در کل جهان، بیش از 800 میلیون نفر عضو اینستاگرام هستند؛ که بیش از 500 میلیون نفر آنها هر روزه از این شبکه ی اجتماعی استفاده میکنند و روزانه بیشتر از 250 میلیون قطعه محتوا در آن به اشتراک میگذارند.این ارقام و اعداد، حقیقتاً بزرگ و قابل توجه هستند. صرف نظر از اینکه چه کسانی مخاطب شما هستند و سن، جنسیت یا شغل آنها چیست، شما از طریق اینستاگرام میتوانید به آنها دسترسی داشته باشید. حال یک پرسش مطرح میشود …
روش اصلی افزایش فالوور
- چطور باید کسب و کار خود را در اینستاگرام بازاریابی کنید؟
- اینستاگرام مارکتینگ چیست ؟
- ابزارهای اینستاگرام مارکتینگ موفق
- چگونه یک استراتژی بازاریابی در اینستاگرام تدوین کنیم؟
- ساخت ستون های محتوا
- استراتژی بازاریابی و ویرایش محتوا

چطور باید کسب و کار خود را در اینستاگرام بازاریابی کنید؟
شواهد حاکی از آنند که شبکه های اجتماعی، بر تصمیم گیری افراد درباره ی خرید اثر میگذارند. و اگر شما بتوانید محتواها و مطالب مناسب و مؤثری در آن رسانه ها به اشتراک بگذارید، مشتریان شما قطعاً به شما و برندتان جذب خواهند شد و بدون آنکه شما زحمت چندانی برای بازاریابی یا سخنرانی تبلیغاتی بکشید، از شما خرید خواهند کرد. و این، آرزوی تمام بازاریاب هاست!باید راه متمایز کردن خودتان را در میان هزاران برند مشابه پیدا کنید تا در دنیای بزرگ شبکه های اجتماعی به چشم بیایید.با ما همراه باشید تا جواب سوال های خود را بگیرید.

اینستاگرام مارکتینگ چیست ؟
اینستاگرام مارکتینگ نوعی فعالیت بازاریابی اینترنتی است که در فضای اینستاگرام اجرا میشود. این نوع بازاریابی در اینستاگرام به روشهای متفاوتی اجرا خواهد شد. همانطور که میدانید شبکه های اجتماعی بستر مناسبی را جهت تبلیغات آنلاین فراهم کردهاند. اخیرا تغییرات فراوانی در بستر شبکههای اجتماعی ایجاد شده است که این تغییرات سبب شده است که بستر اینستاگرام تبدیل به بستری محبوب جهت تبلیغات و بازاریابی بشود .

اما نکتهای که حائز اهمیت است این می باشد که اینستاگرام صرفا محل قرار گیری عکسهای شما نیست. اینستاگرام با اینستاگرام با وجود استوریها ، هشتگها و تبلیغات و ویدئوهای زنده توانسته است بستری قوی برای تجارت آنلاین و بازاریابی محسوب بشود .
افزایش فوری لایک و بازدید اینستاگرام
ابزارهای اینستاگرام مارکتینگ موفق
هشتگ
فرض کنید که در زمینه اینستاگرام مارکتینگ (چه به عنوان یک اینفلوئنسر یا یک شرکت جهت فروش محصولات خود) می خواهید فعالیت کنید. برای آنکه محصول مورد نظر خود را به خوبی برای مخاطبان خود جذاب کنید و حتی افرادی که شما را فالو نمیکنند، به دیدن پست شما ترغیب شوند؛ باید در متن پست خود از هشتگهای مناسب و درستی استفاده کنید.

بدین منظور دو نوع هشتگ را میتوان استفاده کرد که شامل هشتگ اجتماعی و برندینگ می شوند
- برند دار
- اجتماعی
هشتگ های برند شده سبب می شود پست های اینستاگرامتان اغلب توسط افرادی که شما را می شناسند شناسایی شود و شما را راحت بیابند .هشتگ های اجتماعی نیز توسط کاربران اینستاگرام تولید می شوند تا بتوانند روی یک موضوع تمرکز کرده و به راحتی آن را دنبال نمایند .در اینستاگرام می توان از ۳۰ هشتگ استفاده کرد . اما توصیه ای که برای بازاریابی به شما می شود این است که هشتگ های برند دار و هشتگ های اجتماعی را کنار یکدیگر استفاده کنید تا محبوبیت بیشتری میان کاربران بیابید و مشتریان هم راحت تر شما را بیابند .
Biography (بیو)
در زیر نام پروفایل صفحه اینستاگرام هر شخص، می توان متنی را به عنوان بیوگرافی (بیو) نوشت که برای شناخت بهتر صفحه تجاری شما خواهد بود. اگر در نوشتن بیو دقت کنید و تعریف خوبی از خود و محصولات ارائه شونده در آن داشته باشید، آنگاه می توانید به موفقیت در اینستاگرام مارکتینگ نزدیک شوید.

استوری
این بخش این امکان را برای شما فراهم می آورد که به صورت مستقیم با مخاطبان و کاربران خود ارتباط داشته باشید . نکته ای که در مورد این استوری ها می توان ذکر کرد این است که این استوری ها تا مدت زمان زیادی فعال هستند و حذف نمی شوند .استوری ها به شما کمک می کنند که مخاطب ها و فالوور های شما افزایش بیابد و بحث برندینگ شما همیشه پر تکاپو باشد چرا که به واسطه استوری می توانید به میزان زیادی در فید های فالوور هایتان دیده شوید .میزان استوری ها اگر بیشتر باشند می توانید بیشتر مخاطبانتان را جذب کنید .
نمایش ویدئوهای زنده
اینستاگرام محلی برای پخش ویدئوهای زنده است . همه افراد تمایل دارند ویدئوهای زنده را در شبکه ای با دسترسی آسان مثل اینستاگرام ببینند . اینستاگرام اصولا مکانی برای دسترسی به لحظات خاص است حال اگر شما به جای یک تصویر بتوانید یک ویدیو زنده با کیفیت بالا در مورد محصولات خود به گونه به اشتراک بگذارید که افراد بسیاری جذب شوند و با خدمات شما آشنا شوند می تواند تاثیر فوق العاده ای برای شما داشته باشد .

چگونه یک استراتژی بازاریابی در اینستاگرام تدوین کنیم؟
علت حضور شما در اینستاگرام چیست؟ یک یا دو هدف اصلی برای خود انتخاب کنید.تفاوتی نمیکند که به تازگی وارد اینستاگرام شده اید و در حال کسب آمادگی برای به اشتراک گذاری اولین پست هستید؛ یا اینکه پیشتر در آن پلتفرم، یک حساب کاربری ساخته اید و حال به دنبال توسعه ی برند و کسب و کارتان در آن محیط میباشید.

در هر صورت، شما باید اهداف و مقاصدتان را همیشه در ذهن و یاد داشته باشید.تعریف و تنظیم اهداف، شما را در تعریف و تدوین استراتژی بازاریابی در اینستاگرام کمک میکند؛ و شما میتوانید مطالب و محتواهایی بسازید که شما را در دستیابی به هدف هایتان پشتیبانی نمایند.
برخی از اهداف برندها، تیم ها و افراد از حضور در اینستاگرام به شرح زیر است:
- به نمایش گذاشتن خدمات و محصولات
- ایجاد یک اجتماع یا Community
- افزایش آگاهی از برند
- معرفی فرهنگ و ارزش های شرکت
- نمایش تبلیغات به مشتریان بالقوه
- افزایش وفاداری مشتریان
- به اشتراک گذاری اخبار و بروزرسانی های شرکت
شما نیز باید از میان فهرست بالا یا از میان اهداف شخصیتان، یک یا دو مورد را به عنوان هدف اصلی یا غایی انتخاب کنید. برای انتخاب مناسب ترین هدف برای خود، باید به پرسش های زیر پاسخ دهید:
- چرا از اینستاگرام استفاده میکنید؟
- اینستاگرام چطور میتواند شما را در دستیابی به اهداف بازاریابیتان کمک کند؟
- چه میزان زمان یا بودجه به اینستاگرام اختصاص میدهید؟
- به نظر شما، تفاوت اینستاگرام با سایر پلتفرم ها چیست و چه امتیازهای ویژه ای در اختیار شما قرار میدهد؟
برای تنظیم استراتژی، هیچ قانون ثابت و مشخصی وجود ندارد و هر برند میتواند استراتژی منحصر به خود را داشته باشد. مهم ترین اصل آن است که تمرکزتان را بر ساخت محتواهای مناسب برای مخاطب و هم راستا با اهدافتان معطوف کنید. این فرآیند، با تعریف ستون های محتوایی آغاز میگردد.
ساخت ستون های محتوا
بنیان و اساس هر استراتژی، برمبنای ستونهای محتوا یاموضوعات ساخته میشود. هر کسب و کار، صرف نظر از اندازه، نوع صنعت تخصصی یا موقعیت مکانی اش، مجموعه ای از محتواهای خوش ساخت و ارزشمند در اختیار دارد که میتواند آنها را در اینستاگرام به اشتراک بگذارد. این محتواها میتوانند شامل استوری هایی از کارمندان، محتواهای فرهنگ محور یا دموهایی از محصولات باشند؛ شما به انواع فرصت ها و سوژه ها برای ساخت ویدئو و تصاویر مختلف دسترسی خواهید داشت.

شماری از نمونه های ستون های محتوا عبارتند از:
- • محتواهای پشت صحنه ای
- • محتواهای تولیدشده توسط کاربر
- • دموهای/ معرفی محصولات
- • محتواهای آموزشی (مثل: بهترین نکات درباره ی رسانه های اجتماعی)
- • محتواهای فرهنگ ویژه (نمایش نکاتی درباره ی منابع انسانی شرکت)
- • مطالب جالب و سرگرم کننده
- • استوری های مصرف کننده ها
- • معرفی اعضای شرکت
استراتژی بازاریابی و ویرایش محتوا
همانطور که میدانید کاربران فقط به عنوان های جذاب و تصاویر با کیفیت اهمیت می دهند و اگر پست های تبلیغاتی شما جذاب نباشند به سادگی از آن می گذرند چرا که مجبور نیستند زمان و هزینه ی خود را صرف محتوایی بی کیفیت و بی ارزش کنند. بنابراین شما باید برای جذب مخاطبینتان موارد زیر را در نظر بگیرید:
• کیفیت کپشن و عنوان ها:
اگر به دنبال فروش محصولاتتان در تبلیغات اینستاگرام هستید باید از موثر بودن محتوای کپشن خود مطمئن باشید و تمام تلاش خود را برای انتخاب بهترین عنوان و جذاب ترین کپشن انجام دهید تا بتوانید از تبلیغات خود کسب درآمد داشته باشید.

• ویرایش تصاویر:
ارسال تصاویر با کیفیت و ناب برای پست های تبلیغاتی ارزش آفرینی زیادی دارد این طور که می توان گفت، اگر تصاویر زیبا نباشند کاربران به راحتی از مطالعه کپشن آن می گذرند. پس بهتر است که از یک نرم افزار ویرایش تصویر خوب برای خلق تصاویر زیبا و جذاب استفاده کنید. همچنین سعی کنید با امکاناتی که در اختیار دارید تصاویر مناسبی با رنگ و نور کافی تهیه کنید.
• استفاده از هشتگ های تبلیغاتی:
هشتگ های اینستاگرامی برای تبلیغات بسیار موثر عمل می کنند. آن دسته از مشتریانی که با هشتگ ها به دنبال محتوای مورد نظرشان هستند می توانند به شما دسترسی پیدا کنند. می توانید با استفاده از هشتگ های شخصی سازی شده، هشتگ های مرتبط با کسب و کارتان و همچنین هشتگ های محبوب تعداد بازدید کنندگان¬تان را افزایش دهید. اما دقت کنید که در ابتدا برای استفاده از هشتگ زیاده روی نکنید.
• تبلیغات در استوری:
با بروزرسانی اینستاگرام و افزوده شدن قابلیت استوری، فضای بسیار مناسبی برای رشد و معرفی کسب و کارها ایجاد گردید. طبق تحقیقاتی که انجام گردیده است حدود ۷۰ درصد کاربران اینستاگرام قبل از بازدید از پست ها، استوری هایشان را بررسی میکنند و همین امر موجب شده تا تبلیغات در استوری بسیار پر بازدید و پر بازده باشد. شما می توانید در استوری با مخاطبینتان کمی خودمانی تر و واقعی تر ارتباط برقرار کنید و شاید آن قدر به تشریفات ارسال پست و نوشتن کپشن نیازی نباشد.
اگه دوست دارید خیلی سریع آمار بازدید اینستاگرامتون رو افزایش بدید روی این لینک کلیک کنید
طراحی گرافیکی اینستاگرام، راهی برای جذب مخاطب
به طور کلی آن چیز که سبب افزایش مخاطب میشود داشتن کپشنهای کاربردی وبا کیفیت است و در کنار این کپشنها باید به طراحی گرافیکی پیج نیز بیش از پیش بها داد. زیرا که کاربران اینستاگرام بیشتر از هر چیزی جذب تصاویر و فیلمهای گرافیکی جذاب میشوند و زمانی که بتوانید محتواهای متنی و بصری مناسبی را درون پیج بارگذاری کنید؛ میتوان با اطمینان از جلب رضایت کاربران صحبت کرد. در طراحی پستهای اینستاگرامی باید به موارد مهمی توجه کرد که در زیر برخی از آنها را بیان میکنیم.
از عکس نوشتهها با طرحهای جذاب استفاده کنید.
عکس نوشته میتواند راهکار مناسبی برای جلب نظر مخاطب باشد. رفتار کاربران در شبکههای اجتماعی، مختلف است و به همین دلیل کاربران تلگرام همواره به دنبال محتواهای حاضر و آماده هستند از اینگونه محتواها میتوان به عکس نوشتهها اشاره کرد. البته در طراحی گرافیکی عکس نوشتهها باید این نکته را لحاظ کنید که نباید تولید محتوا متنی بیش از عرف باشد. باید کاربران با یک نگاه و در زمان کم، محتوا را ببیند.
از طرحهای گرافیکی کپی استفاده نکنیم
سعی کنید که از فیلمها و تصاویر کپی استفاده نکنید. کاربران همواره به دنبال دیدن تصاویر و فیلمهای جذاب و نو هستند و زمانی که با خلاقیت و با استفاده از ایدههای نو و بکر به تولید تصاویر و فیلمها بپردازید قطع به یقین میتوانید کاربران را مجذوب خود کنید. عدم استفاده از محتوا کپی میتواند باعث شود تا کاربر به راحتی با شما ارتباط برقرار کند.
طراحی لی اوت برای جذاب شدن پیج اینستاگرامی
در بالا توضیح دادیم که باید از تمامی ابزار موجود برای زیباتر شدن پیج استفاده کرد. طراحی لی اوت باعث زیبایی بصری پیج میشود و حس خوبی را در کاربر به وجود میآورد اما باید این را بدانید که برای طراحی لی اوت باید به نکات مهم توجه کنید در ادامه برخی از این نکات را بیان میکنیم.

نظم و یکپارچگی را به پیج اینستاگرامی خود هدیه دهید
قبل از صفحه آرایی پیج باید به نوع مخاطبی که با آنها سر و کار دارید توجه کنید. مخاطب شناسی میتواند در موارد مختلفی از قبیل نوع و اندازه حروف، ابعاد تصاویر و استفاده از تصاویر تاثیر گذار باشد. با داشتن پرسونای مشخص از مخاطبان، صفحه آرایی یا طراحی لی اوت اینستاگرام با هدف مشخص شده بیشتری صورت میپذیرد.
برای مثال اگر پیجی مخصوص کودکان باشد باید از طرحها و عکسها شاد و رنگی استفاده کرد اما اگر پیج برای بزرگسالان طراحی شده باشد باید از عکسها و تصاویر جدیتری استفاده کرد. اینگونه میتوان با طراحی گرافیکی مناسب مخاطبان را مجذوب به خود کرد.
چیدمان پست
حال برای چیدمان پستها میتوان از چیدمانهای مختلفی استفاده کرد تا کاربر در یک نگاه از نظم و یکپارچگی پیج احساس رضایت کند. از چیدمانهای متنوعی که میتوان در این زمینه استفاده کرد میتوان موارد زیرا را نام برد. شما با توجه به نوع بیزینس و نوع کسب و کارتان میتوانید یکی از موارد را انتخاب کنید.
- چیدمان معمول: اگر احساس میکنید که کسب و کارتان نیاز زیادی به طرحهای مختلف ندارد میتوانید از این شیوه بهره بگیرید.
- چیدمان شطرنجی: در این شیوه میتوانید پیج خود را با نظم و یکپارچی خاصی طراحی کنید.
- چیدمان دو به یک: اگر میخواهید ما بین عکسهای خود از نوشتههایی که جلب توجه کند استفاده کنید این شیوه بسیار مناسب است.
- چیدمان ردیف به ردیف: اگر میخواهید در هر سه پست خود راجع به موضوع متنوعی صحبت کنید چیدمان ردیف به ردیف بسیار مناسب است