلند و لاغر را زیباتر میدانند. این فرم و شکل حتی به نوشتن هم سرایت کرده است؛ در نظر افراد فونتهای باریک زیباترند

۷روش تبلیغ رایگان و پربازده

ویدئو بهتر از نوشته

توجه کنید که با افزایش سرعت و کاهش قیمت اینترنت، رفته رفته سهم محتوای تصویری افزایش پیدا میکند. پیشبینی میشود که در مخاطب ویدیو بیشتر از محتوای نوشتاری باشد. عکس هم در بازاریابی محتوا بی تاثیر نیست. برای نمونه اینستاگرام یکی از مهمترین بسترها برای تبلیغ با عکس است. شاید خود شما هم کافه ای را تنها به خاطر عکس هایی که در اینستاگرام دیدهاید انتخاب کرده باشید.

آموزش به کاربران

به عنوان تولیدکننده لامپ، بهتر است بجای ساختن تیزر تبلیغاتی، به مردم بیاموزید که با لامپهای سوخته خود چه کار کنند. مثلا شاید بتوانند با آنها گلدان، جامدادی یا آویزهای تزیینی بسازند. یک ویدیوی جذاب و مفید میتواند کاربرها دست به دست شود.

پاسخ به سوال کاربران

کاربرهای زیادی در اینترنت سوال میپرسند. «از کجا لامپ کم مصرف بخریم؟» «چطور لامپ های خراب را تعمیر کنیم؟» «لامپ کم مصرف بهتر است یا چراغ ال ای دی؟ شما میتوانید به این پرسشها پاسخ دهید. در پاسخ خود کاربرها را بهدقت راهنمایی کنید و در پایان آنها را به وبسایت یا فروشگاه خود دعوت کنید. هر چه باشد شما در کار خود بیشتر از کاربرهای عادی تخصص دارید. پس بایدبهترین پاسخها از جانب شما باشد.

در تبلیغ با محتوای ویدیویی، ارزش یک مخاطب، بیشتر از خیل مخاطبهای تصادفی است که تبلیغهای تلویزیونی را تماشا میکنند.شاید تعداد کاربرهایی که پاسخ شما را میبینند زیاد نباشد. اما دقت کنید که آنها تصمیمشان را برای خرید محصول گرفته اند. درنتیجه در این شیوه از تبلیغ، ارزش یک مخاطب، بیشتر از خیل مخاطب های تصادفی است که تبلیغ های تلویزیونی را تماشا میکنند. همچنین فراموش نکنید که مخاطب پاسخ شما فقط کسی نیست که سوال را پرسیده است. کاربرهای زیادی همان سوال را دارند و پاسخ شما را میخوانند.

لباس، ماشین و ساختمان!

شاید بارها وسوسه شده باشید که تبلیغ خود را بر روی بیلبوردهای کنار اتوبان نصب کنید. اما قیمت این بیلبوردها خیلی زیاد است. ولی با هزینه ای بسیار کمتر میتوانید بر روی ساختمان خودتان تبلیغ کنید عده زیادی هم این تبلیغ را ببینند.همین کار را میتوانید بر روی خودروی خود هم انجام دهید. میتوانید آدرس سایت خود را پشت شیشه و یا روی بدنه ی ماشین خود بنویسید.

هزینه این شیوه از تبلیغ به مراتب ارزانتر از تبلیغ روی بدنه اتوبوس خواهد بود. اگر کمی خلاق باشید، میتوانید تبلیغ خود را چشمگیر کنید. مثلا فرض کنید آدرس یک وبسایت بر روی بدنه خودرویی آنتیک یا لوکس نوشته شده باشد. خیلی ها کنجکاو میشوند و به سایت موردنظر مراجعه میکنند.روش های تبلیغاتی مرسوم گران هستند.


لباس، کلاه و کفش شما و دوستانتان هم میتواند محل خوبی برای تبلیغ باشد. دقت کنید که این لباسهای تبلیغی باید شیک و جذاب باشند و دوستان شما از پوشیدن آنها خوشحال شوند. اگر باعث خجالت آنها شوید، دیر یا زود لباس شما را کنار میگذارند.

رسانه ها و اخبار

البته گزارش های تبلیغی رایگان نیستند و رسانه ها معمولا برای مصاحبه با شرکتها پول میگیرند. اما اگر به هر دلیلی یک رسانه با شما یا یکی از کارمندهایتان مصاحبه کند، میتوانید از این فرصت استفاده کنید و از شرکت خود هم اسم ببرید. در این صورت باید هوشمند عمل کنید. اگر واضح باشد که دارید برای کسب وکار خود تبلیغ میکنید، به احتمال زیاد این قسمت از مصاحبه حذف شود.

از طرف دیگر برخی رسانه ها به طور اختصاصی به بررسی کسب وکارهای نوپا و کوچک میپردازند. برخی از این گزارش ها اهداف تجاری ندارند و تنها با هدف حمایت از کارآفرینی تهیه میشوند. ممکن است آنها از وجود شما خبر نداشته باشند و اگر با آنها تماس بگیرید، خوشحال شوند.

مشتری های راضی

از قدیم گفته اند که کیفیت بهترین تبلیغ است. یک مشتری راضی با دوستان خود در مورد تجربه خوبش حرف میزند و آنها را به استفاده از محصول شما تشویق میکند. در مقابل یک مشتری ناراضی دوستانش را از خرید منع میکند. وقتی یک دوست صمیمی از یک کالا بد بگوید، خیلی بعید است که دلتان بخواهد آن کالا را امتحان کنید.

یک مشتری راضی با دوستان خود در مورد تجربه خوبش حرف میزند و آنها را به استفاده از محصول شما تشویق میکند.برای اجرای این روش، باید به هر مشتری، به چشم سفیر رایگان تبلیغاتی نگاه کنید و سعی کنید برای حداکثر کردن رضایت او کوشش کنید. حتما دیدهاید که برخی از دوستان شما در مهمانی ها از یک برندخاص با تعصب طرفداری میکنند. خیلی بعید است که آنها از شرکت گوگل یا اپل پول گرفته باشند.

مصالحه با رقبا

رقبای شما میتوانند برای شما تبلیغ کنند، اگر شما هم برای آنها تبلیغ کنید. یکی از روشهای سنتی، روش تبادل لینک است. شما وبسایت رقیب خود را معرفی میکنید و آنها هم لینک شما را در سایت در کسب وکارهای کوچک صلح میان رقبا می تواند قدرت طرفین را افزایش دهد.

از طرفی شما کالا یا خدماتی عرضه میکنید که بعضی از رقبای شما آن کالای به خصوص را ندارند. در این صورت میتوانید مشتریهای خود را به یکدیگر معرفی کنید. مشتریها هم از این تبادل راضی خواهند بود. چون با جواب «متاسفانه نداریم» مواجه نمیشوند

انواع مشتری های خود را با مدل سبک زندگی والس (VALS (بشناسید

یکی از روش های جدید و کارآمد برای شناخت خصوصیات شخصیتی مشتریان، مدل سبک زندگی والس است که مخففtypology lifestyle and valueاست. این مدل که توسط آرنولد میچل از گروه مشاوران SRI اختراع شده است با به کارگیری یک پرسشنامه، افراد را در ٨ گروه مختلف دسته بندی میکند

نوآوران(Innovators)

برخی از ویژگیهای این دسته از افراد شامل موارد زیر است:

  • همیشه به دنبال گرفتن اطلاعات هستند (آنتن ها)
  • اعتمادبه نفس کافی برای انجام آزمایش ها و تجربه های جدید را دارند
  • بیشترین تعداد معاملات مالی را انجام میدهند
  • به تبلیغات مشکوک هستند
  • عموماً آینده نگر هستند
  • مصرف کنندگانی خودمحور هستند
  • پذیرای ایده ها و فناوری های جدید هستند
  • از چالش حل مسئله لذت میبرند
  • تنوع زیادی در علایق و فعالیتهایشان دارند.

اندیشمندان(Thinkers)

برخی ویژگیهای این دسته از افراد شامل موارد زیر است:

  • برای رفتارهای اجتماعی خود، بایدها و نبایدهایی تعریف میکنند
  • این افراد عاشق تحلیل مسائل هستند
  • قبل از اقدام برای کاری، تحقیق و برنامهریزی انجام میدهند
  • این افراد تحت تأثیر کالاهای مد و مسائل داغ نیستند
  • از تکنولوژی در جهت کاربرد آن استفاده میکنند و به دنبال محصولات بادوام و کارآ هستند
  • تمایل به دنبال کردن طرز فکر سنتی دارند
  • محصولات اثبات شده و تائید شده را خریداری میکنند، چون افراد محافظه کاری هستند.

برنده ها(achievers)

برخی ویژگیهای این دسته شامل موارد زیر است:

  • اولویت این دسته افراد با خودشان و خانوادهشان است
  • این دسته از افراد اعتقاددارند که پول منبع قدرت و اقتدار است
  • برنامهریزیشده کار میکنند
  • هدفمحور هستند
  • بسیار سختکوش هستند
  • آگاه هستند
  • برای ایشان تکنولوژیهایی باارزش است که به افزایش بهرهوری در کارشان بیانجامد.

تجربه گران(experiencers)

برخی ویژگی این دسته از افراد شامل موارد زیر است:

  • آنها خواستار به دست آوردن و تجربه کردن همه چیز هستند
  • دوست دارند خلاف جریان آب حرکت کنند
  • همیشه آخرینمدل از هر چیز را تجربه میکنند
  • عاشق فعالیتهای بدنی و حس بهدستآمده از آن هستند
  • خود را انسانهای اجتماعی میدانند
  • برای آنها دوستانشان از مهمترین افراد هستند.

ستیزه جویان(Strivers)

برخی ویژگی این دسته از افراد شامل موارد زیر است:

  • اگر کار سخت و طاقت فرسایی انجام دهند؛ تا مدتها به خود استراحت میدهند
  • به دنبال سرگرمی هستند
  • معمولا به دنبال تقلید هستند
  • به وسایل نقلیه عمومی متکی هستند
  • برای آنها مهم است که در چشم دیگران چگونه به نظر میرسند
  • این افراد همیشه به دنبال بهبود زندگی خود هستند؛ اما معمو ًلا در رسیدن به این قضیه موفق عمل نمیکنند.

معتقدین(Believers)

برخی ویژگی این دسته از افراد شامل موارد زیر است:

  • این دسته از افراد، افرادی محافظه کار هستند که به سنت، خانواده، دین و اجتماع توجه میکنند
  • آنها به حقوق اولیه برای داشتن یک زندگی خوب اعتقاددارند
  • این افراد به نیروهای معنوی اعتقاددارند
  • به دنبال اجتماعات دوستانه هستند
  • برای فرار از روزمرگی، تلویزیون میبینند و رمان های عاشقانه میخوانند
  • آنها به هیچ عنوان تحمل ابهام را ندارند و به سرعت خواستار شفاف سازی در هر مسئله ای هستند
  • معمولا به دنبال اصلاحات اجتماعی نیستند
  • تبلیغ را به عنوان یک منبع اطلاعاتی مهم میدانند.

سازندگان(makers)

برخی ویژگی این دسته از افراد شامل موارد زیر است:

  • این افراد اعتمادی به سیستم حکومتی یا دولت ندارند
  • اگر حس کنند چیزی متعلق به آنهاست، به خوبی از آن محافظت میکنند
  • خود را آدمهای رک و بی پرده ای میدانند
  • این افراد تحت تأثیر دارایی های مادی قرار نمیگیرند.

بازماندگان(Survivors)

برخی ویژگی این دسته از افراد شامل موارد زیر است:

  • افرادی به شدت محافظه کار و محتاط هستند
  • این افراد به شدت «وفادار به برند» هستند) (loyalty brand (وفاداری به برند به این معنی است که مصرف کننده ترجیح میدهد خریدهای آینده خود را از همان برندی که هم اکنون مورد استفاده قرار میدهد انجام داده«.
  • نگران موارد مرسوم و سنتی نیستند
  • آنها عاشق دیدن تلویزیون هستند
  • تمایل زیادی به استفاده از اینترنت ندارند
  • بیشتر وقت خود را تنها میگذرانند.

مدل سبک زندگی والس معمو لا برای موارد زیر مورد استفاده قرار میگیرد:

  • برنامه ریزی استراتژیک مانند ایده پردازی، هدف گذاری و آزمایش کردن هدف
  • موقعیت یابی مانند تجزیه وتحلیل برند در راستای حفظ مشتری
  • ارتباطات بازاریابی مانند فروش، توسعه برند و انتخاب رسانه های تبلیغاتی.

این نوع اطلاعات مربوط به شخصیت ها و مشتری ها، به بازاریابان در هنگام تبلیغ کمک میکند که ارتباطی هدفمندتر و مؤثرتر داشته باشند. مثلا برای دسترسی و
جذب مشتریانی که نام آنها را ستیزهجویان (strivers (گذاشتیم؛ به تبلیغ سرگرم کننده و مد روز نیاز است.

برای معتقدین (believers (باید تبلیغی را مدنظرقرار دهیم که بر ارزشهای سنتی و وطن پرستانه تمرکز کند و همینطور درمورد بازماندگان باید دقت کنیم که این دسته از افراد به امنیت و سلامتشان بسیار اهمیتمیدهند و بیشتر هم به دنبال اجناس تخفیفدار هستند.

t تبلیغات چیست؟انواع تبلیغات

کمپینهای تبلیغاتی

پارامترهای مختلف در طراحی کمپین

در تعریفی از کمپین های تبلیغاتی، میتوان گفت این کمپین ها مجموعه ای از استراتژی های طراحی شده در جهت افزایش آگاهی مشتری از برند، فروش و ارتباطات در یک بازار خاص است که در رسانه های مختلف اجرا میشود.ممکن است بسیاری از کارفرمایان و صاحبان کسب وکار فکر کنند که طراحی یک کمپین تبلیغاتی کار بسیار راحتی است، اما این دسته از افراد در اشتباهند؛ برای تبلیغات مؤثر، لازم است که از ابتدای کار، مرحله به مرحله طراحی و سازماندهی انجام شود.

ایجاد یک کمپین تبلیغاتیِ

برای طراحی یک کمپین خوب و مؤثر، لازم است که عوامل مختلفی در سازمان دست به دست هم دهند تا بتوان کارها را سازماندهی کرد و به اهداف کمپین رسید.
مؤثر نیاز به تلاش مشترک مدیر حسابداری، برنامه ریز حساب، افراد خلاق، یک مدیر رسانه و همکاری سایر بخشهای سازمان است.

تولید کمپینهای تبلیغاتیِ

یکی از مهمترین اهداف شرکت تبلیغاتی در طراحی یک کمپین این است که بتوانند در میان رقبای خود حرف اول را بزنند. هرکدام از شرکتها و برندها درطراحی کمپین و با مشخص کردن اهداف مختلف، سعی در رسیدن به این هدف، یعنی برجسته شدن در میان رقبا را دارند.

در طراحی یک استراتژی برای کمپین باید پارامترهای زیر را لحاظ کنیم:

  • اهداف
  • تعیین رسانه
  • شعار
  • تکرار و پیگیری
  • تثبیت جایگاه محصول
  • تعیین مدتزمان کمپین

وظایف آژانس تبلیغاتی

کار را به کاردان آن بسپارید!
بله تبلیغات نیز مانند بسیاری از موضوعات مهم در گسترش کسب و کارها می تواند (بهتر است بگویم باید!!) برون سپاری شود.یک آژانس تبلیغاتی بعد از آن که:
اطلاعات مربوط به کسب و کار، برند، بازار، رقبا، کالا، بسته بندی و… شما را شناخت؛
به کمک شما، اهداف تبلیغات را مشخص کرد؛امکانات تولید یا ارائه خدمات شما را سنجید؛
و امکانات مالیتان را فهمید؛شروع میکند تا کمپینی را برای تحقق اهدافتان طراحی و اجرا کند.چگونه؟

با مدیریت و اجرای برخی اقدامات مانند:
پیدا کردن ایده
پردازش ایده
تهیه شعار و پیام
تولید تیزر و آرت ورک(Work Art(
مدیریت و کنترل پخش آگهی در رسانه های صوتی و تصویری یا درج آگهی در روزنامه ها و….
ارتباط دادن مشتری با رسانه

ما مفتخر هستیم که با ارائه سرویس های تبلیغاتی در وبسایت سبزشمال در خدمت شما عزیزان باشیم و تبلیغ مورد نظر را با توجه به سلیقه ی شما در سایت خود قرار دهیم برای کسب اطلاعات بیشتر کافی است از صفحه تبلیغات ما دیدن فرمایید

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *