نحوه سفر آسان در مسافت طولانی

نحوه سفر آسان در مسافت طولانی

ما مسافت های طولانی را به دلایل شغلی ، دلایل خانوادگی یا تعطیلات ,… طی می کنیم ، اما این سفر به ندرت لذت بخش است. بیایید سعی کنیم سفر در مسافت طولانی را آسان تر کنیم!

برای همه نوع مسافرت

۱- سفر خود را با نگاه کردن به چشم اندازها بگذارنید. 

آنچه یک شخص مسافتی را طولانی می پندارد ممکن است برای دیگران چندان طولانی نباشد. به عنوان مثال ، اگر بیش از ۸ ساعت از طریق هوا ، بیش از ۶ ساعت با قطار یا ۴ ساعت با ماشین باشید ، ممکن است سفر را “طولانی” بدانید. با این حال ، آنچه “طولانی” احساس می شود بستگی به نگرش های منطقه ای دارد. در ایران ، پرواز ۸ ساعته ممکن است طولانی به نظر برسد.

برای استرالیایی هایی که مکرراً به طور مستقیم به اروپا یا ایالات متحده آمریکا پرواز می کنند ، ساعت ۱۸ تا ۲۴ ساعت طولانی است اما امری عادی است. یک فرد انگلیسی ممکن است احساس کند رانندگی ۱ ساعته “طولانی” است ، در حالی که یک مسافر دیگر ممکن است طولانی ترین زمان رانندگی اتومبیل را در ۱۵ ساعت طی کند. سفر زمانی که طولانی میشود آمادگی های ویژه ای را برای آن انجام میدهید زیرا احساس می کنید به دلیل طولانی بودن زمان سفر این کارها ضروری است.

تصویری با عنوان سفر طولانی تر آسانتر مرحله 1

۲ – از سفر خود هیجان زده شوید. 

خوب ، سفر ممکن است خسته کننده باشد ، اما با طرز فکر شما نسبت به آن متفاوت خواهد کرد. اگر از اینکه به کجا می روید و چه کاری انجام می دهید ، هیجان زده می شوید ، سفر می تواند به خوبی ارزشش را داشته باشد! سعی کنید درک خود را از فاصله دور کنید تا از غرق شدن در آن غافل شوید. اگر نمی توانید این کار را انجام دهید ، حداقل روی هدف نهایی که ارزش آن را دارد ، تمرکز کنید!

۳- لباس مناسب بپوشید 

به طور کلی ، لباس محلی را انتخاب کنید که به آنجا می روید. از لباس هایی استفاده کنید تا بتوانید در فرودگاه ها ، هواپیماها ، ایستگاه ها ، قطارها ، اتومبیل ها و غیره در صورت لزوم لباس خود را براحتی تعویض کنید .

وسایل کوچک و مورد نیاز خود را در جیب یا کیف دستی خود قرار دهید(به عنوان مثال شیرینی، قرص سردرد ، گوش پاک کن ، دستمال).

اگر مسافرت کاری مهم دارید ، کت و شلوار بپوشید ، اما سعی کنید آن را تا نکنید ، کت وشلوارخود را در یک کیف کت و شلوار نیمه بلند قرار دهید که بدون تا کردن در چمدان جای گیرد

مسافرت باهواپیما و وسایل حمل و نقل عمومی

۱ – یک بالش گردن برای خود تهیه کنید

 این بالش های بادی هلالی شکل می توانند خواب را راحت ،یا استراحت را بسیار راحت تر کنند. پروازهای طولانی گاهی پتو ارائه می دهند. در حالی که این موارد اغلب سبک هستند و راحتی روانی را فراهم می کنند.

اگر یک بالش گردن در خانه ندارید ، همیشه می توانید یکی از آنها را در خود فرودگاه مهیا کنید. اکثر ترمینال ها حداقل یک مغازه دارند که بالش های بادی و پر از مهره یا پر از فوم را می فروشند و به طرز شگفت آوری ارزان هستند.

۲ – دیگران را در نظر بگیرید. 

از پوشیدن عطرهای تند یا افتر شیو های بعد از اصلاح که بوی تندی دارند خودداری کنید ، ممکن است باعث واکنشهای آلرژیک در دیگر مسافران شود.نشستن کنار کسی که از بوی عطر شما متنفر است سفر۶ ساعته برایش خیلی عذاب آور و طولانی می شود .

۳ – برای تهویه مطبوع آماده شوید. 

بسیاری از هواپیماها و حتی قطارها کابین خود را سرد و متعادل نگه می دارندآرایش خود را به حداقل برسانید تا مسافرت طولانی باعث نشود که پوستتان خشک شود. با این حال ، یک مرطوب کننده لوله ای کوچک را همراه داشته باشید زیرا پوست در تهویه هوا طولانی مدت خشک می شود.

۴ – در صورت نیاز، یک یا دو بسته قرص را درون یک شیشه کوچک یا قابل تحمل بگذارید. 

این راه بهتر از باز کردن بسته های قرص در هنگام مسافرت است زیرا ممکن است محتویات به صورت ناخوشایند ریخته وروی زمین پخش شده و گم شوند. اگر فراموش کرده اید و مجبور به باز کردن قرص هستید ، به توالت بروید ، یک پارچه را در سینک بگذارید و از فضای شستشوی موجود استفاده کنید.

۵ – کفش خود را با توجه به راحتی و امنیت در انتخاب کنید.

پوشیدن چکمه های بلند آسانتر از بسته بندی آنهاست ، پاهای برهنه سفر شما را راحت تر می کند.در ساخت بعضی ازکفش ها میله های فولادی استفاده شده که از این موارد در بررسی های امنیتی جلوگیری میکنند .

۶ – مشقت را بنویس. 

این امر به ویژه در صورتی که در یک پرواز طولانی گیر کرده باشید بسیار مهم است. آیا وعده های غذایی ارائه می شود؟ با هزینه ، یا در قیمت گنجانده شده است؟ آیا نیازهای غذایی خاصی دارید و می توانید قبل از سفر سفارش دهید؟

۷- یادتان باشد که آب بنوشید. 

هیدراتاسیون مهم است. سفرهای طولانی کم آبی می آورد. اگر احساس گرسنگی می کنید ممکن است در حقیقت نشان دهنده این باشد که علائم تشنگی را نادیده گرفته اید. برای سفرهای طولانی مدت ، قرص های ویتامین C&B جوشان را بسته بندی کنید. ویتامین C به رفع بسیاری از بیماریهای شایع کمک می کند و ویتامین B به کاهش استرس کمک می کند.

.

۸ – تصمیم بگیرید که آیا الکل بنوشید یا نه. 

 از نوشیدن زیاد خودداری کنید زیرا کسی شما را از پرواز منع نمی کند ، یا در لیست سیاه قرار نمی گیرید. دلیل دیگری وجود دارد. الکل با نوشیدنی های گازدار ، به عنوان مثال شامپاین ، یا میکسر سریعتر در ارتفاع با جریان خون حل می شود و”حد ایمنی” شما ممکن است پایین بیاید.

۹ – در سفر با نوزادان ، از مراقبت ویژه ای برخوردار شوید. 

حال سایر مسافران را در نظر بگیرید و از قبل برنامه ریزی کنید. شایع ترین مشکل در بزرگسالان فشارهوا می باشد که بزرگسالان با خمیازه کشیدن یا دمیدن در بینی خود آن را برطرف می کنند تا گوش های خود را اصطلاحا باز کنند. نوزادان نمی توانند این کار را انجام دهند و فشار گوش ناشی از آن ممکن است برایشان غیرقابل تحمل باشد. نوزادان “ریه های خود پر از هوا میکنند” اما تاثیر اندکی دارد. مکیدن می تواند به برابری فشار کمک کند . سعی کنید به کودک خود شیر دهید یا به کودکتان پستانک بدهید.با پزشک مشورت کنید پزشک شما ممکن است گزینه های دیگربهتری داشته باشد.

برای مسافرت با اتومبیل

۱ – مسیر خود را با نقشه نگاه کرده و مکان های سوخت و توقف استراحت و فرصت های خرید غذا را برنامه ریزی کنید.

اگر مجبورید مسافت طولانی رانندگی کنید ، میان وعده ها ، آب و حتی مقداری دستمال توالت تهیه کنید و اطمینان حاصل کنید که از سوخت کافی برخوردار هستید.

در صورت عدم موفقیت GPS ، نقشه های کاغذی را بررسی کنید. کمی تحقیق اضافی انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که هیچ نقص جاده ای در مسیر شما وجود ندارد و برنامه ریزی کنید کهاگر لازم بود جلوی استراحت حمام ، غذا را بگیرید.

۲ – میان وعده ها و نوشیدنی های زیادی باخود بیاورید. 

یک بطری آب بزرگ در نگهدارنده خود(کلمن)قرار دهید بهتراست مقداری آب اضافی به همراه داشته باشیدکه اگر مسافر دیگری احتیاج داشت بتوانید به او هم کمک کنید همیشه هیدراته بمانید ، حتی اگر این به معنای متوقف شدن برای استراحت حمام باشد!

۳ – وسایل سرگرمی با خود بیاورید. 

موسیقی در دسترس داشته باشید اما نه آنقدر آرامش بخش که باعث خواب آلودگی شما شود. کتاب های صوتی و پادکست ها راهی برای بیدار ماندن و درگیر شدن در هنگام رانندگی هستند.

لیست پخش آهنگ خود را ایجاد کنید ، هر۵ آهنگ یک آهنگ مهیج وجود داشته باشد که شمارا تحریک کند تا شما را بیدار نگه دارد!

۴ – ماشین خود را برای مسافرت طولانی آماده کنید.

 اگر به دور از مکانیک ماشین خود مسافرت می کنید ،اتومبیل تان را قبل از رفتن به مسافرت بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که لاستیک های اتومبیل به درستی باد شده اند ، مایعات خودرو (روغن ، آب ، مایع خنک کننده) کافی هستند و شیشه جلو اتومبیل را تمیز نگه کنید. شیشه های اتومبیل گرد و غبار یا کثیفی، نور را پخش می کند و تابش خیره کننده ای ایجاد می کندو باعث اذیت شدن چشم میشود.

۵ – از دستکش رانندگی استفاده کنید. 

دستکش ها مانع سرخوردن دست بر روی فرمان میشوند همچنین در روزهای گرم ازدست زدن به فرمان داغ جلوگیری می کند و باعث سهولت رانندگی میشود.

۶ – هر دو ساعت یک بار استراحت کنید.

شما به عنوان راننده ، نیاز به استراحت منظم دارید تا امنیت داشته باشید وهمچنین باعث امنیت جانی و مالی اطرافیانتان شوید.بدلیل هرگونه خستگی “قدرت را از دست ندهید”. استراحت کنید ، عضلات خود را کش و قوس دهید ، یک میان وعده بخورید و مقداری آب بنوشید و تنها در مواقعی که آماده تمرکز دوباره هستید به جاده برگردید.

۷ – مسیر خود را برای لذت بردن متفاوت کنید.

 اگرمعمولا در همان مسیر حرکت می کنید ، سفر را از طریق اممتان کردن راه های مختلف متفاوت کنید

۸ – برای موارد اضطراری خود را آماده کنید.

در صورت نیاز به پیاده شدن در زیر ماشین ، یکزیر انداز کوچک یا فرش کوچک را در کنار جک یدکی خود قرار دهید. تجهیزات اولیه مانند چتر ،جک ،لاستیک زاپاس، زنجیر چرخ ، کپسول آتش نشانی خودرو، جعبه کمک های اولیه و …..همراه داشته باشد.

منبع : سایت wikihow

مترجم : زهرا جعفرزاده