تبلیغات محتوایی چیست؟

تبلیغات محتوایی یکی از بهترین نوع تبلیغات برای جایگزینی با تبلیغات نمایشی (مانند بنری) بدون هدف و مکملی مناسب برای تبلیغات متنی (مانند تبلیغات گوگلی) می‌باشد. شاید با مراجعه به وب‌سایت‌های خبری و یا سایت های پربازدید تولید محتوا، نمونه ای از این نوع تبلیغ را که با یک عکس و یک متن در قالب جمله ای کوتاه و تیتروار به گونه ای جذاب پکیج شده است را مشاهده کرده باشید.

آنچه در این مقاله میخوانید:

  • استراتژی بازاریابی محتوا
  • تبلیغات محتوایی در برابر بازاریابی محتوایی
  • بازاریابی محتوا
  • اهداف تبلیغات محتوایی
  • مزایای تبلیغات محتوایی (content advertising)
  • روش‌های استفاده از تبلیغات محتوایی
  • بررسی تبلیغات محتوایی به صورت خلاصه

استراتژی بازاریابی محتوا

همانطور که از اسم آن مشخص است، تبلیغ محتوا به معنای قرار دادن محتواهای در فرمت‌های مختلف در مقابل چشم مخاطبین و جلب توجه آن‌ها است. این استراتژی به مطرح شدن محتوا و برند شما کمک می‌کند و باعث موفقیت آن می‌شود. راه‌های زیادی برای تبلیغ محتوا وجود دارد.بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات پولی، سئو، اینفلوئنسر مارکتینگ، ایمیل مارکتینگ و … . هر راهی که بتواند افراد بیشتری را متوجه محتوای شما کند، توزیع و تبلیغ محتوا نامیده می‌شود. تبلیغ محتوا، بخش مهمی از استراتژی بازاریابی محتوا محسوب می‌شود و باید مدت‌ها قبل از تولید و انتشار محتوا برای آن برنامه‌ریزی کنید.  جای تعجب نیست که تعریف دقیق تبلیغات محتوایی کمی دشوار است، چرا که بسیاری از افراد عبارت تبلیغات محتوایی (content advertising) را با بازاریابی محتوایی (content marketing) اشتباه می‌گیرند. برخی افراد هستند که این عبارت را با تبلیغات همسان یا نیتیو اشتباه می‌گیرند.تبلیغات محتوایی یکی از بهترین نوع تبلیغات می‌باشد

تبلیغات محتوا محور, تبلیغات محتوایی چیست
نمونه تبلیغات همسانمقالات بازاریابی محتوایی
نمونه بازاریابی محتوا
بازاریابی محتوایی pdf
آموزش بازاریابی محتوا
کتاب بازاریابی محتوایی
استراتژی بازاریابی محتوا
انواع بازاریابی محتوایی
مزایای بازاریابی محتوا

تبلیغات محتوایی در برابر بازاریابی محتوایی

مزیت‌های متنوعی برای بازاریابی محتوایی وجود دارد، ولی ابتدا باید تبلیغات محتوایی را با بازاریابی محتوایی مقایسه کنیم. بازاریابی محتوایی مبنای اصلی بازاریابی ربایشی است. در بازاریابی ربایشی، گروه‌های تجاری با ارائه و به اشتراک گذاری مطالب مفید، کاربردی و ارزشمند در قالب خبر یا گزارش، ویدئو، پادکست و…مخاطبان یا مشتریانی که به دنبال کسب اطلاعاتی در زمینه‌ای خاص هستند را به سمت خود جذب می‌کنند. ساختار کلی بازاریابی محتوایی پیوستگی هدفمندی دارد و از هم گسیخته نیست.

از طرف دیگر تبلیغات محتوایی به صورت هدفمند از هم گسیخته‌اند و طوری طراحی شده‌اند که توجه بیننده را بربایند و آن‌ها را برای انجام یک عکس العمل خاص وسوسه کنند.یکی از ویژگی‌هایی که در هر دو زمینه تبلیغات محتوایی و بازاریابی محتوایی مورد اهمیت است، تاکید و اهمیت دادن به کیفیت است. درست است که شما با تولید محتوای تبلیغاتی در حال گسترش محتوای ارگانیگ خود از طریق کانال‌های پولی هستید، اما این بدین معنی نیست که محتوای بی‌کیفیت در برابر کاربران قرار دهید. کیفیت محتوا باید در بالاترین سطح خود باشد، چراکه شما با پرداخت هزینه در حال گسترش محتوای تجارت خود هستید، پس باید بیشترین بازده را بگیرید!

همه چیزهایی که باید درباره تبلیغات محتوایی بدانید

تفاوت دیگر تبلیغات محتوایی و بازاریابی محتوایی

تفاوت اصلی دیگر بین تبلیغات محتوایی و بازاریابی محتوایی جایی است که مسئله وابستگی بازاریابی محتوایی به اصول سئو و رتبه بندی ارگانیک گوگل پیش می‌آید. مخاطبان و مشتریان بوجود آمده از طریق بازاریابی محتوایی از طریق جستجو‌های گوگل روانه تجارت شما می‌شوند، بنابراین افت و خیز جستجو‌های ارگانیک بر کیفیت این نوع بازاریابی تاثیرگذار است. اما از طرف دیگر تبلیغات محتوایی با چالش‌های همراه با بازاریابی محتوایی رو به رو نیست، کاهش دسترسی ارگانیک به محتوای اصلی شما تاثیری بر قدرت تبلیغات محتوایی از طریق کانال‌های پولی را ندارد.
امروزه، باید بدانیم که حجم جستجو‌های ارگانیک در حال کاهش هستند و این مسئله در آینده برای تجارت‌هایی که بر پایه جستجو‌های ارگانیک یا به زبان بهتر بازاریابی محتوایی بنا شده‌اند، می‌تواند خطر آفرین باشد. از این رو به نظر می‌رسد که تبلیغات محتوایی قدم منطقی بعدی در جهت گسترش محتوا به عنوان یک سلاح مفید در بازاریابی است.

بازاریابی محتوا :

بازاریابی محتوا (Content marketing) در واقع نوعی از بازاریابی است که به فرایند تولید و به اشتراک‌گذاری محتوایی که باعث حفظ مشتریان قبلی و بدست آوردن مشتریان جدید می‌پردازد. این محتوا و اطلاعات می‌تواند به انواع مختلفی چون اخبار تحلیلی، ویدئو، کتاب الکترونیکی، اینفوگرافی، مطالعه موردی، راهنما و دستور العمل‌ها، سوالات و پاسخ، مقالات و تصاویر و… تولید و منتشر گردد.بازاریابی محتوا یکی از رویکردهای استراتژیک بازاریابی است که بر تولید و توزیع محتوای ارزشمند، مرتبط و سازگار با اهداف برندها متمرکز شده‌است. بازاریابی محتوا به دنبال جذب، حفظ و تعامل با مخاطبانی است که به وضوح تعریف و شناخته شده هستند. این عمل با هدف هدایت کاربران برای انجام اقداماتی سودده صورت می‌گیرد.بازاریابی محتوا یکی از رویکردهای استراتژیک بازاریابی است

تبلیغات محتوا محور, تبلیغات محتوایی چیستمقالات بازاریابی محتوایی
نمونه بازاریابی محتوا
بازاریابی محتوایی pdf
آموزش بازاریابی محتوا
کتاب بازاریابی محتوایی
استراتژی بازاریابی محتوا
انواع بازاریابی محتوایی
مزایای بازاریابی محتوا

اهداف تبلیغات محتوایی

  • افزایش آگاهی در مورد برند
  • افزایش آگاهی در مورد محصولات
  • افزایش تعداد موقعیت‌های فروش بالقوه
  • ایجاد وفاداری
  • افزایش فروش
  • مشتریان مشتاق

تبلیغات محتوایی درست زمانی نتیجه می دهد که پیش از آن بازاریابی محتوایی بطور صحیح انجام شده باشد و مخاطبین و کاربران مورد نیاز جمع آوری شده باشند. البته اینطور نیست که تصور شود تبلیغات محتوایی تنها و فقط مشروط به این باشد که پس از بازاریابی محتوایی اجرا شود.بلکه می توان تبلیغات محتوایی را در رسانه های اجتماعی که همانند ویروسی زنده، اطلاعات را به سرعت بسیار زیادی در سطح جامعه منتشر می کند ارائه داد تا مستقیما کاربر برای خرید محصول اقدام نماید. البته این کار نیازمند توان بالا در تولید محتوا و همچنین شناخت کافی از نحوه تبلیغ محتوایی در شبکه های اجتماعی بطوری که مخاطب در بین انبوهی از پیام ها، برای آن تبلیغ ارزش قائل شود و آن را مطالعه کند می باشد.

تبلیغات محتوا محور, تبلیغات محتوایی چیستنمونه استراتژی تولید محتوا
انواع استراتژی تولید محتوا
استراتژی انتشار محتوا
چگونه استراتژی محتوا بنویسیم
اهداف بازاریابی محتوا
استراتژی محتوا متمم
استراتژی محتوای اینستاگرام

آیا تبلیغات محتوایی همان تبلیغات همسان با یک اسم دیگر است؟

این سوال نیز یکی از ابهامات موجود در زمینه دیجیتال مارکتینگ است. تبلیغات محتوایی همان تبلیغات همسان یا تیتیو  است؟ خیر، این تساوی تقریبا نادرست است.تبلیغات همسان با ارائه گزارش همسان با ساختار پلتفورم ارائه دهنده آن موفقیت آمیز بوده است. در این نوع تبلیغات، بسیاری از کاربران به تفاوت موجود بین محتوای اصلی و محتوای تبلیغاتی پی نمی‌برند.از طرف دیگر تبلیغات محتوایی باید در چشمان کاربر نسبت به محتوای اصلی قابل تشخیص باشد. در این زمان است که محتوای با کیفیت نقش تاثیرگذاری در تصمیم کاربر می‌گذارد. برای مثال شما به دنبال دانلود یک مقاله علمی هستید، واضح است که به روش ارائه آن توسط سایت میزبان اهمیت نمی‌دهید، تنها چیزی که دنبال آن هستید کیفیت خوب است. بنابراین شاید اصلا متوجه نشوید که بر روی یک تبلیغ کلیک کرده‌اید!

تبلیغات محتوا محور, تبلیغات محتوایی چیستنمونه استراتژی تولید محتوا
انواع استراتژی تولید محتوا
استراتژی انتشار محتوا
چگونه استراتژی محتوا بنویسیم
اهداف بازاریابی محتوا
استراتژی محتوا متمم
استراتژی محتوای اینستاگرام

مزایای تبلیغات محتوایی (content advertising)

یکی از بزرگترین مزایای تبلیغات محتوا این واقعیت است که شما لازم نیست نگرانی در مورد ایجاد محتواهایی داشته باشید که به راحتی بتوان آن را پیدا کرد. در واقع جالب است بدانید که موتور های جستجوگر، سئو، کلمات کلیدی و موارد مشابه نقش مهمی در تبلیغات محتوا بازی نمی کنند و بنابراین می توانند کاملا نادیده گرفته شوند.در عوض، به سادگی کانال توزیع را که فکر می کنید برای محتوای مناسب تر است انتخاب کرده و مقدار مناسب فضای تبلیغاتی یا زمان تبلیغات را خریداری کنید. این نه تنها کار را بسیار آسان می کند، بلکه باعث می شود که از تبلیغات و محتوا به شیوه بسیار هدفمند استفاده شود. بازاریابی محتوا، به ویژه در حوزه هایی مانند رسانه های اجتماعی مفید می باشد و به محدود کردن هزینه تبلیغات محتوا کمک می کند.

توانایی سفارشی سازی محتوای با چنین دقتی، مزیت دیگری دارد و آن هم این است که می توان از آن برای موضوعات بسیار خاص و مخاطبان محدودتری استفاده کرد که با استفاده از اقدامات بازاریابی محتوا، به مراتب بیش از حد پر هزینه و ناکارآمد خواهد بود. همچنین، تبلیغات محتوایی معمولا به خوبی پوشش داده می شود؛ این بدان معنا است که به طور کلی کانال تبلیغاتی مناسب برای هر نوع مخاطب وجود دارد. این امر باعث می شود تبلیغات محتوا بسیار مقرون به صرفه باشد.

تبلیغات محتوا محور, تبلیغات محتوایی چیستمحتوای تبلیغاتی
استراتژی بازاریابی محتوا
بازاریابی محتوایی چیست
استراتژی محتوا چیست
مقالات بازاریابی محتوایی
آموزش بازاریابی محتوا
نمونه بازاریابی محتوا
انواع بازاریابی محتوا

روش‌های استفاده از تبلیغات محتوایی

  • اطلاعات گرافیکی(اینفوگرافیک): استفاده از این نوع گرافیک ها به شرطی که دارای محتوای مناسب باشند می تواند مانگاری و اثر گذاری بیشتری بر ذهن مخاطب داشته باشد و برای مدت زیادی بر روی رسانه ها باقی بماند.
  • صفحه اینترنتی: عاملی که باعث تفاوت بین صفحه معمولی اینترنت و صفحه ای که در آن تبلیغات محتوایی قرار دارد می شود در جذابیت محتوا و صفحات است که باعث جذب بازدید کنندگان بیشتر و مطالعه بیشتر محتوای تبلیغات میشود.
  • ویدئو: استفاده از ویدئو و پادکست به دلیل صرف هزینه صوتی و تصویری، کمتر در تبلیغات محتوایی به کار برده می شود ولی به دلیل سهولت استفاده از آن می تواند تاثیرگذاری مطلوبی داشته باشد.

بررسی تبلیغات محتوایی به صورت خلاصه

درباره این نوع تبلیغات باید به مفاهیم زیر دقت کنید:

  • تبلیغات محتوایی به مراحل تولید محتوای تبلیغی در جهت گسترش محتوای اصلی تجارت شما از طریق کانال‌های پولی متنوع گفته می‌شود.
  • تبلیغات محتوایی با مفهوم بازاریابی محتوایی یکسان نیست؛ تبلیغات محتوایی به ترافیک ارگانیگ موتور‌های جستجو، اصول و مبانی سئو یا کشف شدن و اشتراک گذاری وابسته نیستند.
  • تبلیغات همسان ضرورتا با مفهوم تبلیغات محتوایی یکسان نیست.
  • تبلیغات محتوایی برای موضوعات پر چالشی مفید هستند که کسب مشتری از طریق آن‌ها با روش بازاریابی محتوای ارگانیک و جذب ترافیک از طریق جستجو‌های ارگانیک امکان پذیر نیست.
  • تبلیغات محتوایی باید با اهداف تجارت شما همخوان باشد؛ برای مثال افزایش هدایت مشتریان، یا بالا بردن نرخ تبدیل.
  • این اطمینان را حاصل کنید که محتوای شما در زمان درست، در دسترس کاربران درست قرار می‌گیرد.

ما مفتخر هستیم که با ارائه سرویس های تبلیغاتی در وبسایت سبزشمال در خدمت شما عزیزان باشیم و تبلیغ مورد نظر را با توجه به سلیقه ی شما در سایت خود قرار دهیم برای کسب اطلاعات بیشتر کافی است از صفحه تبلیغات ما دیدن فرمایید

منبع: بیتوته ، برترین ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *