ورود/ثبت نام

مقایسه دنا معمولی و دنا پلاس ؛ کدام را بخریم؟

خودروی دنا مدل فیس لیفت سمند است که در قالبی لوکس‌تر و زیباتر در سال ۱۳۹۰ به بازار معرفی شد. هدف ایران‌خودرو از طراحی دنا، ارائه کیفیت و آپشن‌های بیشتر بود تا نه‌تنها برای خریداران ایرانی جذاب و متفاوت باشد؛ بلکه بتواند جایگزین سمند در بازارهای خارجی (خاورمیانه، آمریکای جنوبی، چین و آفریقا) شود.

موتوری که بر روی دنا توسط شرکت ایران‌خودرو قرار داده شده است، شامل همان پیشرانه EF7 است که قبلا بر روی ماشین سمند سوار بود.

دنا بخریم یا دنا پلاس

پنج سال بعد از معرفی ماشین دنا معمولی، خودروی دنا پلاس به بازار آمد. دنا پلاس مدل فیس لیفت و مجهزتر دنا معمولی است. در این مقاله ما به مقایسه دنا معمولی و دنا پلاس دو خودروی پر مخاطب بازار می‌پردازیم، اگر می‌خواهید، در مورد مشخصات ظاهری و فنی این دو خودرو و تفاوت‌هایشان بیشتر بدانید، در این مقاله از سبزشمال با ما همراه باشید.

آنچه در این مقاله میخوانید:

  • تفاوت مشخصات فنی دنا معمولی و دنا پلاس
  • تفاوت مشخصات ظاهری دنا معمولی و دنا پلاس
  • مقایسه امکانات دنا معمولی و دنا پلاس
  • مقایسه قیمت دنا و دنا پلاس

تفاوت مشخصات فنی دنا معمولی و دنا پلاس

از نظر مشخصات فنی خودرو دنا معمولی  و دنا پلاس هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند. هر دو خودرو از مشخصات موتوری یکسانی بهره می‌برند که همان موتور EF7 سمند است. در جدول زیر به مقایسه دنا معمولی و دنا پلاس از نظر مشخصات فنی می‌پردازیم.


مقایسه مشخصات فنی دنا معمولی و دنا پلاس

 


مشخصات

 


دنا معمولی

 


دنا پلاس

 


نوع موتور

 


EF7

 


EF7

 


حجم موتور

 


۱۶۴۶

 


۱۶۴۶

 


حداکثر توان موتور

 


۱۱۵

 


۱۱۵

 


حداکثر گشتاور

 


۱۵۷

 


۱۵۷

 


تعداد سوپاپ

 


۱۶

 


۱۶

 


نوع سوخت

 


بنزین بدون سرب اکتان ۹۵

 


بنزین بدون سرب اکتان ۹۵

 


سیستم انژکتور

 


پاشش چند نقطه‌ای

 


پاشش چند نقطه‌ای

 


استاندارد آلایندگی

 


یورو ۴

 


یورو ۴

 


حداکثر سرعت

 


۱۸۹

 


۱۸۹

 


شتاب صفر تا ۱۰۰ (ثانیه)

 


۱۳٫۵

 


۱۳٫۵

 


گیربکس

 


دستی ۵ دنده‌ای

 


دستی ۵ دنده‌ای

 


مصرف سوخت ترکیبی

 


۷٫۹۴

 


۷٫۹۴

 


طول خودرو

 


۴۵۵۹

 


۴۵۵۹

 


عرض خودرو

 


۱۷۲۰

 


۱۷۲۰

 


ارتفاع خودرو

 


۱۴۶۰

 


۱۴۶۰

 


وزن خودرو (کیلوگرم)

 


۱۲۵۸

 


۱۲۵۸

 


گنجایش باک بنزین

 


۶۰

 


۶۰

 



تفاوت مشخصات ظاهری دنا معمولی و دنا پلاس

با مقایسه دنا معمولی و دنا پلاس در می‌یابیم که بیشترین تفاوت این خودرو در مشخصات ظاهری و طراحی خارجی آن‌ها است. شرکت ایران‌خودرو تمام سعی خود را کرد تا دنا پلاس شبیه به ماشین‌های مدرن و نزدیک به استانداردهای امروزی باشد. از برجسته‌ترین تغییرات دنا پلاس نسبت به دنا معمولی می‌توان به سانروف و دوربین دید عقب آن اشاره کرد. در حقیقت دنا پلاس اولین خودروی ملی است که سانروف دارد. اضافه شدن چراغ‌های نئون به طراحی چراغ‌های جلو و عقب هم باعث شده تا خودرو ظاهری زیباتر و لوکس‌تر به خود بگیرد. آنتن کوسه‌ای نیز یکی دیگر از تغییرات بیرونی خودرو دنا پلاس است.

در مقایسه دنا معمولی و دنا پلاس در بحث طراحی داخلی  در خودرو دنا معمولی و دنا پلاس به‌ندرت می‌توان تفاوت‌هایی کلی پیدا کرد. اتاق هر دو خودرو ملی از نظر تریم و تنظیم صندلی تفاوت چندانی باهم ندارند. در هر دو خودرو تنها می‌توان صندلی جلو را به صورت برقی تنظیم کرد. همچنین از صندلی عقب هر دو ماشین می‌توان به صندوق دسترسی داشت.

t مقایسه دنا معمولی و دنا پلاس ؛ کدام را بخریم؟
مقایسه دنا و دنا پلاس
مقایسه دنا و دنا پلاس توربو
تفاوت دنا و دنا پلاس
تفاوت دنا و دنا پلاس توربو
تفاوت دنا و دنا پلاس چیست
تفاوت دنا و دنا پلاس با عکس
دنا معمولی
دنا پلاس توربو
دنا پلاس اتومات
دنا پلاس اسپرت
دنا اسپرت
دنا پلاس
فرق دنا معمولی با دنا پلاس
تفاوت دنا معمولی با دنا پلاس
قیمت دنا معمولی
دنا معمولی
خودرو پلاس
دنا پلاس اتوماتیک
قیمت دنا پلاس

مقایسه امکانات دنا معمولی و دنا پلاس

کیفیت جنس بدنه و کابین هر دو خودرو دنا معمولی و دنا پلاس مشابه هم و از جنس بدنه سمند است. این دو خودرو از لحاظ امکانات رفاهی و ایمنی نیز تفاوت زیادی با یکدیگر ندارند. در جدول زیر به مقایسه امکانات دنا معمولی و دنا پلاس می‌پردازیم.

مقایسه امکانات دنا معمولی و دنا پلاس
مشخصاتدنا معمولیدنا پلاس
ترمزترمز ضد قفل ABS و EBD – ترمز جلو دیسکی خنک شونده
ترمز عقب دیسکی

 


ترمز ضد قفل ABS و EBD – ترمز جلو دیسکی خنک شونده
ترمز عقب دیسکی

 

کیسه هوای ایمنیراننده و سرنشین جلو

 


۴ عدد (راننده و سرنشین جلو و جانبی)

 


فرمان-هیدرولیک
– مجهز به کلیدهای کنترلی سیستم صوتی و بلوتوث موبایل و کروز کنترل

 


-هیدرولیک
دارای روکش چرمی با دوخت قرمز مجهز به کلیدهای کنترلی سیستم صوتی و بلوتوث موبایل و کروز کنترل

 


سیستم تهویه-تنظیم اتوماتیک
– کانال تهویه برای‌ سرنشینان عقب

 


-تنظیم اتوماتیک
– کانال تهویه برای سرنشینان عقب

 


سیستم صوتی-دارای مانیتور مالتی مدیا تصویری لمسی با رهیاب  (GPS)و بلوتوث موبایل
– بلندگوهای جلو و عقب
-تیوتر

 


-دارای مانیتور مالتی مدیا تصویری لمسی با رهیاب (GPS)و بلوتوث موبایل
– بلندگوهای جلو و عقب
– تیوتر

 


چراغ‌ها-دارای چراغ‌های LED جلو و عقب
– چراغ مه شکن جلو و عقب – چراغ نقشه‌خوان – چراغ خطر سوم
– چراغ‌های سقفی جلو و عقب
– چراغ داخل داشبورد
– تنظیم زاویه نور چراغ‏های جلو از داخل

 


-چراغ جلو دارای لامپ LED و طرح نئون و چراغ‌ روز -چراغ جلو و عقب جدید – چراغ مه شکن جلو و عقب
– چراغ نقشه‌خوان – چراغ خطر سوم
– چراغ داخل داشبورد – چراغ‏های سقفی جلو و عقب – چراغ روشنایی فضای پایین پا در هنگام سوار و پیاده شدن – تنظیم زاویه نور چراغ‏های جلو از داخل

 


آینه‌هاآینه‌های جانبی برقی، ، کنترل با ریموت دزدگیر راهنما دار و تاشونده اتوماتیک – آینه چراغ‌دار روی آفتاب‌گیر سمت شاگرد

 


طرح جدید آینه‏ های جانبی – آینه‌های جانبی برقی، راهنما دار و تاشونده اتوماتیک – آینه چراغ دار روی آفتاب‌گیر سمت شاگرد

 


شیشه‌هاشیشه بالابرهای جلو و عقب برقی – شیشه‌های سولار (ضد اشعه مضر UV خورشید)

 


شیشه بالابرهای جلو و عقب برقی – شیشه‌های سولار (ضد اشعه مضر UV خورشید)

 


تزئیناتتریم تک رنگ (مشکی)دستگیره‌های هم رنگ بدنه – تودوزی مخمل – قطعات دکوراتیو طرح چوب

 

 

 


تریم تک رنگ (مشکی)قطعات دکوراتیو طرح چوب – دستگیره های درب‌ها به رنگ کروم – نوار کرومی دور شیشه درب‌ها – تودوزی مخمل – کف‌پوش موکتی با نوار قرمز رنگ و آرم توربو – دسته دنده طرح جدید با گردگیر با دوخت قرمز

 


تجهیزات ایمنیسیستم ضد سرقت – سیستم هشداردهنده هوشمند مرکزی ورود غیر مجاز – هشداردهنده موانع عقب با نمایش گرافیکی – سیستم عیب‌یابی هوشمند (مالتی پلکس)-قفل مرکزی با ریموت کنترل رادیویی – کمربندهای ایمنی جلو سه نقطه‌ای با قابلیت تنظیم ارتفاع

 


سیستم ضد سرقت (ایموبیلایزر)سیستم هشدار دهنده مرکزی ورود غیر مجاز – دوربین دید عقب – هشداردهنده موانع عقب – سیستم عیب‌یابی هوشمند (مالتی پلکس) -قفل مرکزی با ریموت کنترل رادیویی – کمربندهای ایمنی جلو سه نقطه‌ای با قابلیت تنظیم ارتفاع

 


رینگ و لاستیکآلومینیومی – ۱۸۵/۶۵R15

 


آلومینیومی – ۲۰۵/۵۰R16

 


سایر تجهیزاتکروز کنترل، ستون فرمان جمع شونده(تلسکوپی)-سیستم روشنایی موقت در محیط‌های تاریک- بلندگوهای جلو و عقب، نمایشگر دمای محیط- آنتن اکتیو به همراه سیستم پشتیبانی از رهیاب- بازکن قفل در صندوق عقب از داخل-کارت طلایی کامل چهار ستارهسان روف، کروز کنترل- ستون فرمان تلسکوپی(جمع شونده)-سیستم روشنایی موقت در محیط‌های تاریک-نمایشگر دمای محیط، آنتن سقفی جدید(Shark fin)به همراه سیستم پشتیبانی از رهیاب- جا عینکی، تغییر استایل جانبی خودرو(درب‌ها به همراه شیشه لچکی عقب)-دستگیره‌ها، گلگیرها و آینه‌‏های جانبی-بازکن قفل در صندوق عقب از داخل-سیستم قطع سوخت خودکار- سیستم کنترل بخار بنزین

t مقایسه دنا معمولی و دنا پلاس ؛ کدام را بخریم؟

مقایسه قیمت دنا و دنا پلاس

به آخرین بخش از مقاله مقایسه دنا معمولی و دنا پلاس رسیدیم. در این بخش به بررسی قیمت این دو خودروی لوکس شرکت ایران‌خودرو می‌پردازیم. در تاریخ ۱۳۹۹/۰۳/۲۵ قیمت خودرو دنا معمولی در کارخانه ۸۳٬۶۲۳٬۰۰۰ تومان اعلام شده است. در مقابل قیمت خودرو دنا پلاس در کارخانه ۱۱۰٬۹۳۴٬۰۰۰ تومان اعلام‌شده است.

منبع:توربومگ

https://www.sabzshomal.ir/candle-car/
https://www.sabzshomal.ir/%d8%a8%d8%b1%d8%b1%d8%b3%db%8c-%d9%88-%d9%85%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%87-%da%a9%d8%a7%d9%85%d9%84-%d8%af%d9%88-%d8%ae%d9%88%d8%af%d8%b1%d9%88%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d9%84%db%8c%d8%a7%d9%86%d8%b3-h330/
https://www.sabzshomal.ir/%d8%a7%d8%ab%d8%b1%d8%a7%d8%aa-%da%af%d8%a7%d8%b2-cng-%d8%a8%d8%b1-%d9%85%d9%88%d8%aa%d9%88%d8%b1-%d8%ae%d9%88%d8%af%d8%b1%d9%88-%d8%9b-%da%af%d8%a7%d8%b2%d8%b3%d9%88%d8%b2-%da%a9%d8%b1%d8%af%d9%86/

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *