تبلیغات ارزان چیست؟فروش بهتر به کمک گوگل ادوردز

همزمان با ظهور عرصه رقابت به زندگی بشر، تبلیغات نیز وارد زندگی بشر و فعالیت های اقتصادی او شد.تبلیغات دارای انواع و ابعاد مختلفی می باشد که یکی از مهم ترین انواع تبلیغات، تبلیغات محلی می باشد. این نوع از تبلیغات اگر چه ظاهراً محدود نشان می دهد، اما در واقع می تواند تأثیر بسیار زیاد و شگرفی در معرفی یک کالا و یا خدمات داشته باشد.

آنچه در این مقاله میخوانید:

  • تبلیغات چیست؟
  • میزان نفوذ پذیری تبلیغات
  • تبلیغات محلی
  • تبلیغات گوگل ارزان

تبلیغات چیست؟

دنیای امروز، دنیای تبلیغات است. تجارت، صنعت، تولید و آنچه مربوط به بازار است، نیازمند تبلیغات در سطوح مختلفی نظیر، تبلیغات محلی، ملی و بین المللی می باشد.

تبلیغ، در واقع معرفی کالا و خدمات خود به دیگران می باشد؛ تا از این طریق، محصول و خدمات شما شناخته شده، و نهایتاً منجر به سود و سود دهی بیشتر برای شما گردد. تبلیغ و اطلاع رسانی، برنامه یا طرحی لازم و اجرائی جهت ترفیع بنگاه معاملاتی است که بتواند در زمان و مکان مناسب، برند محصول یا خدمات خود را معرفی نماید.

به عبارت دیگر، می توان تبلیغات را ترفیع یا ارتقاء یک شرکت و مؤسسه دانست؛ که جهت نشان دادن کالا و خدمات خود، از آن بهره مند می گردد.به جرأت می توان گفت، اطلاع رسانی و تبلیغ همان بازاریابی نوینی است که امروزه در عرصه جهانی در حال گسترش می باشد. آگهی و اطلاع رسانی در روش ها و انواع مختلف از دیرباز در بین تجار، فعالان اقتصادی، بازرگانان، عمده فروشان و حتی خرده فروشان رایج بوده است. 

میزان نفوذ پذیری تبلیغات

براساس نوع تبلیغات، میزان نفوذ پذیری آن نیز متفاوت خواهد بود؛ مثلاً تبلیغات محلی با استفاده از روزنامه های کثیر الانتشار و رسمی کشور، به سبب درصد مخاطبین بالایی که دارند، می توانند دارای نفوذ زیادی باشد. انواع تبلیغات محلی در سه گروه قرار می گیرند؛ تبلیغات رادیو و تلویزیون  (ATL)، تبلیغات فروشگاهی، بازاریابی و بیلبورد(BTL) و تبلیغات برند سازی (TTL). هر کدام از انواع تبلیغات بیان شده، در شرایط خاصی جوابگو بوده و در همه جا و هر شرایطی، امکان استفاده از آنها وجود ندارد.

تبلیغات محلی

هدف از تبلیغات محلی، افزایش آگاهی و شناخت بیشتر مخاطبین و مشتریان از خدمات و محصولات یک مؤسسه و یا شرکت می باشد. طبیعتاً با افزایش آگاهی و شناخت، تعداد و درصد مشتریان بالا رفته و سبب رونق کسب و کار شرکت یا مؤسسه می شود. در واقع تبلیغات محلی، نوعی بازاریابی ارزان و ساده است که از مهم ترین مباحثی است که می بایست در کلیه برنامه  های تجاری، اعم از تولید،ساخت، پیاده سازی و اجرا، آن را ملاک قرار داد و در هر مرحله به کار برد.

داشتن مشتری، یکی از مهم ترین و اساسی ترین رکن های بازاریابی و تبلیغات محلی است که با وجود آن، امکان تبلیغات محلی ممکن خواهد شد. متأسفانه آگهی دادن و بازاریابی در کنار صرف زمان و هزینه، نیازمند پشتوانه فکری عمیق و تأثیر گذاری می باشد؛ که برای بیشتر شرکت ها و مؤسسات تجاری، فراهم سازی و به کار بردن آن امکان پذیر و مقرون به صرفه نیست؛ از این رو، بهره گیری از تبلیغات محلی در معرفی کالا و خدمات، می تواند بهترین راه حل پیشنهادی باشد.

تبلیغات محلی و انواع آن

خلاقیت و ابتکار، حرف اول را در تبلیغ و اطلاع رسانی ها ، بخصوص در تبلیغات محلی می زند. تبلیغات محلی به سبب ویژگی هایی که دارد، چنانچه در ارائه و طراحی آن، خلاقیت وجود داشته باشد، می تواند بسیار تأثیر گذار باشد. مخاطبین و مشتریان، تبلیغات محلی را با دقت بیشتری نسبت به تبلیغاتی که از سایر رسانه ها ارائه می شود، رصد می کنند؛ و توجه آنها بیشتر جلب می گردد. این ویژگی، یکی از قابلیت های منحصر به فرد تبلیغات محلی است.

انواع تبلیغات محلی می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • از طریق پوستر های دیواری.
  • از طریق انواع بیلبوردهای تصویری و نمایشی.
  • از طریق مبلمان شهری.
  • از طریق مراکز خرید.
  • از طریق حمل و نقل یا ترانزیت.
  • از طریق عروسک های تن پوش.
  • از طریق انواع رسانه ها.
  • از طریق پروژکتورها.
  • از طریق مکان یابی تبلیغاتی مانند:بیمارستان ها،مراکز آموزشی، داروخانه ها،هتل ها و غیره.
  • از طریق نمایشگر های دیجیتالی.
  • عروسک های تن پوش

 

راهکارهای لازم برای تبلیغات محلی

برای اینکه بتوانید دراجرای تبلیغات محلی موفق باشید، لازم است راهکارهای مهم و اساسی را هم در چارچوب اصلی و هم در جزئیات رعایت نمایید.

  • تبلیغات محلی خود را با ایجاد حساب های اشتراکی به صورت آنلاین کنید؛ به این ترتیب شما می توانید به رستوران ها، هتل ها،خرده فروشان و غیره دسترسی داشته باشید و اطلاع رسانی خود را به انجام برسانید.
  • تبلیغات محلی خود را رسانه ای کنید؛ به این ترتیب که شما تبلیغ خود را هماهنگ و در راستای خبر هایی جدید مانند، خبرهای استخدامی جدید یا برنده شدن در جوایز و غیره مطرح کنید.
  • تبلیغات محلی خود را عینی و حقیقی نمایید؛ به این ترتیب شما می توانید همه وسایل خود را در ماشین، محل کار و غیره، با تبلیغ کردن خود در معرض دید عموم قرار دهید.
  • تبلیغات محلی از طریق تبلیغات تلفنی، همراه با عضویت در سیستم اعلام اطلاعات تلفنی؛ به این ترتیب می توانید با خرید فضای تبلیغاتی، فضای لازم برای تبلیغ کردن کالا و محصول خود را به صورت تلفنی داشته باشید.
  •  تبلیغات محلی از طریق کارت های تبلیغاتی، به این ترتیب می توانید با تهیه کارت های کوچک تبلیغاتی، محصول و خدمات خود را معرفی کنید؛ و در فروشگاه ها،مراکز اجتماعی و غیره قرار دهید.
  •  با اسپانسرشدن یا تأمین جوایز برنامه های رادیویی و تلویزیونی.
  •  از طریق اینترنت،تلگرام،صفحات فیسبوک و غیره.
  • تبلیغ و اطلاع رسانی با معرفی محصول و خدمات بر روی لباس، وسایل و اقلام مهمی که در معرض دید عموم هستند.
  • تبلیغات از طریق بازاریابی.
  • تبلیغ از طریق تبلیغات دهان به دهان، به این ترتیب می توانید کالا یا خدمات خود را از طریق صحبت کردن و تشویق کردن، به مشتری یا مشتریان معرفی نمایید؛ تا زنجیره ای از تبلیغات محلی دهان به دهان بین مردم رواج یابد.
  •  تبلیغ و اطلاع رسانی از طریق سیستم های برخط، به این ترتیب می توانید اخبارها و آگهی های خود را در موتورهای جستجوی گوگل و یاهو معرفی نمایید؛ این نوع تبلیغات می تواند بر اساس انتخاب شما در محل و منطقه مورد نظرتان صورت گیرد.

تبلیغات گوگل ارزان

 تبلیغات در گوگل ارزان از طریق یکی از محصولات گوگل به نام گوگل ادوردز ایجاد شده‌اند. قابلیت‌های ادوردز برای نمایش تبلیغات فقط محدود به این تبلیغات متنی یا تبلیغات در صفحهٔ نتایج جستجوی وب نیست و بسیار پکیج های رقابتی با رقیبان خود ارائه داده تا هم مشتریان راضی باشند و هم بصرفه و کارامدتر و گسترده‌تر است.

روند سفارش تبلیغ در گوگل در عرش هاست :

جهت سفارش تبلیغات به دو روش مشتریان عزیز می توانند سفارش خود رو ارسال کنند.

ایجاد یک لیست برای استفاده بهتر از گوگل ادوردز

آنچه که شما می توانید به مشتری های خود ارائه دهید چیست؟ آیتم ها و اطلاعاتی که پیرامون خدمات و یا محصولات خود دارید باید به وب سایت شما افزوده شود. با ایجاد لیستی از محصولاتی که می خواهید بر روی تبلیغات آن ها تمرکز کنید، نیازی به ایجاد لیستی از محصولاتی که تمایلی به تبلیغ و فروش آن ها ندارید، نخواهید داشت.

با این تفاسیر ما تنها نیاز به لیستی از محصولاتی خواهیم داشت که قصد داریم آن ها را توسط گوگل ادوردز تبلیغ کنیم. برای تهیه یک لیست از موارد مربوط به حیوانات خانگی، شما می توانید از بالای سر من، نظافت گربه، نظافت سگ، شامپو سگ، شامپو گربه، باغبانی، فروش گربه، راهنمایی نظافت حیوانات خانگی، ناخن سگ و پیرایش آن و … را به عنوان یک لیست و فهرست از خدمات و محصولات ارائه شده در نظر بگیرید.

فروش بهتر به کمک گوگل ادوردز

برای آن که گوگل ادوردز تاثیر بهتری در معرفی و فروش محصول شما داشته باشد، باید لیست تهیه شده بر روی محصولات و خدمات خاص و حتی موارد تخصصی تر تمرکز کند. تمرکز معرفی بر روی چنین محصولاتی و معرفی آن ها می تواند شما را تا حد زیادی به فروش آن محصول نزدیک تر کند. به طور کلی در صورتی که بخواهیم در کسب و کار و تجارت خود بر روی طیف وسیعی از محصولات تمرکز کنید، با وجود استفاده از گوگل ادوردز، تاثیر مثبتی بر روی روند تجارتی شما ایجاد نخواهد شد. اما چرا طیف وسیعی از ارائه خدمات و محصولات نتیجه مطلوبی نخواهد داشت؟

با قرار دادن محصولات خاص به عنوان هدف فروش و ارائه خدمت، می توانید کلمات کلیدی خود را سفارشی سازی کنید. به این ترتیب با کپی رایت و سفارشی کردن کلمات کلیدی خود به راحتی می توانید مشتریان اصلی و بهتری برای کسب و کار خود پیدا کنید با این ترتیب با ذهنیت آماده و کامل در پی فروش محصولات خود می توانید با مشتریان خود دیدار کنید. برای عملکرد بهتر توسط گوگل ادوردز باید هر محصول و یا خدماتی که قصد ارائه آن را دارید، کمپین و اهداف شخصی خود را داشته باشد. به این معنی که ممکن است با زدن کلیک برای سرچ محصول مورد نظر، کاربران با صفحه فرود منحصر به فرد برای معرفی آن محصول و یا خدمت مواجه شوند. به این ترتیب دچار سردرگمی نشده و شما به راحتی می توانید پیرامون فروش آن محصول با مشتریان ارتباط برقرار کنید. بنابراین برای تهیه یک لیست مناسب از محصولات و خدماتی که مدنظر دارید، به خوبی فکر کنید و آن ها را آماده کنید.

گوگل ادوردز

در این روش از سیستم تبلیغاتی گوگل ادوردز فرد تبلیغ دهنده عبارت و یا کلمه کلیدی که قصد تبلیغات بر اساس آن را دارد در گوگل ادز وارد کرده در نتیجه تبلیغات هدفش برای افرادی که این عبارت را جستجو می گردند می کنند به نمایش درآید. به ازای هر کلیک فرد تبلیغ کننده باید هزینه ای را پرداخت نماید و در نتیجه شرکت گوگل با کلمه کلیدی وارد شده توسط کاربر و از بین تبلیغ دهندگان مختلف پیشنهادهای مختلفی ارائه می دهند و با توجه به یکسری ضوابط و قوانین که برای تبلیغات از پیش تعیین شده تبلیغات فرد تبلیغ دهنده را به کاربران هدف نمایش می‌دهد.

هزینه تبلیغات در سیستم گوگل ادوردز

در حالت کلی برای اینکه بخواهیم در سیستم گوگل ادوردز تبلیغات کنیم ساخت اکانت این سیستم کاملاً رایگان بوده و هیچگونه هزینه ای ندارد و در حالت کلی برای نمایش تبلیغ در گوگل لازم نیست هیچ گونه هزینه اضافی پرداخت کنید و تنها فرد تبلیغ دهنده جهت تبلیغات در گوگل در سیستم گوگل ادوردز به ازای هر کلیک بر روی تبلیغات وی صورت می پذیرد هزینه پرداخت می کند.

 با توجه به کلمه کلیدی که کاربر انتخاب می کند و با توجه به انواع مختلف کسب و کار ها، هزینه کلیک برای هر کلمه کلیدی مقدار متفاوتی می باشد. در واقع می توان گفت پیشنهاد رقبای یک کسب و کار است که میزان هزینه کلیک برای هر کلمه کلیدی را مشخص می کند و نکته که مشخص است این است که هر چه سود حاصل از جذب کاربرانی که کلمه کلیدی مشخص را جستجو کردند بالاتر باشد و رقیب آن کسب و کار و یا آن کلمه کلیدی رقم بالاتری را پیشنهاد کرده باشد، رقم نهایی بالاتر رفته و فرد تبلیغ دهنده برای آنکه بتواند در مزایده برنده شود مجبور است رقم بالاتری را نسبت به رقبای خود در سیستم گوگل ادوردز پیشنهاد نماید.

چگونگی انجام تبلیغات در سیستم گوگل ادوردز

برای آنکه بتوانیم در سیستم گوگل ادوردز تبلیغات هدفمند و مناسب، با بازدهی عالی داشته باشیم لازم است تا طرز کار با سیستم گوگل ادوردز را به صورت اصولی و صحیح یاد بگیریم و بعد از آن که کار کردن با سیستم گوگل ادوردز را به صورت صحیح آموختیم نیاز است تا یک حساب گوگل ادوردز ساخته و سپس با استفاده از دانش خودمان و هم چنین خدماتی که در سیستم گوگل ادوردز جهت شارژ حساب وجود دارد به تبلیغات کالا و یا خدمات مورد نظرمان بپردازیم. در بعضی موارد فرد اطلاعات کافی برای کار با سیستم گوگل ادوردز نداشته و یا وقت کافی را برای یادگیری این سیستم و یا مدیریت تبلیغات خود ندارد، در این صورت فرد می تواند اکانت مدیریت شده گوگل را سفارش داده و مدیریت تبلیغات گوگل خود را به شرکت ها یا سازمان‌ها و ارگان‌های مختلفی که خدمات گوگل ادوردز ارائه می دهند بسپارد و با استفاده از دسترسی هایی که این شرکت ها در اختیار کاربران خود قرار می دهند به عملکرد تبلیغات و میزان کلیک و بازده تبلیغاتش در سیستم گوگل ادوردز نظارت داشته و آن را مدیریت نماید.

تاثیر استفاده از سیستم گوگل ادوردز

سیستم گوگل ادوردز نیز مانند هر روش و یا شیوه تبلیغاتی دیگری نیازمند انجام اصولی و صحیح آن می باشد.

تبلیغات مجازی
تبلیغات اینترنتی چیست
آموزش تبلیغات اینترنتی
تبلیغات همسان

تبلیغات در گوگل یا همان گوگل ادوردز

در حالت کلی تاثیر استفاده از سیستم گوگل ادوردز و تبلیغات در گوگل در صورتی می‌تواند مفید و کارساز باشد که استفاده از این سیستم تبلیغاتی به صورت صحیح و اصولی انجام پذیرد و راه اندازی و مدیریت و تنظیمات این سیستم، کارآمد باشد و در نتیجه در کسب و کار مورد نظر تاثیرات مفید و مناسب ایجاد نماید و مشتریان بیشتری را به سمت کسب و کار مورد نظر سوق دهد.

از جمله مواردی که می تواند به صورت مستقیم بر اثر گذار بودن و مثبت بودن نتایج استفاده از سیستم گوگل ادوردز تاثیرگذار باشند مواردی است که در ادامه به آنها اشاره خواهیم نمود:

  • انتخاب و استفاده از کلمات کلیدی صحیح، درست و اصولی
  • تنظیم مدیریت هزینه درست برای هر کلیک بر روی کلمات کلیدی ارائه شده
  • استفاده از تنظیمات صحیح و اصولی به منظور جذب کاربران هدف با استفاده از هدف گیری صحیح این کاربران
  • نوشتن متن جذاب و هدفمند و اصولی و تحریک کننده جهت جذب هرچه بهتر کاربران هدف
  • استفاده از شیوه های اصولی و صحیح جهت انتقال کاربران ازتبلیغات ارائه شده در سیستم گوگل ادوردز به صفحات سایت مورد نظر
  • استفاده از سیاستی درست و اصولی و هدفمند در جهت جذب و نگهداری کاربرانی که از طریق سیستم گوگل ادوردز به سایت مورد نظر هدایت شده‌اند.

در حالت کلی بعضی از افراد هستند که به علت نداشتن اطلاعات کافی و آموزش‌های لازم در جهت کار با سیستم گوگل ادوردز بعد از مدتی کار کردن با این سیستم و پرداخت هزینه به این نتیجه می رساند که این سیستم یک سیستم تبلیغاتی مناسب نبوده و نتایج مثبتی نخواهد داشت.

آموزش تصویری گوگل ادوردز
تبلیغات چیست
انواع تبلیغات
معرفی گوگل ادوردز
پنل گوگل ادوردز
آموزش گوگل ادوردز

اما باید بگوییم که اصلا این چنین نبوده و افرادی که دارای اطلاعات کافی در زمینه کاربرد با گوگل ادوردز نیستند، می توانند با یک مشاور تبلیغاتی که در این زمینه اطلاعات کافی و تجربه لازم را دارد مشاوره کرده و از او کمک بگیرند.

هزینه ها در سیستم گوگل ادوردز

در گوگل ادوردز حداکثر هزینه به مقدار هزینه گفته می‌شود که هر تبلیغ کننده به ازای هر کلیک بر روی متن تبلیغاتی خود با توجه به کلمه کلیدی که تعیین کرده است حاضر است پرداخت نماید. حداکثر هزینه در گوگل ادوردز هم می تواند بر اساس یک کلمه یا عبارت کلیدی باشد و هم می‌تواند بر اساس اد گروپ یا گروهی مشخص گردد.

با توجه به میزان رقابتی که در میان کلمات کلیدی و همچنین پیشنهادی که از سمت رقبای یک کسب و کار برای کلمه کلیدی مشخص ارائه می گردد، حداکثر هزینه در گوگل ادوردز توسط سیستم گوگل محاسبه شده و در اختیار فرد تبلیغ دهنده قرار می‌گیرد و در صورت قبول آن هزینه می توانند تبلیغات خود را در سیستم گوگل ارث استارت نماید.

یکی دیگر از پارامتر های موجود در زمینه هزینه ها در میانگین هزینه به ازای هر کلیک می باشد. میانگین محاسبه شده به ازای هر کلیک ممکن است در سیستم گوگل ادوردز مقدار متفاوت باشد. در صورتی که حتی اگر هزینه‌هایی که برای تمام کلید ها در نظر گرفته شده که یکی باشد باز هم ممکن است هزینه کلیک بر روی تبلیغات فرد مورد نظر با توجه به هزینه ای که رقبا پیشنهاد دادند و همچنین جایگاهی که تبلیغات فرد مورد نظر در گوگل به نمایش در می آید عدد متفاوتی باشد. میانگین هزینه در اکانت گوگل نمایش داده می شود به عنوان یکی از مهمترین معیارها و پارامترهای اکانت گوگل ادوردز به حساب می آید.

مزایده در سیستم گوگل ادوردز

در حالت کلی این که یک تبلیغ در گوگل به نمایش در آید و یا نیاید و اینکه جایگاه نمایش تبلیغات مورد نظر در کجای صفحات جستجوی گوگل قرار بگیرد به اد رنک تبلیغات ارائه شده توسط تبلیغ دهنده بستگی دارد. احتمال آنکه یک تبلیغات که دارای اد رنک بالاتری نسبت به تبلیغات دیگر است در صفحات جستجوی گوگل به جایگاه بالاتر و بهتر در نتایج جستجو گر گوگل دست یابد، بسیار بیشتر از تبلیغاتی است که از عدد اد رنک کمتری بهره می‌برند.

رتبه  آگهی یا همان اد رنک یک ضریب محاسبه شده از قیمت پیشنهادی ارائه شده توسط کاربر است و امتیازی است که شرکت گوگل برای کیفیت تبلیغات ارائه شده توسط کاربر در نظر می گیرد و هرچه این عدد بالاتر باشد احتمال قرار گرفتن تبلیغات در جایگاه مناسب تر بالاتر می رود.

تبلیغ در گوگل ادوردز
خرید اکانت گوگل ادوردز
گوگل ادوردز قیمت
تبلیغات گوگل ارزان
چگونه از گوگل ادوردز استفاده کنیم

مزایای گوگل ادوردز

بعد از آن که رتبه آگهی مربوط به آگهی مشخص شده و جایگاه تبلیغات مورد نظر در سیستم گوگل ادوردز مشخص شد هزینه ای که نیاز است تا فرد تبلیغات دهنده در سیستم گوگل برای نمایش تبلیغات بپردازد مشخص خواهد شد. البته یکسری استثنا نیز وجود دارد و آن این است که فرد پیشنهاد دهنده پایین ترین پیشنهاد و یا تنها پیشنهاد موجود بر اساس یک کلمه کلیدی را ارائه کرده باشد در این صورت لازم است تا فرد تبلیغات در سیستم گوگل ادز حداکثر قیمتی که مشخص کرده را به ازای هر کلیک بر روی تبلیغاتش پرداخت نماید.

رتبه تبلیغات در سیستم گوگل ادوردز

رتبه تبلیغات در سیستم گوگل ادوردز به جایگاه و محل قرار گیری تبلیغات در صفحات نتایج موتور جستجوگر گوگل گفته می شود. از جمله پارامترهایی که رتبه تبلیغات را تعیین می کنند می توان به حداکثر هزینه در نظر گرفته شده بود هر کلیک و همچنین امتیاز کیفیت که از سمت گوگل تعیین می گردد اشاره نمود.

ما مفتخر هستیم که با ارائه سرویس های تبلیغاتی در وبسایت سبزشمال در خدمت شما عزیزان باشیم و تبلیغ مورد نظر را با توجه به سلیقه ی شما در سایت خود قرار دهیم برای کسب اطلاعات بیشتر کافی است از صفحه تبلیغات ما دیدن فرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *