تبلیغات چیست؟انواع تبلیغات

آیا شما قصد دارید تا کسب و کار جدید خود را آغاز کنید یا فقط می خواهید یک تلفن هوشمند جدید خریداری کنید؟آیا شما به دنبال بهترین دانشگاه برای تحصیلات عالی خود هستید؟ یا فقط به دنبال شکارکردن حرفه ی مشاوره برای یک موسسه هستید ؟آیا برای ازدواج خود به دنبال یک عروس یا داماد هستید یا فقط بدنبال  یک محل برای گذراندن تعطیلات خود هستید ؟

هر چه مورد نیاز شماست (ازهرنوع)، پاسخش این است:
تبلیغات، تبلیغات و تبلیغات

تبلیغات
تبلیغات btl چیست
atl چیست

تعریف تبلیغات

در دنیای امروز همه ما تحت تاثیر تبلیغات هستیم. خرید مواد غذایی یا لوازم آموزشی کودکان، پیدا کردن تعطیلات برای تماشای یک فیلم، انتخاب رستوران برای شام، برای رزرو یک سالن ضیافت برای رویدادهای خاص و جستجوی موسسات آموزشی ، شکار یک شرکت برای پیدا کردن شغل، تقریبا هر عمل توسط تبلیغات هدایت و تصمیم گرفته می شود.

آنچه در این مقاله میخوانید:

  • تبلیغات چیست؟
  • دسته بندی تبلیغات براساس میزان نفوذپذیری
  • اهداف اصلی تبلیغات (Advertising)
  • اهمیت تبلیغات چیست؟
  • انواع تبلیغات (Advertising)
  • اهداف در تبلیغات چیست ؟
  • بودجه بندی در تبلیغات چیست ؟
  • عوامل موثر در بودجه بندی تبلیغات چیست ؟
  • تبلیغات – اصول اخلاقی
معنی تبلیغات
تبلیغات btl چیست
atl چیست

تبلیغات چیست؟

تبلیغات ( تبلیغ ) یک تکنیک کارآمد و موثر برای ترویج کالا، خدمات و ایده‌ها است. این یک شکل و روشی از ارتباطات غیر شخصی است که در آن اطلاعات کسب‌ وکار برای مشتریان بالقوه در دسترس قرار می‌گیرد.
تبلیغات ، از واژه لاتین ” Advertere ” گرفته شده‌است که به معنای ” چرخاندن ذهن … نسبت به … ” است . آگهی تا حد زیادی مکمل فروش محصولات، خدمات و ایده‌ها است. جالب‌ترین بخش یک تبلیغ این است که اطلاعات واقعی را با جذبه عاطفی هیجان انگیز همراه می‌کند. از این رو، بدون یک تبلیغ مناسب ، هیچ تجارتی نمی‌تواند موفق باشد .

دسته بندی تبلیغات براساس میزان نفوذپذیری

  • ATL = Above The Line همانند تبلیغات تلویزیون، رادیو، روزنامه و…
  • BTL = Below The Line همانند تبلیغات فروشگاه ها، اسپانسرینگ، بیلبورد و ….
  • TTL = Through The Line درواقع همان تبلیغات یکپارچه و ۳۶۰ درجه می باشد. یعنی استفاده همزمان از BTL و ATL .

این قسم از تبلیغات (TTL) بیشتر به منظور برندسازی مورد استفاده قرار می گیرد. برای بخش مشخصی از بازار هدف تعریف می شود و در مقایسه با BTL و ATL بسیار هدفمندتر طراحی و اجرا میشود، و ROI بهتری دارد.تبلیغات در گذشته به عنوان شکل یک طرفه ارتباطات بازاریابی در نظر گرفته می شد، که دریافت کننده پیام در موقعیتی نبود که فوراً نسبت به پیام واکنش نشان دهد. که این مورد نیز با ظهور و پیشرفت فن آوری اطلاعات در حال تغییر است. برای مثال، امروزه تکنولوژی تا حدی پیشرفته شده که مخاطبان را قادر می سازد با زدن یک دکمه اطلاعات بیشتری در مورد محصول یا برنامه مورد علاقه­ شان به دست آورند.

در حقیقت، امروزه تبلیغات از حالت ارتباط یک طرفه خارج شده و به مدلی تبدیل شده که تعاملات برند و مخاطب در آن به شدت بالا است. تعاملات برندها و مخاطبینشان بر روی شبکه های اجتماعی مثالی واضح بر این ادعاست.ویژگی دیگری که در طول تکامل تبلیغات، به شدت در حال تغییر است، این منظر از تبلیغات است که میتواند بلافاصله برای کالاهایی که تبلیغ می شوند، تقاضا ایجاد کرد. در واقع، مشتری میتواند به محض دیدن تبلیغی، آن محصول را خریداری کند، و هرچه رسانه ها از طریق تبلیغات بیشتر به مخاطبان اجازه تعامل با پیامی که به مخاطبان فرستاده میشود را بدهند، توانایی تبلیغات برای تحریک تقاضا، بهبود خواهد یافت. فروشگاه های اینترنتی و تبلیغات اینترنتی مثالی شفاف در این خصوص است.

اهداف اصلی تبلیغات (Advertising)

  • افزایش آگاهی از برند به منظور توسعه جایگاه برند در بازار هدف و فروش بیشتر
  • ترغیب کردن بازار هدف به انجام دادن آنچه که هدف از تبلیغات برند است. (در واقع هدف از تبلیغات ایجاد تشویق بازار هدف به امتحان محصول و یا خرید آن است. برند با انجام تبلیغات، بازار هدف را ترغیب به انجام عملی می نماید که هدف اصلی برند از تبلیغات بوده است.)
  • توسعه و تثبیت جایگاه برند در اذهان بازار هدف، جذب مخاطب بیشتر و جلوگیری از افزایش نرخ پرش مشتریان فعلی.

سه مورد فوق از اصلی ترین اهداف تبلیغات هستند و سایر اهداف تبلیغاتی از این سه مورد نشات می گیرند.

تعریف تبلیغات -برندینگ
تبلیغات چیستانواع تبلیغاتانواع تبلیغات در ایرانتبلیغات مجازیتبلیغات هدفمندتبلیغات خلاقانهتعریف تبلیغاتتبلیغات موبایل

اهمیت تبلیغات چیست؟

در دنیای امروز تبلیغات هم برای مشتریان و بازار هدف سودمند است و هم موجب بهبود کسب و کار برندها میشود.

تبلیغات با دادن آگاهی و اطلاعات در مورد محصول و خدمات به مشتری در تصمیم گیری و انتخاب کمک می کند. تبلیغات هوشمندانه حتی میتواند به بیان تفاوت ها و تمایزات محصولات و خدمات برندها بپردازد.براین اساس مشتریان بازار هدف باتوجه به نیازشان و بودجه ای که دارند راحت تر میتوانند محصول و یا خدمات مورد نظرشان را انتخاب نمایند. برندهای پیشرو در دنیای امروز میدانند که هرآنچه که در تبلیغاتشان در مورد محصولات بیان می کنند باید واقعی باشد، در غیر این صورت این تبلیغات به نوعی به “ضدارزش برای برند” تبدیل خواهند شد. براین اساس کسب و کارها برای پیشی گرفتن از رقبا در بازار باید محصول بهتر با کیفیت و ویژگی های برتر را توسعه و از طریق تبلیغات به بیان آن بپردازند که این امر به بهبود و توسعه جایگاه آنها در بازار کمک می کند.

در دنیای امروز تبلیغات نقش بزرگی را در رشد اقتصادی جوامع ایفا می کند. تبلیغات علاوه بر آنکه خود صنعتی پویا است، بر میزان فروش و رشد بنگاه های اقتصادی و به طبع آگاهی و خرید بازار هدف از محصولات و خدمات تاثیر می گذارد.برای بعضی از کسب و کار ­ها امکان دارد تبلیغات در ابعاد کمی انجام شود و به جای آن بودجه ترفیع بر روی موارد دیگری از ارتقا مانند فروش شخصی توسط تیم فروش، هزینه شود. برای برخی از برندهای کوچک تبلیغات ممکن است شامل تبلیغات گاه به گاه یا فصلی و در مقیاس بسیار کوچک، مانند تبلیغ در قسمت های کوچکی از بخش ­های طبقه بندی شده در روزنامه ­های محلی باشد.

اما بیشتر کسب و کار­های موفقی که جدا از کوچک و بزرگی سایزشان بر تبلیغات برای تحقق سه هدف اصلی ذکر شده در بالا تکیه می کنند، اکثرا نسبت به رقبایشان موفق تر هستند و از جایگاه بهتری در بازار هدف برخوردارند. اینگونه شرکت ها برنامه های بازاریابی مدونی دارند که تبلیغات بخشی از آن است.

انواع تبلیغات (Advertising)

تبلیغات را بر اساس کانال ارتباطی (بستر ارائه تبلیغات) و یا پیامی که منتقل می کند، می توان دسته بندی کرد:

انواع تبلیغات براساس کانال های ارتباطی (بستر تعامل با مخاطب، Medium)

  • تبلیغات چاپی: Print Advertising
  • تبلیغات رسانه ای: Broadcast Advertising
  • تبلیغات محیطی: Outdoor Advertising
  • تبلیغات دیجیتالی: Digital Advertising
  • تبلیغات ادغامی /همکار Product /Brand Integration : (معرفی و استفاده از برند یا محصولی در حین نمایش یا ارائه برندی دیگر، مثل ( Product placement
  • تبلیغات تلفنی: Phone Advertising

برخی ازانواع تبلیغات بر اساس پیام انتقالی

همانطور که در اهداف تبلیغات نیز گفته شد، تبلیغات صرفا به منظور افزایش فروش برای برند در نظر گرفته نمیشود.

تعریف تبلیغات را می توان به صورت زیر نیز بیان کرد

برقراری هرگونه ارتباط با گروه و یا عده ای در جامعه (که برای این ارتباط هزینه پرداخت شده باشد) به منظور ترفیع محصول و یا خدمات، به گونه ای که بانی این ارتباط (انجام دهنده تبلیغات/صاحب برند)  به طورمستقیم و یا غیر مستقیم در حین انجام تبلیغ مشخص باشد.

تعریف تبلیغات -برندینگ
تبلیغات چیستانواع تبلیغاتانواع تبلیغات در ایرانتبلیغات مجازیتبلیغات هدفمندتبلیغات خلاقانهتعریف تبلیغاتتبلیغات موبایل

امروزه تبلیغات به عنوان وسیله ای به منظور افزایش آگاهی اجتماعی نیز کاربرد دارد. موضوعاتی از قبیل حفظ محیط زیست، کودکان کار، و مضرات مصرف دخانیات در قالب مسئولیت های اجتماعی از طریق برندهای پیشرو در جوامع خصوصا توسعه یافته در حال انجام است که به نوعی تبلیغات غیر مستقیم برای برند محسوب می شود.گاهی نیز برندها برای تاثیر گذاری مثبت در ذهن بازار هدف، تبلیغاتی را در مورد مسئولیت های اجتماعی برند در نظر میگیرند. در مواقعی نیز تبلیغات جنبه ی توجیه و اطلاع رسانی از ترکیب دو برند و تشکیل برند جدید خبر می دهد.

گاهی برندها در تبلیغاتشان از بسترهای خدمات دولتی و نیمه دولتی به  منظور افزایش آگاهی و آموزش عمومی استفاده میکنند، همچنین در مواردی که از جانب برند یا رقبایش تاثیرات منفی در بازار هدف به وجود آمده باشد، پیام تبلیغات برای رفع این ضد ارزش و جایگاه یابی مجدد برند در اذهان بازار مصرف در نظر گرفته میشود.یادمان باشد در دنیای رقابتی امروز، تبلیغات اگر هوشمندانه و هدفمند تهیه و اجرا نشود، نه تنها برای برندها اثربخشی ندارد بلکه موجب هدررفتن بودجه بازاریابی برند، اغفال بازارهدف، و از دست دادن مشتریان بالفعل برند خواهد شد.

اهداف در تبلیغات چیست ؟

برای پاسخ به سوال تبلیغات چیست باید قبل از هرچیز هدف و مقصد تبلیغات را مشخص کنیم.

۱- اهداف تبلیغات – اطلاع رسانی

  • آگاه کردن مشتری از محصول جدیداهداف تبلیغات در مدیریت تبلیغات
  • پیشنهاد استفاده جدید از محصول فعلی (موارد استفاده جدید یک کالا)
  • آگاه کردن مشتری از قیمتهای جدید محصول
  • آگاهی به مشتری درباره طرز کار محصول
  • توصیف و تشریح خدمات موجود برای محصول
  • تصحیح برداشتهای غلط مشتریان
  • کاهش ترس مشتریان
  • ایجاد تصویر مناسب برای شرکت

۲- اهداف تبلیغات – ترغیبی

  • ایجاد ترجیحات نسبت محصولات و خدمات شرکت در نزد مشتریان
  • تشویق و ترغیب مشتری برای خرید محصولات شرکت به جای رقبا
  • تغییر و تصحیح ادراک مشتری نسبت به ویژگی های محصول
  • تشویق مشتری برای اتخاذ تصمیمات فوری در خرید محصول
  • تشویق مشتری برای برقراری تماس تلفنی با بخش فروش و بازاریابی شرکت

۳- اهداف تبلیغات – یادآوری کننده

  • یادآوری کردن به مشتری نسبت به اینکه ممکن است محصول و خدمات در آینده مورد نیاز باشد.
  • یادآوری کردن مشتری نسبت به اینکه محصولات و خدمات را باید از کجا خریداری نماید.
  • یادآوری کردن محصول در ذهن مشتری در زمانی که محصول خارج از فصل استفاده باشد.
  • حفظ و نگهداری جایگاه محصول در ذهن مشتری
 اهداف تبلیغات در مدیریت تبلیغات
مقاله تبلیغات چیستتبلیغات چیست pdfهدف از تبلیغات چیست؟فایده تبلیغات چیستتبلیغات چیست ویکی پدیامدیریت تبلیغات چیستمعنی تبلیغات چیستصنعت تبلیغات چیست
اهداف تبلیغات چیست

دیگر اهداف تبلیغات چیست ؟

  • اهداف برند سازی
  • اهداف فروش
  • اهداف میانی
  • اهداف نهایی
  • دریافت بروشور
  • سواری آزمایشی
  • دیده شدن تعداد ویدئو
  • حضور در محل (پاخور)

بودجه بندی در تبلیغات چیست ؟

یکی از تصمیمات مهم در مدیریت تبلیغات برند، تعیین بودجه و سرمایه ای است که برای تامین هزینه های لازم تخصیص داده می شود. هر تبلیغاتچی باید بداند که بودجه بندی در تبلیغات چیست .اگرچه از نظر حسابداری در صورت های مالی مخارج تبلیغات به عنوان هزینه دیده می شود اما از نگاه بازاریابی، مخارج تبلیغات نوعی سرمایه گذاری است که به رشد و توسعه شرکت از طریق افزایش اقبال جامعه به محصولات و برند شرکت کمک می کند. برای تعیین بودجه تبلیغات چند روش قابل استفاده استفاده در زیر اشاره می شود.

  • در حد استطاعت
  • درصدی از تولید هر واحد محصول
  • روش درصدی از فروش
  • روش برابری با رقبا
  • روش هدف و انجام کار

عوامل موثر در بودجه بندی تبلیغات چیست ؟

  •  تبلیغات چیست
  • مرحله ای از عمر که کالا در آن قرار دارد
  • عمر محصولات در تبلیغات چیست
  • سهم بازار کالا و پایگاه مصرف کننده
  • میزان رقابت و شلوغی بازار
  • فراوانی تبلیغات
  • جانشین پذیری کالا
  • خصوصیات سازمانی
چرخه پذیرندگان محصول در تبلیغات چیست
مقاله تبلیغات چیستتبلیغات چیست pdfهدف از تبلیغات چیست؟فایده تبلیغات چیستتبلیغات چیست ویکی پدیامدیریت تبلیغات چیستمعنی تبلیغات چیستصنعت تبلیغات چیست
چرخه پذیرندگان محصول

تبلیغات – اصول اخلاقی

آقای ” X “، یک فرد مشهوراست که  اطلاعات نادرست و اختیاری در تبلیغ ” y ”  مورد استفاده قرار داده است.
تبلیغ کننده به دلیل پخش تبلیغات احمقانه یا غیر محترمانه به دادگاه فراخوانده شده است.این نوع اخباررا هر از گاهی می‌شنویم. بیشتر اوقات، برای افزایش فروش و رسیدن به موفقیت در مدت‌ زمان کوتاه، برخی از شرکت‌ها ویا افراد وعده‌های دروغین می‌دهند، از کلمات غیر اخلاقی استفاده می‌کنند ، و یا ادعا می‌کنند که بهتر از رقبای خود هستند. همه این کارها غیر قانونی است.بنابراین، برای اجتناب از اختلاف یا اختلافات، لازم است که رقابت منطقی و عادلانه ترویج شود و از حق، کرامت و یکپارچگی همه محافظت کند. برای این که این اتفاق بیفتد ، قوانین تبلیغ قانونی موجود است.

کد اخلاقی برای تبلیغات چیست؟

کد اخلاقی ،اصول اخلاقی، قوانین و مقررات اخلاقی و هنجارهای ایجاد و پخش یک آگهی را تعریف می کند. این اصول ، تبلیغات را برای تبلیغ هر محصول یا خدمات از طریق اطلاعات غیرقابل اعتماد، نادرست و غیر اخلاقی محدود می کند.چنین اطلاعات نادرستی ممکن است به حقوق بنیادی فرد، شهرت کسب وکار آسیب برساند شرافت و منزلت آن‌ها را لکه‌ دار کند. بنابراین قانون از هر نوع تبلیغ که به ارزش‌های عمومی، هنجارها و اخلاق تجاوز می‌کند، جلوگیری می‌کند.علاوه بر این، همچنین ایجاد هر نوع تبلیغ که شامل مقایسه غیر محترمانه با دیگر محصولات مشابه ( یا همان نوع و یا متفاوت ) می باشد برای حفظ رقابت منصفانه ممنوع می باشد.

هدف قانون اخلاق برای آگهی

در حالی که با یک تبلیغ سروکار دارید، مهم‌ترین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که باید یک رابطه سالم، امیدوارکننده و طولانی‌ مدت ایجاد کنید.هدف از اصول اخلاقی حفظ رقابت منصفانه و حفاظت از حق هر فرد است. اصول اخلاقی به تبلیغ کنندگان کمک می‌کند تا استانداردهای اخلاقی را تنظیم کنند و راه‌های ارتباطی را کنترل کرده و تبلیغات خود را توسعه دهند. هنجارهای اخلاقی آگهی‌های تبلیغاتی ، تبلیغات را محدود می‌کنند وادعاهای دروغ می‌سازند و در استانداردهای معمولی شایستگی قرار ندارند.

آگهی قانونی

تبلیغات نوع زیر به عنوان تبلیغات غیر قانونی / غیراخلاقی در نظر گرفته می‌شود:

  • اطلاعات نادرست یا گمراه کننده: هر آگهی نباید حاوی هر نوع ادعایی باشد که به طور عمومی غلط، فریبنده یا مبهم است. این شامل وعده های دروغین، حقایق جزئی، تعهد غلط، قیمت نادرست و غیره است. مهم است بدانید که چنین نوع محتوا فقط به ادعای کلامی یا کتبی محدود نمی شود، بلکه این نیز برای تصاویر، ویدئو و سایر موارد قابل استفاده است .
  • مشتریان نادرست: هنگامی که یک فرد نظر خود را بیان می کند یا درباره تجارب خود در رابطه با هر محصول / خدمات صحبت می کند، نباید اطلاعات جعلی را ارائه دهد. قانون، توصیفات نادرست و فریبنده را رد می کند.
  • اظهارات تحریک کننده: هر نوع بیانیه، عبارت توهین‌آمیز، مقایسه غیراخلاقی، و غیره ممنوع است. توهین شامل هرگونه اظهار نظر غیر محترمانه در مورد نژاد، ملیت، حرفه، جنسیت، سابقه اجتماعی، سن، مذهب، زبان و غیره … میباشدکه ممنوع است.
  • اجزای توهین آمیز: تمام مواد مورد استفاده در یک آگهی مانند ارتباط  کلامی و متنی، صوتی، تصویری و تصاویر باید برای مردم عادی باشد. هرگونه مواد استفاده شده در یک آگهی، که توهین آمیز، ناخوشایند یا ناخوشایند برای افراد عادی است، طبق استانداردهای عمل، غیرقانونی است.

ما مفتخر هستیم که با ارائه سرویس های تبلیغاتی در وبسایت سبزشمال در خدمت شما عزیزان باشیم و تبلیغ مورد نظر را با توجه به سلیقه ی شما در سایت خود قرار دهیم برای کسب اطلاعات بیشتر کافی است از صفحه تبلیغات ما دیدن فرمایید

منبع : modirsun.com

modirmag.ir

beloved.marketing

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *